Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hva er DIN partystopper?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-08-09, 17:50   #26
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg tror nok det er de kunstige søtsoffene som er verst, som splena, natreen o.l.

Har det noe med at vi lurer kroppen og kanskje insulinet?

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:33   #27
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hva er DIN partystopper?

Hmm, her har vekta ståt still i mange uker... Jeg har ikke spist noe brøderstatninger eller nøtter. Jeg drikker pepsimax da... men ikke andre søtningsstoff. Spiser ikke godteri eller kake lignende ting. Meieriprodukter blir det jo litt av, rømme, ost og fløte. Tror jeg prøver å kutte ut melkeproduktene først, er litt avhengig av pepsimaxen...

Hvor lang tid tar det før jeg ev ser om det er melkeprodukter som er mine partystoppere?

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-08-09, 18:39   #28
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av frøken, her.

er litt avhengig av pepsimaxen...

SOm noen nevnte her inne et sted, det man har vanskeligst for å kutte ut er sannsynligvis det som er partystopperen...

Og det er noe er såpass avhengighetsskapende som pepsi max, cola zero osv burde være et stort varselstegn....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:34   #29
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hva er DIN partystopper?

sitron ( fikk servert sitronskive i glasset på resturang. og litt smak av sitron i vannet.. følte meg litt oppblåst osv, men glemte og skjekke vekta )

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 18:50   #30
Janis
Medlem
 
Janis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Vestfold
Alder: 42
Innlegg: 308
Janis er en juvelJanis er en juvelJanis er en juvel

Sv: Hva er DIN partystopper?

Lavkarbobrød
Om jeg får spist for mye proteiner i forhold til fett.
For lite vann. Noe som jeg ikke er god på.

Janis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 00:44   #31
frøken
Medlem
 
frøken sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 400
frøken er ny på veien

Sv: Hva er DIN partystopper?

Har kutta ut melkeprodukter, og nå går jeg ned Så da kan jeg fortsette å nyte pepsimaxen

__________________
trening august:530 min


frøken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-09, 14:53   #32
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er DIN partystopper?

for meg var det tomater. sto nesten stille i 3-4 uker, så kutta jeg ut alt av tomat, og da løsnet det

  Svar med sitat
Gammel 05-09-09, 18:15   #33
sykavsukker
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 134
sykavsukker er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

aspartam er den store djevelen min og etter en forelesning på Forever seminaret av en Dansk lege klarte jeg kaste alt jeg har av denne nervegiften.
Føles så godt!

__________________


Hilsen ei som blir syk av sukker uten å ha diabetes
Hjemmeside: http://www.myaloevera.no/trinedahloanes/hjem
sykavsukker er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo -søker den rette Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 12:59   #34
Val
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Hva er DIN partystopper?

Damn...Sitter her å nyter et stort glass nervegift....

  Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 13:25   #35
marithja
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 47
Innlegg: 162
marithja har en fantastisk aura rundt segmarithja har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er DIN partystopper?

Her er det: Atkinsbarer, generelt sukkerfri sjokolade,sukkertøy etc. Dette stopper hos meg. alt annet ser det ut til at jeg kan ha i meg så langt:-) Til og med light brus,pepsi max etc!!

__________________


marithja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid- spis deg slank Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 13:28   #36
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN partystopper?

Utålmodighet er min

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-10, 13:55   #37
Fumle
Medlem
 
Fumle sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Vestfold
Alder: 37
Innlegg: 262
Fumle er ny på veien

Sv: Hva er DIN partystopper?

Her er det alkohol, lavkarbobrød og for lite vann som ødelegger for meg!

__________________
Delmål 1: Termin 4/11-14. Holde seg vektstabil.
Fumle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo pga svangerskap :) Svar med sitat
Gammel 06-06-10, 14:49   #38
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Hva er DIN partystopper?

(Drar opp en kjekk tråd, jeg )

For mannemannen virker det som om det er FOR FÅ karb'er som gjør at ting stopper opp/går treigere... etter at jeg oppjusterte antallet daglige karb'er går han jevnere ned i vekt.

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 21:25   #39
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk vet at forskjellige ting er partystoppere....
Dere vet jo ikke om vekta ville gått ned hvis dere ikke hadde spist brøderstatning, cola, atkinsbar, fløte, rømme osv. osv.

På meg virker det som om mange antar at en ting er partystopper hvis vekta stagnerer.... Men vekta stagnerer kanskje av andre, naturlige grunner?
Kan noen forklare hvorfor rømme skulle stoppe vektnedgang? Ost? Nøtter? Brøderstatning? En forklaring som bygger på fakta, ikke subjektive synsinger?

Personlig føler jeg at lavkarbokosthold er partystopper ettersom jeg ikke går ned i vekt

Det jeg vil fram til er at jeg føler folk har en lettvint omgang med begrepet partystopper (merkelig ord, forresten - hvem har funnet på det?)

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 22:26   #40
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan folk vet at forskjellige ting er partystoppere....
Dere vet jo ikke om vekta ville gått ned hvis dere ikke hadde spist brøderstatning, cola, atkinsbar, fløte, rømme osv. osv.

På meg virker det som om mange antar at en ting er partystopper hvis vekta stagnerer.... Men vekta stagnerer kanskje av andre, naturlige grunner?
Kan noen forklare hvorfor rømme skulle stoppe vektnedgang? Ost? Nøtter? Brøderstatning? En forklaring som bygger på fakta, ikke subjektive synsinger?

Personlig føler jeg at lavkarbokosthold er partystopper ettersom jeg ikke går ned i vekt

Det jeg vil fram til er at jeg føler folk har en lettvint omgang med begrepet partystopper (merkelig ord, forresten - hvem har funnet på det?)

Ehm, det var da veldig til antagelser. Jeg for min del har hatt god tid til å utforske hva som stopper vektnedgangen min og ikke. Nøtter har f.eks en god del karbohydrater, og ved å spise mye av dem så kan man risikere at man fyller opp med glukose igjen, sånn at kroppen brenner det i stedet for å bryte ned fett. Melkeprodukter inneholder melkesukker som er et monosakkarid (den enkleste sukkerarten) som kan påvirke blodsukkeret negativt, ellers er ikke alle kroppen i stand til å bryte ned kumelkeprotein, og det blir i stedet omgjort til glukose, brøderstatninger inneholder mye fiber og kan gi falsk metthet, sånn at man spiser for lite, f.eks. Og det finnes sikkert masse andre fysiologiske forklaringer.
Dessuten må du huske på at dette er et brukerstyrt forum hvor folk deler av personlige erfaringer, dermed blir empiri en god del av ryggraden her inne. Og for meg som har vært medlem her så lenge, så ser man tendenser av de hundreder av medlemmer som både kommer og går og blir at enkelte erfaringer er ganske like. Og vi som har vært her en stund vil også anbefale andre brukere om å gi en markant endring i kosholdet et minimum på tre uker før de avgjør om det har noe å si.

Jeg har spist brød, poteter, pasta, ris, etc i tjueseks år av mitt iv, og jeg vet at jeg legger på meg av det, om jeg spør nesten en hvilken som helst ernæringsfysiolog om hvorfor det er sånn, vil jeg antageligvis avfeies med en annen forklaring, men jeg vet at det er fordi kroppen min ikke tåler det, og jeg vet også hvorfor.

Hvorfor det kalles partystopper, ja, det er jo bare en slags lignelse av at festen opphører, om festen er vektnedgang .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:00   #41
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ehm, det var da veldig til antagelser.

Neida, jeg bare tillater meg å stille spørsmåltegn ved alle rådene man får her på forumet. At det er brukerstyrt er både positivt og negativt, man kan risikere å få mange ubrukelige råd og som fersking kan det være vanskelig å vite hvem man bør høre på.
På samme tid er det en veldig styrke at det finnes mange med erfaring som man kan spørre om det man lurer på.


Det høres så greit ut at man må finne ut hva som stopper vektstagnasjonen - i praksis er det ikke like lett, ihvertfall ikke for meg.. Jeg blir rett og slett litt misunnelig på alle dere som alltid vet hvorfor dere ikke går ned i vekt... Det er kjekt å ha en forklaring på alt!
Så irriterende det enn er for meg kan det faktisk tenkes at det ikke finnes en plausibel forklaring...

Det er ikke alltid om man er flink som er avgjørende - tro meg, det vet jeg alt om.
Men misforstå meg ikke, jeg er veldig glad for dette forumet - det gir meg mye å lese her inne. Likevel må det være lov å stille spørsmål som er kritiske

Jeg skjønner også at hvis man spiser mye av en matvare så får man i seg for mye karber (nøtteeksemplet ditt), jeg snakker om et kosthold som følger retningslinjene, i mitt tilfelle Skaldeman...

Jeg har ikke noe større ønske enn at dette kostholdet skal få meg ned i vekt, jeg merker allerede at det er bra for meg. Jeg er allerede friskere av en kronisk betennelse jeg har slitt med i 4 år og det roper jeg hurra for. Jeg tenker ikke å gå tilbake til mitt gamle kosthold uansett - men det hadde vært hyggelig å ta av de 10-12 kiloene som jeg trenger å ta av.

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:09   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN partystopper?

Jeg ser den altså, takk for at du skrev litt mer utfyllende om hva du mente .

Jeg har selv hatt det problemet at jeg sto stille i tre år, og det etter å ha eliminert alt av partystoppere, noe fungerte, men ikke lenge nok. Til slutt måtte jeg konsultere en spesialist, og fant på den måten ut at jeg både har en ekstremt insulinresistent kropp, og holdt i grunn det bare i sjakk med kostholdet, i tillegg til hypothyerose og PCOS. Med medisiner nå (metformin) så går det endelig nedover igjen etter å ha vridd hjernen ut av ledd og hatt en engels tålmodihet over min egen kropp i lang tid.
For det er helt sant det som du sier, i veldig mange tilfeller handler det ikke om hvor flink en er, men faktisk ting en ikke rår for. Og om en er kronisk syk, så må gjerne kroppen ''reparere'' seg selv, før den kan trå til med fettforbrenning.

Håper du finner ut av det

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:14   #43
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg ser den altså, takk for at du skrev litt mer utfyllende om hva du mente .

Håper du finner ut av det

Takk for hyggelig svar! Jeg håper også at jeg finner ut av det... og det velger jeg å tro at jeg gjør - til slutt
Stakk forresten innom hjemmesida di, flink er du

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:24   #44
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er DIN partystopper?

Min er pepsi max ( som jeg har kuttet helt ut) og jordbær.
Lagde jordbærmousse i helgen hvor jeg blant annet brukte jordbær og bjørkesøt. Regner med at bjørkesøt også kan ha vært ganske medvirkende til at jeg falt ut av ketose da.

Stress og for lite søvn er også en faktor for meg.

morthy: det er veldig mange råd her inne, noen er ganske motsatt av hverandre, noen er likelydende osv. Det beste man kan gjøre er å teste ting ut på seg selv og se hva som funker og ikke, etter en god stund får man faktisk også en liten peiling for hva som fungerer for ens kropp og ikke. Men det er ikke noe som er gjort i starten.

Selv trykker jeg enkelte råd her inne til mitt bryst, nikker gjenkjennende til andre og overser det som ikke fungerer for meg Jeg hadde ikke vært der jeg var i dag, om jeg ikke hadde lest så mye bra her inne.

Hvis jeg mistenker at noe hindrer vektnedgangen, spiser jeg som før men kutter ut den ene varen. Om vekta da går ned, er i hvert fall det for meg et godt tegn på at den varen var en partystopper. Jeg har trukket fra og inkludert matvarer på den måten for å bli bedre kjent med egen kropp.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:30   #45
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.


morthy: det er veldig mange råd her inne, noen er ganske motsatt av hverandre, noen er likelydende osv. Det beste man kan gjøre er å teste ting ut på seg selv og se hva som funker og ikke, etter en god stund får man faktisk også en liten peiling for hva som fungerer for ens kropp og ikke. Men det er ikke noe som er gjort i starten.

Selv trykker jeg enkelte råd her inne til mitt bryst, nikker gjenkjennende til andre og overser det som ikke fungerer for meg Jeg hadde ikke vært der jeg var i dag, om jeg ikke hadde lest så mye bra her inne.

Hvis jeg mistenker at noe hindrer vektnedgangen, spiser jeg som før men kutter ut den ene varen. Om vekta da går ned, er i hvert fall det for meg et godt tegn på at den varen var en partystopper. Jeg har trukket fra og inkludert matvarer på den måten for å bli bedre kjent med egen kropp.

Høres ut som et godt råd, mitt problem så langt er at jeg har ikke funnet ut hva som hindrer meg i å gå ned i vekt..
Jeg har kuttet ut rødvin, knekkebrød (nannahs), fløte, ost... Jeg har ikke fått betalt i vektnedgang...
Men skjønner prinsippet

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 08-06-10, 23:47   #46
EmilyB
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 266
EmilyB har en fantastisk aura rundt segEmilyB har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva er DIN partystopper?

Hvis du har lyst kan du jo starte en ny tråd og legge ut det du spiser over et par dager. Det kan jo være ting du ikke har tenkt på, jeg burde f-eks skrevet at dersom jeg spiser for lite fett, blir jeg også stående på et platå.

__________________


EmilyB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 00:11   #47
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av morthy, her.

Takk for hyggelig svar! Jeg håper også at jeg finner ut av det... og det velger jeg å tro at jeg gjør - til slutt
Stakk forresten innom hjemmesida di, flink er du

Det gjør du helt sikkert!
Og takk, skjønte ikke helt hva du mente først, men det er vel garnbloggen?!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 07:51   #48
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av EmilyB, her.

Hvis du har lyst kan du jo starte en ny tråd og legge ut det du spiser over et par dager. Det kan jo være ting du ikke har tenkt på, jeg burde f-eks skrevet at dersom jeg spiser for lite fett, blir jeg også stående på et platå.

Jeg pleier å legge ut det jeg spiser i journalen min men det er klart, jeg når sikkert flere ved å starte en tråd om "problemet" mitt

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 09-06-10, 07:54   #49
morthy
Medlem
 
morthy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppegård kommune utenfor Oslo
Innlegg: 209
morthy er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det gjør du helt sikkert!
Og takk, skjønte ikke helt hva du mente først, men det er vel garnbloggen?!

Det stemmer

__________________


morthy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 11-03-11, 09:04   #50
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Sv: Hva er DIN partystopper?

Er det noen der ute som har avocado som partystopper?

Har lest at en skal begrense avokadoinntaket på atkins induksjon, og noen sier det er pga. av at det kan begrense vektnedgang.

Selv har jeg nå i en lengre periode, 3-4 uker, holdt meg unna delvis kaffe, tomater, nøtter, frø, alt av meieriprodukter, alt av søtstoff, bringebær. jeg gikk ned ca. 1,5 kg (bare ned igjen kg. jeg la på meg i jula, og ikke helt ned til det jeg var før jul heller) Så hadde jeg en uke der jeg vare mere raus med søtning og litt ost, kokosmasse, og de 1,5 kg gikk rett på igjen, men ikke ut av ketose.

Det jeg altid har spist en del av i mitt ketogene kosthold er avokado, og ikke noe mindre når jeg nå skulle begrense andre fettkilder. Som regel ikke mere en maks en stor avokado pr. dag da, og ikke hver dag, og ofte fordelt på salaten i lunch og til middagen.

Så derfor noen som har noen erfaring, eller lest noe om at avocado (er jo egentlig en frukt) kan være en brems?
Er også interesert i å høre om noen har lignende erfaring med paprika?

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smør- Partystopper? supha Spørsmål og svar 0 24-05-09 21:12
Partystopper? Vimpane Ketolysekuren 2 04-02-09 01:49
Kan svin være en partystopper? quebec Lavkarbo generelt 10 25-03-08 10:48
Smør- Partystopper? supha Ketolysekuren 12 23-03-08 21:13
Er Fedonbrødet nødvendigvis en partystopper? Kanutten Dr Lindbergs 16 01-10-07 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no