Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

hva om man "sprekker"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-09-05, 16:37   #1
tibi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 48
Innlegg: 14
tibi er på en erverdig vei

hva om man "sprekker"

Er heelt ny på dette med karbohydrater. Har bestemt meg for å prøve, men er så veeldig glad i sjokolade... Har smakt en av disse atkinsbarne - advantage decadence bar - fysj og æsj, den var grusom. Det jeg lurer på er om jeg ødelegger alt om jeg for eksempel spiser to ruter med melkesjokolade en dag?

hilsen tingelingen

tibi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Din filosfi/hvilken du følger Svar med sitat
Gammel 09-09-05, 17:28   #2
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Hvis du må spise sjokolade anbefaler jeg å prøve sjokolade med 70% kakao. Den er mye bedre for deg enn melkesjokolade, og kan faktisk inngå i en diett i små mengder.

  Svar med sitat
Gammel 09-09-05, 17:30   #3
Amica
Seniormedlem
 
Amica sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 2.499
Amica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt liktAmica er veldig godt likt

Jeg vet det er noen som bruker å spise f.eks. en-to ruter med mørk sjokolade (70-85 % kakao) daglig, og noen har faktisk en fordel av de karbohydratene det er i dem (du kan oppnå vektstopp om du spiser for lite karbise også).
Melkesjokolade er ikke det beste å spise, men.. Det jeg som den sjokoholikeren jeg er ( ) opplevde var at når jeg kom litt inn i dette med lite karbohydrater, så fikk jeg ikke mere sjokoladesug. Men da holdt jeg meg helt unna noen uker.

Men på en annen side, det er kanskje bedre å spise en rute i ny og ned enn å skjære helt ut å spise et helt kalas med sjokolade av hunger`n...

Velkommen forresten

__________________
Vi slanker oss sammen! Hårek og Amicas journal
Styrer litt for meg selv or tida
-
noen kilo lost, noen to go!

Amica er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 09-09-05, 17:35   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg anbefaler, som Albertine, også å spise mørk sjokolade med MINST 70 % kakao. Jo mer kakaoinnhold jo sunnere.
Men har du smakt Atkins-sjokoladene? Ikke barene, men de vanlige sjokoladene (Endulge). De er jo kjempegode, spesielt melkesjokoladen og den med crisp.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 09-09-05, 23:28   #5
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av tingelinge

Er heelt ny på dette med karbohydrater. Har bestemt meg for å prøve, men er så veeldig glad i sjokolade... Har smakt en av disse atkinsbarne - advantage decadence bar - fysj og æsj, den var grusom. Det jeg lurer på er om jeg ødelegger alt om jeg for eksempel spiser to ruter med melkesjokolade en dag?

hilsen tingelingen

Velkommen Tingelinge!
Karbohydratfattig kost er spesiell, og det finnes mange forskjellig kurer/dietter, det ser du når du leser litt rundt i forumet her.
Velg den dietten som passer for deg. Les boken og sett deg godt inn i den før du begynner. Da vi du få mest glede av kuren/dietten og du vil lettere nå målet ditt.
Ikke vær for opptatt av at du er veldig glad i sjokolade. Velger f.eks du Atkins eller Ketolysekuren og kommer i ketose vil søthungeren forminskes eller forsvinne helt.
Vi har jo et vektproblem, og da er det også viktig å se fremover til vi har nådd målet,-da er det godt å ikke være avhengig av sjokolade!
Hvis du sprekker mens du går på kuren, er ikke all verdens ulykke skjedd,- men det er viktig å ikke gi opp, men fortest mulig å komme på rett kjøl igjen.
Noen hver av oss her inne har erfart at det ikke alltid er prikkfitt løp!
Lykke til!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 10-09-05, 00:06   #6
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det viktigste om du 'sprekker' er å ikke tenke på det som sprekker, men som uungåenlige fallgruver. Når vi skal endre kosten vår, så skal vi også endre et adferdsmønster, og det er ikke gjort i en håndvending.
Det viktigste er å avklare at du takler en sprekk, at du bare tar opp igjen tråden der du var etterpå.

I tillegg kan det være lurt å gå gjennom på forhånd hva som er aktuelle fallgruver, og lage en plan for hva du skal gjøre dersom du skulle bli fristet. Det tipset du har fått her om 70% sjokolade er jo et kjempelurt alternativ (samt nøtter av ulikt slag).

Viktigst: Opp igjen og fortsett.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvorfor bruke proteinpulver? mofe Kosttilskudd 93 09-08-07 17:04
Fiber Amica Generell ernæringsdebatt 8 04-05-05 13:32
Påstand Summer Fysisk og mental helse 46 29-04-05 21:36
Utdanningstråden! mofe Generell diskusjon 44 16-04-05 21:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no