Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-11, 17:47   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Her står det fortdsatt stille på vekta nemlig
Hadde håpet at det hadde skjedd litt mer inne nå som jeg har holdt på med dette i 4 uker.

Nå har vi sommerferie og det betyr at lavkarbo både er lettere og vanskeligere enn ellers.
Lettere:
*å spise når jeg er sulten og kke måtte se på klokka.
*å spise god lavkarbomat siden jeg stort sett er hjemme og har tilgang på komfyr, kjøleskap osv.

Vanskeligere:
*drikke nok vann når vi er på hytta (har bare vondt brønnvann der og jeg klarer ikke så mye farris da har det blitt MYE lettbrus...)
*la vær å spise jordbær med fløte og natreena.... (vil bruke opp den før jeg kjøper sukrin, men det er kanskje dumt???)
*utfordring med uteliv, kafé, resturant-besøk, familiemiddager og kaffe-besøk og eventuellt alkohol...

Summert så har jeg nok drukket altfor mye lightbrus de siste 2 ukene, drukket for lite vann, spist for mye jordbær (sikkert 50-100 g pr dag i snitt de siste 2 ukene) og kanskje litt for ofte spist rømmedipp...

Men jeg klarer meg med mindre og mindre mat. det er jo bra

Men så lurer jeg på om det jeg gjør ellers er bra? Vanlig inntak sånn omtrent:

Vann: drikker minst 3 L pr dag
Kaffe: 1-4 kopper med en god dæsj kremfløte i. Sikkert 1/2 dl pr kopp.
Frokost:
2 egg
Ca 100-200g bacon/skinke/reker/spekemat
1 liten tomat
ca 10-20 g smør eller majones
Lager omelett, speilegg eller kokt egg og blander som en salat.

Middag.
ca 300 g fisk/kjøtt/skalldyr
1/2 blomkål/brokkoli
eller salatblanding av isbergsalat, agurk, stangselleri, tomat osv med seterrømme på.
Fløtesaus/smeltet smør/stekefett

Kvelds/snacks (det har jeg ikke hver dag, men når jeg skal kose meg ekstra eller er litt småsulten til kvelden):
*Osteknekkis av skivet kavliost (5-7 stk) sammen med rømmedipp av 1/2 beger seterrømme med hvitløk, salt, pepper og persille
*Bacongull (ca 1/2 pose pr gang)
*ca 200g jordbær/bringebær med ca 2 dl kremfløte på og natrena strøsukker på

Hvilke ting bør jeg teste ut som mulige partystoppere???

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 17:59   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Jeg hadde i grunn fortsatt som før og sett om 3-4-5 helst 8 uker om det fortsatt står stille da Kroppen må få en sjanse til å vende seg til dette her.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 18:58   #3
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Du er i de "kranglete" 4 - 6 ukene. For meg var disse ukene forvirrende vektmessig. Bare fortsett med fett og vann, så skal du se at det løser seg. Synes du spiser bra ! Kjør på. Om det blir litt mye bær akkurat nå, så tenk på at de er stappfulle av stoffer som kroppen har godt av.

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 19:55   #4
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Ok, tar det sååå lang tid før det løsner altså? Er vant til lavkalori jeg da som de fleste andre, og da kommer jo gjerne resultatene litt fortere og deretter stopper det opp....

Den første uken droppet jeg 4 kg vann... men etter det har det stått stille gitt.
Men det rare er at fasongen min har forandret seg selv om målene også er rimelig like som de ble etter den første droppen. Hvordan er det mulig?

Så dere synes ikke jeg får i meg for mye fløte og rømme?
Det er så lett å få i seg og holder minnet om sjokolade og annet snop under god kontroll... så jeg håper jeg slipper å droppe det...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 20:21   #5
Trj
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: I nord
Innlegg: 538
Trj er en juvelTrj er en juvelTrj er en juvel

Sv: Trenger litt tilakemelding fra dere igjen jeg...

Jeg har kjørt mer rømme enn fløte, synes det metter mer. Men nedgangen hos meg skjøt fart etter uke 5 (eller noe sånt, det kan du se dersom du klikker på tickeren min). Jeg spiste bringebær 4-5 ganger i uka, med rømme, uten at det stoppet nedgangen. Og nå er det bærtid

__________________



Min journal
Trj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tja.. Lavkarbo med mye grønnsaker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger litt hjelp fra dere som kan litt, om jeg spiser rett eller ikke? TreningsFrøkna Mer enn 30 kg overvekt 10 07-02-11 18:49
Trenger litt hjelp av dere. susip3ws Ketolysekuren 4 10-09-09 18:02
Fersking som trenger litt hjelp fra dere som vet hva dere driver med charri Induksjonen 12 14-04-09 19:27
Helt ny og trenger litt hjelp av Torkil og dere andre med litt erfaring digger Ketolysekuren 4 07-01-09 22:35
Trenger litt synspunkter fra dere ... cilemora Lavkarbo generelt 4 29-02-08 13:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no