Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Hva trenger kroppen DIN?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-08-11, 22:34   #26
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Idag trodde jeg kroppen min ville ha hickorymarinert ytrefilet av svin. Det ville den ikke. Den ville egentlig ha entrecote. Av og til kunne den vært tydeligere på FORHÅND

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 15:17   #27
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Idag trodde jeg kroppen min ville ha hickorymarinert ytrefilet av svin. Det ville den ikke. Den ville egentlig ha entrecote. Av og til kunne den vært tydeligere på FORHÅND

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:25   #28
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 20:26   #29
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Jeg har bodd på hotell i et par dager nå med mat som IKKE var særlig lavkarbo. Jeg småspiste hele tiden... HELT til jeg fant en pakke med sukkerrørfiber (?) som jeg hadde oppi tyrkisk youghurt. NÅ er magen glad igjen! Og jeg spiser ikke så ofte!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:13   #30
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Min kropp trenger kjøtt! Samt godt med fett. I tillegg takler jeg virkelig minimalt av sosial omgang, i den grad at hvis jeg har hatt selskap hele dagen, klarer jeg heller ikke å sove før jeg har hatt 5-6 timer aldeles alene. En kombinasjon av sykdom og det å være en enorm einstøing i utgamgspunktet...

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:18   #31
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Min kropp trenger kjøtt! Samt godt med fett. I tillegg takler jeg virkelig minimalt av sosial omgang, i den grad at hvis jeg har hatt selskap hele dagen, klarer jeg heller ikke å sove før jeg har hatt 5-6 timer aldeles alene. En kombinasjon av sykdom og det å være en enorm einstøing i utgamgspunktet...

Alenetid er veldig undervurdert!!! Jeg elsker sitte alene med mitt eget selskap. Ungene og sambo er ikke alltid så glad for det da, men jeg trenger det. Og da tenker jeg MYE! Planlegger middager, ferie, regninger, lørdagstur etc etc. Jeg TRENGER tid og rom for tanke! Så det så.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 21:25   #32
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Alenetid er veldig undervurdert!!!

Å nei! Jeg kan ikke fordra å være bare i mitt eget selsskap, ender med veldig destruktive tanker på kort tid... så kroppen min trenger å ikke være alene!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-08-11, 11:21   #33
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

jeg behøver mye alene tid også og blir lettere frustrert om jeg ikke får nok, men er også kjempesosial , man må vel finne balansen som passer en selv

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 14-08-11, 13:11   #34
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Jeg trenger også nok søvn... i form av MYE! Jeg sover glatt ti timer hver natt.... Stakkars sambo, det kunne ha vært kjedelig for ham det, men vi legger oss samtidig og etter kos og pusk snurrer jeg meg rundt og begynner snorke mens han setter på film, (vi har en 50 tommer stående ved fotenden av senga). JEG synes det er koselig å høre lyder fra filmen mens HAN synes det er koselig å høre snorkelydene mine .

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 16-08-11, 19:59   #35
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Kroppen min har ikke fått lavkarbobrød på flere dager. Ikke rart den er oppblåst og hyler etter noe. Så jeg tok en pakke av denne utskjelte prionoreggerøreblandinga og hadde fiber, frø og rømme oppi den. Det er det kjappeste brødet jeg noensinne har laget! Brødet ble knallgodt! NÅ er magen mett og glad.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 12:05   #36
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 52
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kroppen min har ikke fått lavkarbobrød på flere dager. Ikke rart den er oppblåst og hyler etter noe. Så jeg tok en pakke av denne utskjelte prionoreggerøreblandinga og hadde fiber, frø og rømme oppi den. Det er det kjappeste brødet jeg noensinne har laget! Brødet ble knallgodt! NÅ er magen mett og glad.

Ooo, godt tips! I dag tror jeg kroppen min vil ha wok til middag. Men den er jo litt upålitelig

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 16:46   #37
Klara
Seniormedlem
 
Klara sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.341
Klara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt liktKlara er veldig godt likt

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Nå om dagen vil kroppen min ha SALT! Er det greit å spise ekstra med vanlig salt, eller bør jeg skaffe meg noe fancy?

__________________
PCOS type 2 og gravid på 2. IVF-forsøk!
Klara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! Svar med sitat
Gammel 17-08-11, 17:49   #38
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Jeg MÅ ha masse vann. minst 2-3 L daglig. Om ikke er munnen knusktørr og kroppen skriker etter det.
I tillegg MÅ jeg har proteiner i alle måltider. Om ikke kommer jeg inn i blodsukkergaloppen.
Nå når jeg spiser LCHF er det problemet helt borte. Jeg blir ikke lenger helt skjelven, svimmel og ør når jeg ikke har spist på 3 timer...

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 06-09-11, 19:17   #39
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Jeg har fått dilla på avkokt laks! Med rømme og agurksalat!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 03:00   #40
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Hva trenger kroppen DIN?

Søvn, helt klart. Jeg kan spise så sunt som bare det, men jeg er ødelagt uten nok søvn. Ellers er nok væske viktig.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger kroppen karbohydrater? carbz Generell ernæringsdebatt 15 13-09-10 21:29
Hva trenger kroppen av tilskudd? morthy Kosttilskudd 3 15-06-10 13:46
Hvor mange gram fett trenger kroppen til ren forbrenning? elian Lavkarbo generelt 8 22-01-09 16:54
Trenger råd! Dele opp trening, eller trene hele kroppen samtidig (styrketrening)? JenJen Trening 19 27-09-08 11:07
Hvor lang tid bruker egentlig kroppen på å brenne ferdig alkoholen i kroppen? Photobscura Lavkarbo generelt 26 04-05-08 22:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no