Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Kjøpe Stevia fra utlandet?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-05-10, 10:02   #26
Mara
Medlem
 
Mara sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Moss
Innlegg: 78
Mara er på en erverdig vei

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Jeg har kjøpt stevia fra USA, 2 pakker av denne http://www.steviva.com/item--Steviva...vivablend.html - det blir litt under 200 nkr, og så tilkommer frakt, men ikke toll. Pakken kom direkte i postkassen, og to sånne poser varer faktisk ganske lenge. Den er dobbelt så søt som sukker, derfor er den lett å dosere og helt grei å bruke til baking og søting. Konsistensen er som sukker.

__________________


Mara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eurodietten Svar med sitat
Gammel 24-05-10, 06:49   #27
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

I Norge??

Hei PO!

Nei det var fra USA ja. 170kr ca. for 80 pakker TruVia. Jeg håper Coca Cola har fått til en blanding som rett og slett blir standard for sukkeralternativ etterhvert (unntatt for produkter som egentlig er mest sukker med farge da..)

Men hva med hjemmelagde drops med TruVia? Smågodt alternativer med naturlige farger? hehe..

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 08:42   #28
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Biggie Small, her.

Hei PO!

Nei det var fra USA ja. 170kr ca. for 80 pakker TruVia. Jeg håper Coca Cola har fått til en blanding som rett og slett blir standard for sukkeralternativ etterhvert (unntatt for produkter som egentlig er mest sukker med farge da..)

Men hva med hjemmelagde drops med TruVia? Smågodt alternativer med naturlige farger? hehe..

Jeg håper vi får bedre alternativer enn TruVia tatt i betraktning at de bruker både klor, ammoniakk og mye varme i fremstillingen av dette. Og hvor naturlig er det egentlig da?? Blri nesten som Splenda det da, der de klorbleker sukker og rett og slett bytter ut en del av forbindelsene i sukker med klor - usj

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 25-05-10, 15:52   #29
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Jeg håper vi får bedre alternativer enn TruVia tatt i betraktning at de bruker både klor, ammoniakk og mye varme i fremstillingen av dette. Og hvor naturlig er det egentlig da?? Blri nesten som Splenda det da, der de klorbleker sukker og rett og slett bytter ut en del av forbindelsene i sukker med klor - usj

Hei Lillemy.

Det er interessant. Jeg fant ikke detaljer rundt produksjon av TruVia, jeg så bare at endel labkarbere hadde prøvd det med godt resultat. Har du noen link for disse klor etc. detaljene rundt TruVia?

BiSm

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 18:42   #30
duxton
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 6
duxton er ny på veien

Sv: Kjøpe Stevia fra utlandet?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

De har også grønn Stevia og Yerba Mate te og en helt fantastisk service. Min første pakke var ennå ikke kommet ettter 3 uker så jeg sendte en mail og lurte på om de hadde sendt pakken og om den evt var registrert. Jeg fikk svar med en gang og de sendte meg en ny pakke uten spørsmål - denne kom frem etter 2 dager.

De sender pakken umiddelbart så dersom ikke tollen bruker for lang tid kommer den i løpet av 2-3 dager. Dersom du ikke kjøper for mer enn kr. 200,- slipper du også unna moms/toll.

Jeg har bestilt yerba mate fra sverige tidligere, men nå har jeg kommet over en norsk butikk. jeg pleier å kjøpe 5-8 kg av gangen, så da er det like greit å bestille her denne butikken. Får pakken raskt også, kun to dager. Yerba mate med Stevia er en konge miks som erstatter et måltid eller en proteinbar.

duxton er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rode Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarboforum i utlandet? Georgine Lavkarbo generelt 15 14-02-08 21:35
Er det ulovlig å kjøpe kosttilskudd fra utlandet? (Nille?) Iset Kosttilskudd 11 30-05-07 21:38
Bestille i fra utlandet gunda Lavkarbo generelt 3 11-10-05 20:12
medisinstudiet i utlandet..? sommerfugl Generell diskusjon 6 10-07-05 15:09
Kjøpe Atkins bar på nettet fra utlandet? Newperson Lavkarbo generelt 3 06-05-05 19:35


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no