Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-08-11, 01:36   #1
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Er det sånn at du må begynne å spise mer karbohydrater enn anbefalt på ketolyse/skaldemann for ikke å bli super mager? Eller beholder du fett på kroppen med nok mat? Det er påstått at man kan leve slik for alltid, men hvorfor sier da Torkil at man etter kuren skal velge noe lik fedon eller atkins da? Er det fordi han tror de fleste ønsker mer karbo i kosten eller fordi det er mer helsemessig riktig?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 02:20   #2
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

De sier jo at det er best å lene seg litt mer mot fedon for vedlikehold, men nå er jo ketolyse f.eks bare vektregulerende, så du ville ikke fortsette å bli slankere og slankere om du ikke slutter, men litt mer karber enn 15g er jo greit å kunne unne seg når man ikke er på 'slankekur' lengere. Har ingen proffe ord å komme med eller en fasit, men jeg har lest litt rundt og det er dette som blir sagt i såfall.

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 08:27   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Jeg drar igjen fra PB-filosofien.


Jeg synes dette er veldig illustrerende. Hvor den enkeltes vedlikeholdsområde er vil være personlig, men som regel et sted mellom 100-150gram karbohydrater daglig. Har man diabetes er sannsynligheten stor for at man er i nedre del eller under 100gram - og at de karbohydratene man velger må være lav GI.

Mark sier også at om man trener mye cardio så kan opp til 100g karbohydrater pr time trening være en veiledning.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 08:45   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Tusen takk! Jeg trodde liksom hele tiden at vekta skulle stanse siden ketolyse skal være vektregulerende, men vekten kryper saaaakte ned likevel. Da vet jeg at jeg gjør rett ved å innta litt mer karbo,da. Koselig med gulrot og nøtter igjen En sakte opptrapping vi jeg ta. Inntar nå dobbelt; 30 gram karbohydrater. Jeg må kanskje øke enda mer etterhvert. Får se om jeg beholder vekta eller ikke. Vil jo gjerne ha kontroll over dette.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:05   #5
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Jeg er ferdig slanka, men tør rett og slett ikke legge meg høyere på karbene da jeg er livredd for å gå opp igjen.

Kan man virkelig vedlikeholde på 100-150 gr karbo til dagen ? For meg høres det helt fantastisk ut!!! Tenk så variert jeg kan spise da!!!
Men nytter ikke det når jeg ikke tør!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 09:25   #6
Regret
Seniormedlem
 
Regret sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Alder: 33
Innlegg: 1.348
Regret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snillRegret er virkelig snill

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tusen takk! Jeg trodde liksom hele tiden at vekta skulle stanse siden ketolyse skal være vektregulerende, men vekten kryper saaaakte ned likevel. Da vet jeg at jeg gjør rett ved å innta litt mer karbo,da. Koselig med gulrot og nøtter igjen En sakte opptrapping vi jeg ta. Inntar nå dobbelt; 30 gram karbohydrater. Jeg må kanskje øke enda mer etterhvert. Får se om jeg beholder vekta eller ikke. Vil jo gjerne ha kontroll over dette.

Noen som har det ser jeg! Jeg fikk meg ikke noe mer ned etter knappe 3 kg ned, dvs at jeg har igjen 15kg til det ultimate målet

__________________

Regrets nye dagbok!
Regret er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 10:35   #7
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Hva med å øke med 10-15 gram i dagsgjennomsnitt i 4 uker og så se? 4 uker er litt lite, men man får kanskje en indikasjon hvilken vei det går... (Sier hun som har sett slutten på candidadietten, vært på ferie og har svigers = sukkermonster på besøk... disse 6 ukene forteller meg at jeg nå spiser for mye karbohydrater iallfall... !!! Skjerpings! )

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:26   #8
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg er ferdig slanka, men tør rett og slett ikke legge meg høyere på karbene da jeg er livredd for å gå opp igjen.

Kan man virkelig vedlikeholde på 100-150 gr karbo til dagen ? For meg høres det helt fantastisk ut!!! Tenk så variert jeg kan spise da!!!
Men nytter ikke det når jeg ikke tør!

Men går du ned i vekt fortsatt du også? Jeg har blitt så tynn at det ikke er bra å gå ned mer så jeg må gjøre endringer. Om du ennå ikke er undervektig kan det hende det stopper av seg selv hos deg. Jeg vet ikke, men jeg tror noen kan leve på ketolyse-mat hele livet. Men noen tåler litt mer karbo, og kanskje disse bør innta litt mer også, sånn i det lange løp? Spekulerer og spekulerer jeg altså. Vil gjerne vite da, men i de populære bøkene står det ikke så grundige forklaringer akkurat.

Ja, takk, jeg skal ta 4 uker med 30 g karbo dgl og se om vektnedgangen stanser eller om jeg går opp og fortsette om ingen endring skjer til jeg ser resultatet av det og regulere utfra det.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:49   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Yrla: etter de menyene osv du har lagt frem så spiser du ikke så ille mye og da vil vekta gå nedover Lavkarbo er vektregulerende når man spiser nok, ikke når man spiser for lite.
Enten må du spise endel mer generellt, eller så må du øke på karbohydratene.

__________________

Sist redigert av nellie : 30-08-11 kl 12:58. Årsak: n i Nok:p
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 12:57   #10
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Men går du ned i vekt fortsatt du også? Jeg har blitt så tynn at det ikke er bra å gå ned mer så jeg må gjøre endringer. Om du ennå ikke er undervektig kan det hende det stopper av seg selv hos deg. Jeg vet ikke, men jeg tror noen kan leve på ketolyse-mat hele livet. Men noen tåler litt mer karbo, og kanskje disse bør innta litt mer også, sånn i det lange løp? Spekulerer og spekulerer jeg altså. Vil gjerne vite da, men i de populære bøkene står det ikke så grundige forklaringer akkurat.

Ja, takk, jeg skal ta 4 uker med 30 g karbo dgl og se om vektnedgangen stanser eller om jeg går opp og fortsette om ingen endring skjer til jeg ser resultatet av det og regulere utfra det.

Både ja og nei......jeg er ifølge BMI og alle andre rundt meg ferdigslanka. Og jeg ser jo at jeg er slank selv også.....bare ikke rundt magen! Har mye igjen der så jeg prøver litt sånn halveis å få bort dette, bla med denne Udo?s / Cocosa blandingen som har gitt gode resultater for mange her inne....
Også så lenge jeg prøver å bli kvitt dette så "slanker" jeg meg jo på en måte enda fordi jeg trener og prøver å spise ketont enda...
Men det går sakte ned altså....
Og jeg er IKKE undervektig-har et godt stykke igjen dit.....har forøvrig ingen planer om det heller altså.... he, he...

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:21   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Både ja og nei......jeg er ifølge BMI og alle andre rundt meg ferdigslanka. Og jeg ser jo at jeg er slank selv også.....bare ikke rundt magen! Har mye igjen der så jeg prøver litt sånn halveis å få bort dette, bla med denne Udo?s / Cocosa blandingen som har gitt gode resultater for mange her inne....
Også så lenge jeg prøver å bli kvitt dette så "slanker" jeg meg jo på en måte enda fordi jeg trener og prøver å spise ketont enda...
Men det går sakte ned altså....
Og jeg er IKKE undervektig-har et godt stykke igjen dit.....har forøvrig ingen planer om det heller altså.... he, he...

Ok, men siden du har noe mer å ta av er det jo bare se om det stopper av seg selv.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:23   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Yrla: etter de menyene osv du har lagt frem så spiser du ikke så ille mye og da vil vekta gå nedover Lavkarbo er vektregulerende når man spiser nok, ikke når man spiser for lite.
Enten må du spise endel mer generellt, eller så må du øke på karbohydratene.

Tja, jeg spiser meg mett og jeg ligger over 300 kcal over de 21 kcal pr kg kroppsvekt Torkil har anbefalt. men joda, enig selvsagt i din betraktning generelt sett.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:27   #13
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

De 21 grammene er vel en ganske generell greie Din forbrenning kan lett være slik at den regelen utgår for deg.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:31   #14
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

De 21 grammene er vel en ganske generell greie Din forbrenning kan lett være slik at den regelen utgår for deg.

Ja, det kan være. Jeg får bare prøve meg frem.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:31   #15
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Tja, jeg spiser meg mett og jeg ligger over 300 kcal over de 21 kcal pr kg kroppsvekt Torkil har anbefalt. men joda, enig selvsagt i din betraktning generelt sett.

21 kcal pr kg kroppsvekt er vel beregnet på nedgang. For vedlikehold må man opp.

Les mer her
http://fitnfly.com/nutrition-basics/...nance-calories om ulike måter å beregne basalforbrenning på. Ligger en sånn kalkulator på medlemssidene til GR også, forresten...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:33   #16
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

I tillegg er jo de 21 kcal per kilo ment for vektnedgang og ikke stabilisering 30 kcal er vel sagt å være målet for stabil vekt. Uansett er disse reglene altfor generelle og usikre.
Det fins nok desverre ingen fasit her, du må rett og slett bare prøve selv. Har du sett på Atkins stige for innføring av mer karbohydrater? Jeg tror denne er fin for å finne sitt eget personlige toleranseområde.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:46   #17
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

21 kcal pr kg kroppsvekt er vel beregnet på nedgang. For vedlikehold må man opp.

Les mer her
http://fitnfly.com/nutrition-basics/...nance-calories om ulike måter å beregne basalforbrenning på. Ligger en sånn kalkulator på medlemssidene til GR også, forresten...

Jeg regnet ut nå og fant ut at jeg ifølge den målingen inntar 100 kcal for mye. Jeg "skal" ligge på 1200. Den tar hensyn til min alder, som slår ut ganske mye nedover, tror jeg.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 14:48   #18
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

1200 kcal høres ekstremt lite ut. Sikker på at du ikke har regnet feil? Dessuten, om du ligger over dette og fortsatt går ned betyr jo det at det er feil også ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:02   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

1200 kcal høres ekstremt lite ut. Sikker på at du ikke har regnet feil? Dessuten, om du ligger over dette og fortsatt går ned betyr jo det at det er feil også ...

Ja, men jeg er høy: 171 cm og spedlemma :49 kg. Og da skal jeg ike ha like mye som en med kraftige muskler. Dessuten er jeg 38 år.Brukte kalkis, så ja.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:09   #20
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Det høres fortsatt veldig lite ut syns jeg, og med den ekstremt lave vekta må du i hvert fall passe på å ikke få i deg for lite. Prøv denne i stedet.

Personlig syns jeg du skal forsøke å drite i både kalorier, karbohydrater osv. og heller forsøke å finne et kosthold som gjør deg godt og hvor du holder vekten (helst skulle du vel gått opp noen kilo ). Ingen kalkulatorer i verden har fasiten på hva som vil være et passende nivå å legge seg på for akkurat deg.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:14   #21
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det høres fortsatt veldig lite ut syns jeg, og med den ekstremt lave vekta må du i hvert fall passe på å ikke få i deg for lite. Prøv denne i stedet.

Personlig syns jeg du skal forsøke å drite i både kalorier, karbohydrater osv. og heller forsøke å finne et kosthold som gjør deg godt og hvor du holder vekten (helst skulle du vel gått opp noen kilo ). Ingen kalkulatorer i verden har fasiten på hva som vil være et passende nivå å legge seg på for akkurat deg.

Ja, det blir bare veiledende. Jeg hadde nok hatt godt av litt tyngre styrketrening enn yoga Den tabellen du gav meg resultertet i 0 kcal i forbruk så da er jeg way over

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 15:15   #22
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Glemte å si at du må bruke den i IE. Den fungerer ikke i Firefox. Mulig den funker med andre nettlesere også, men det er bare de to jeg har prøvd.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:07   #23
Bee
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordland
Alder: 42
Innlegg: 1.699
Bee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt liktBee er veldig godt likt

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg er ferdig slanka, men tør rett og slett ikke legge meg høyere på karbene da jeg er livredd for å gå opp igjen.

Kan man virkelig vedlikeholde på 100-150 gr karbo til dagen ? For meg høres det helt fantastisk ut!!! Tenk så variert jeg kan spise da!!!
Men nytter ikke det når jeg ikke tør!


Jeg vet at jeg aldri hadde greid og vedlikeholde på 100-150 gram. Med så mye KH om dagen glir jeg rett inn i fella igjen. Been There, done that, aaaalt for mange ganger nå.

Bee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF - for life Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:25   #24
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Man kan vel vedlikeholde rundt 100-150, men må vel føle på og finne frem selv om man takler det eller ei. Det er nok veeeeeeeldig individuelt. Men det må vel ikke være enten 15 eller 150 heldigvis

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-08-11, 20:45   #25
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Ferdig slanket og fortsatt på streng lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Glemte å si at du må bruke den i IE. Den fungerer ikke i Firefox. Mulig den funker med andre nettlesere også, men det er bare de to jeg har prøvd.

Ja, safari og firefox funka ikke.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
TV2 3/4-11: Jan Øyvind slanket seg med lavkarbo arnakristin Nyheter / media 2 10-04-11 13:20
Streng lavkarbo i fire uker - opp 7 kilo! karbjunkie Lavkarbo generelt 50 23-02-11 19:01
Når en er ferdig slanket... Ferskenbeinet Lavkarbo generelt 2 26-09-10 21:20
Gå ned i vekt på en filosofi og bytte når du er ferdig slanket Nola Lavkarbo generelt 0 16-01-09 11:31
1 År, ferdig slanket, hva nå?? Ruben Generell diskusjon 2 25-10-08 13:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no