Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Knallgode rundstykker, uten frø!

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-03-11, 20:26   #1
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Knallgode rundstykker, uten frø!

Jeg ville bare prøve dette, og når jeg prøver ting pleier det ikke og funke, men gud - det er som og spise vanlig rundstykke jo! jeg fulgte oppskriften til lisbeths pitabrød, men byttet ut noen ting da jeg ikke hadde alt i hus, og da gjorde jeg sånn:

1,5 dl vann
25 g fersk gjær
1 ss fiberhusk
1,5 ss olje
1/2 ts salt
40 g revet ost
50 g glutenmel
25 g kruskakli
20 g soyaprotein

Ha fingervarmt vann oppi sammen med gjæren, og ha deretter oppi fiberhusk, rør godt. La dette stå i ca 10 minutter før du blander i olje,salt og ost. Deretter må melblandingen blandes veeeeeldig godt i, det er enklest og bruke hansker. den skal bli seig og slippe bollen, og må jobbes med en liten stund, så kan du rulle ut små boller, av denne oppskriften blir det vel ca 6 boller, alt etter hvilken størrelse du ønsker. La dem stå og heve på bakeplaten under plast i ca 40 minutter - så steker du dem på varmluft på 210 grader i ca 12 minutter. litt usikker hvis du ikke bruker varmluft, men jeg ville prøve og lage et par pitabrød og av dette.

Delte et rykende ferskt rundstykke i 2 og hadde ost på. OMG så godt. ville bare dele ca 20 karber i hele oppskriften, så lager du 6 stykker blir det 3,3 karbe per stykk. Ikke noe jeg kan spise myyye av, men forferdelig glad jeg kan i det hele tatt!

her (på bloggen min) har jeg lagt ut bilde av herligheten delt i 2

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..



Sist redigert av mio87 : 14-03-11 kl 22:16. Årsak: endre tekst
mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:28   #2
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: knallgode rundstykker, uten frø!!

lagde også et par avlange, som jeg tenker og bruke som pølsebrød sammen med et par ketolyse pølser dette ble jammen bra!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:37   #3
MH87
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 18
MH87 er på en erverdig vei

Sv: knallgode rundstykker, uten frø!!

Spennende! Hva er oppskriften til de pitabrødene du nevnte?

MH87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 20:47   #4
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: knallgode rundstykker, uten frø!!

http://forum.lavkarbo.no/archive/index.php/t-35417.html

disse er også fantastisk gode!

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:27   #5
murse
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 12
murse er på en erverdig vei

Sv: Knallgode rundstykker, uten frø!

Hva er glutenmel?
Mel uten karbo?

murse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexeberg, under 70 g karbo Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 12:46   #6
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Knallgode rundstykker, uten frø!

det er karbo i glutenmelet, det er mel med gluten slik at bakverket hever finnes på helsekost. er vel ca 10 karbo fra glutenmelet i denne oppskriften

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 05-04-11, 08:02   #7
tara67
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 19
tara67 er på en erverdig vei

Sv: Knallgode rundstykker, uten frø!

Må prøves :-)

__________________


tara67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-11, 01:35   #8
mio87
Medlem
 
mio87 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Karmøy
Innlegg: 173
mio87 er på en erverdig vei

Sv: Knallgode rundstykker, uten frø!

dagen etter at de er laget blir de litt sånn, slappe, men bare hiv dem i en toaster så blir de som nylaget bare en liten oppdattering:P

__________________
www.happychilli.blogspot.com - min blogg om lavkarbo,foto,migrene og hverdagen..


mio87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/generell lavkarbo - det som gir minst migrene.. Svar med sitat
Gammel 12-04-11, 17:50   #9
surflover
Medlem
 
surflover sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Alder: 40
Innlegg: 282
surflover er en juvelsurflover er en juvelsurflover er en juvel

Sv: Knallgode rundstykker, uten frø!

Opprinnelig lagt inn av murse, her.

Hva er glutenmel?
Mel uten karbo?

Opprinnelig lagt inn av mio87, her.

det er karbo i glutenmelet, det er mel med gluten slik at bakverket hever finnes på helsekost. er vel ca 10 karbo fra glutenmelet i denne oppskriften

Dette glutenmelet er det kun 15 kh pr 100 gram. Brukt i denne oppskriften vil det "kun"bli 7,5 kh av melet - altså du kan spare litt kh der. Man får spare på karbene der man kan.

Hvis det er første gang dere handler på Iherb, så bruk gjerne koden min under her, så får dere 5$ avslag.

Husk å handle under 200 kr (unngå toll)
og under 1,36 kg (billigste frakt til kun 4$)

surflover er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysen gikk ikke - nå LAVkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Knallgode hamburgerbrød marjusen Bakst 78 11-07-16 10:48
Knallgode pannekaker Dolly Bakst 16 05-07-12 20:42
Knallgode knekkebrød! Nemii Bakst 31 14-09-11 17:44
Knallgode knekkebrød €Lene€ Bakst 2 25-07-10 10:49
FrøkenG's noe spesielle, men knallgode pizza (synes jeg selv i allefall) FrøkenG Middag 1 28-11-08 23:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no