Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Plutselig ikke fornøyd lenger

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-08-11, 10:55   #1
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Plutselig ikke fornøyd lenger

Lavkarbo gikk overraskende bra for meg de første 4 ukene, ikke noe sultfølelse, ikke søthunger eller følelsen av at jeg ofrer noe.

Men så plutselig, forrige uke, fikk jeg følelsen av å ikke være fornøyd etter måltidene. Når jeg har spist frokost nå (bacon omelett av tre egg) sitter jeg igjen med en følelse av at kroppen ikke er fornøyd, vil ha mer av ett-eller-annet.. Samtidig har vekten stått stille i to uker, (skeiet ut med bløtkake når jeg hadde bursdag.. Hadde ikke hjerte til å takke nei til mamma )

Men hva kan jeg gjøre med den følelsen av å ikke bli fornøyd etter måltidene?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:02   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Spis mer mat som er bra for deg! Enkelt og greit.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:09   #3
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Spis mer mat som er bra for deg! Enkelt og greit.

Skal jeg spise enda mer? Jeg spiser jo allerede frokost, lunsj, mellommåltid, middag og kvelds.. og det er jo ikke små måltider heller..
Er litt redd for å begynne med samme spisemønsteret jeg hadde før lchf.. Da kunne jeg godt spise mye annenhver time

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:12   #4
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 41
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Spis mer fett til hvert måltid.

Bruler du noe kunstig søtstoff? Spiser du bær? Dette trigger søthunger som ofte forveksles med sult følelse

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:17   #5
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Få se meny da vel.
Med drikke og mengde fett og karbo.

Du kan jo legge til cocosa eller og udo's (se egen magefett-trimme tråd om det).

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:24   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Hvor lenge er det siden du skeiet ut med kake? Er det etter det du merka "ulvehunger" ?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:31   #7
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Spis mer fett til hvert måltid.

Bruler du noe kunstig søtstoff? Spiser du bær? Dette trigger søthunger som ofte forveksles med sult følelse

Spiste litt jordbær for en ukes tid siden.. Drikker pepsi max, men har gjort det siden dag èn og det var ikke før forrige uke det begynte...

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Få se meny da vel.
Med drikke og mengde fett og karbo.

Du kan jo legge til cocosa eller og udo's (se egen magefett-trimme tråd om det).

Får ikke gjort det nå, men skal få lagt ut senere i dag. Nå er det en som skal ha mat

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Hvor lenge er det siden du skeiet ut med kake? Er det etter det du merka "ulvehunger" ?

Pokker, jeg trodde det var 11 dager siden bløtkaka jeg. Men når jeg ser på kalenderen er det bare 8 dager siden.. Kanskje det henger igjen så lenge?

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:33   #8
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Pokker, jeg trodde det var 11 dager siden bløtkaka jeg. Men når jeg ser på kalenderen er det bare 8 dager siden.. Kanskje det henger igjen så lenge?

Jeg kan bruke ganske lang tid etter en kake/godis utskjeielse å få tilbake "mindre sult" følelsen i kroppen... Det er nesten sånn at utskeielsen må friste VELDIG mye og være verdt det før jeg hiver meg over kakefatet.

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 11:38   #9
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Opprinnelig lagt inn av nightly, her.

Pokker, jeg trodde det var 11 dager siden bløtkaka jeg. Men når jeg ser på kalenderen er det bare 8 dager siden.. Kanskje det henger igjen så lenge?

Ja, den "forstyrrelsen" kan henge godt i. Og kroppen vil prøve å få deg til å spise mer karber.
Det er helt normalt.

Spis fettrik mat. Putt litt ostebiter i munnen når raptusene kommer og drikk vann. Det redda meg mange ganger

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 17:51   #10
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Det løser du lett med å spise mer mat som er bra for deg helt til du er fornøyd. Etter en stund kan du gå ned igjen på mengde.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 11-08-11, 11:29   #11
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Plutselig ikke fornøyd lenger

Ja jeg får hive innpå

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke utslag på ketosestix'ene ! Ikke i ketose lenger? Frøken Kolibri Spørsmål og svar 7 26-06-11 23:45
Ikke fornøyd linni25 Generell diskusjon 1 24-06-11 01:14
-31 kg og ikke fornøyd Toastedlok Mer enn 30 kg overvekt 12 16-05-09 09:59
Fornøyd, men allikevel ikke Irenesol Ketolysekuren 4 15-03-09 11:06
Går ikke ned lenger VioLETTa Ketolysekuren 5 06-11-07 07:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no