Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Dårlig mage på lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-11, 03:33   #1
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Dårlig mage på lavkarbo

Sliter litt med magen jeg.

Hadde løs mage i 2-3 uker etter at jeg økte magnesiumdosen fordi jeg ikke fikk sove. Gikk ned i dose da jeg fant ut at magnesium kan ha en viss avførende effekt, men det ga seg ikke helt. Stoppet helt med magnesium en periode, og det bedret seg litt. Mest i den forstand at det ble lenger imellom dobesøkene. Ble igrunn litt for sjeldent, så jeg startet opp igjen, med påfølgende løs mage.

Så hadde jeg en utskeielse for et par-tre uker siden. Den har igrunn enda ikke gått over (er gravid, og prøver bare å få i meg noe som kan hjelpe mot kvalmen) , og her kommer jeg til poenget. Har fortsatt på magnesium, men magen har blitt mye bedre. Bortsett fra at den er oppblåst og litt vindfull så føles den mer stabil, selv om det fremdeles er alt for "løst" for min del. (Sliter litt med at jeg rett og slett ikke tørr å gå tur, fordi det får igang magen og jeg blir redd for å ikke rekke toalettet).

Hva gjør man da? Synes ikke at det var god nok effekt av å kutte ut magnesium helt. Samtidig er jeg redd for at det kan være andre ting som skaper problemet. Kanskje jeg har blitt allergisk mot fløten? (det går ikke mye i fløte nå for tiden da, for tanken på fløte gjør meg veldig kvalm).

Ønsker å bevege meg, jeg trenger litt trim og vil veldig gjerne komme meg tilbake på lavkarbo. Men er redd for at magen min ikke liker dette her helt.

Hvordan vet man hva det er man reagerer på? Tenkte på å kutte ut magnesium helt i en ukes tid og deretter måle verdiene til legen. Hva kan man ellers prøve ut?

Er redd for å ta det opp med legen, av diverse grunner. Dessuten er jeg redd han vil gjøre eventuelle undersøkelser og om fantasien min er inne på riktig spor så kommer ikke det på tale!

Beklager litt langt og dårlig skrevet innlegg, er bare utrolig trøtt

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 10:24   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig mage på lavkarbo

Min erfaring med for mye magnesium rettet seg i løpet av bare 2 dager. Ikke sikkert det er sånn for alle, men sånn var det altså for meg.

Det er jo også mange andre muligheter... du kan f.eks ha begynt å reagere på laktose... eller det kan være noe annet magen din ikke liker - eller du kan rett og slett ha fått en magesjaubakterie på besøk.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 11:24   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Dårlig mage på lavkarbo

Mange blir dårlige i magen av lavkarbo den første tiden og noen lenge. Det som ofte hjleper er å gå ganske kraftig ned på fettet og heller øke svært sakte!
Når du i tillegg er gravid, er det ikke så lett å si hva som er hva. Jeg hadde akutt diare siste trimester i siste svangerskap, men det var faktisk å fortrekke fremfor forstoppelsen jeg hadde i første svangerskap(med hemmorider, smerter, blødninger etc). La nesten ikke på meg heller. Hadde gått ned alt 3 uker etter å ha fått en jente på 4.2kg!

Hvorfor bruker du magnseium, da? Bare for søvn? Er det ikke tatt elektrolytter og andre blodprøver? Tar du jern- tilskudd? Andre svangerskapsvitaminer etc?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-09-11, 15:11   #4
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Dårlig mage på lavkarbo

Begynte på lavkarbo i sommer så jeg trodde igrunn at kroppen var vandt til det. Men kan godt hende at det er fettet som var problemet, i og med at det nå er kraftig redusert.

Bruker trankapsler, folsyre og multivitaminer, og har gjort det lenge. Magnesium begynte jeg med fordi jeg har slitt med sterke kramper i bena, spesielt midt på natta. Er det noe annet jeg bør ta i tillegg eller istedet for de vitaminene jeg tar?

Angående laktose så har jeg reagert bittelitt på det tidligere, men merker ikke noe til det nå igrunn. Pleide da å få litt magesmerter, men det har jeg ikke hatt samtidig som magen var løs.

Gleder meg til kvalmen er over slik at jeg kan gå over til lavkarbo igjen!

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Dårlig mage og kvalm? DrømmerOMbaby Lavkarbo generelt 6 19-05-11 12:59
Løs mage og lavkarbo Joshy Spørsmål og svar 1 05-05-11 23:13
Dårlig mage og diaré i ketose? Simpfan Fysisk og mental helse 14 28-03-11 21:02
Mindre mage med lavkarbo? ganesha Spørsmål og svar 4 24-03-11 21:31
Treg mage og dårlig smak i munnen mokki Lavkarbo generelt 5 22-08-09 10:00


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no