Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Fordeling

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-09-11, 17:11   #1
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Fordeling

Hei!

Hvis man spiser 60 gram kh til dagen, hva bør tallet være på de andre?

Vet at det er en slags nøkkel for totalsummen av hva en får i seg..jeg klarer bare ikke å google meg frem til den

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:25   #2
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling

Det sies vel at man kan spise så mye fett man klarer/vil ha, så lenge man holder seg under 72?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-09-11, 17:27   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling

Jeg er litt for den der "spis når du er sulten, stopp når du er mett" uansett hvor mye evt lite karbohydrater man spiser. Hadde forholdt meg til de 60 grammene med karbohydrater og blåst litt i sammensetningen ellers og heller holdt meg til å spise når jeg er sulten og stoppe når jeg er mett

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:15   #4
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Jeg har sett litt på hva jeg har spist og kommer til å spise i dag.
Frokost og lunsj gir meg 45 g kh

På tide å finne ut hvordan jeg vil gjøre dette

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 12:30   #5
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Jeg er så lei av å tenke mat. Men nå har jeg veid hva jeg har spist og hva jeg kommer til å spise i dag.
Jeg følger lavkarbo-prinsippene jeg da, men flott hvis noen har noen innspill.
Tidligere lå jeg nede på 20-30 gram kh til dagen.. nå ser det mer slik ut:

1783 kcal
67 gram fett (46%)
136 gram protein (41%)
43 gram karbohydrater (13%)

Bør jeg gå ned på noen av disse tingene når mitt mål er å gå ned i vekt?

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk

Sist redigert av Opheliia : 22-09-11 kl 16:11.
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:20   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg er så lei av å tenke mat. Men nå har jeg veid hva jeg har spist og hva jeg kommer til å spise i dag.
Jeg følger lavkarbo-prinsippene jeg da, men flott hvis noen har noen innspill.
Tidligere lå jeg nede på 20-30 gram kh til dagen.. nå ser det mer slik ut:

1783 kcal
67 gram fett (46%)
136 gram protein (41%)
43 gram karbohydrater (13%)

Bør jeg gå ned på noen av disse tingene når mitt mål er å gå ned i vekt?

Skjønner ikke tallene dine, jeg!
70g fett er 630kcal, 136g proteiner er 544kcal og 43g karbohydrater er 236kcal. Dette blir da virkelig bare 1410kcal! Som gir
Fett 44.7%
Protein 38.7%
Karbohydrater 16.7%

Om du tenker ketogent/streng lavkarbo er fordelingsnøkkelen 75% fett, 20% protein og 5% karber!
I tillegg skal du om du er normalt aktiv ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, opp mot 2 om du er ekstremt aktiv!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 22-09-11, 16:52   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Hei!

Hvis man spiser 60 gram kh til dagen, hva bør tallet være på de andre?

Vet at det er en slags nøkkel for totalsummen av hva en får i seg..jeg klarer bare ikke å google meg frem til den

På diett.no regner de ut hva du skal ha av kcal automatisk ved registrering, synes jeg å huske. Fordelingen er opp til deg utfra hvilken retning du velger å følge. Med 40 g er du langt over ketolyse som er 5 %, ihvertfall. Men det vet du sikkert.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 12:06   #8
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Skjønner ikke tallene dine, jeg!
70g fett er 630kcal, 136g proteiner er 544kcal og 43g karbohydrater er 236kcal. Dette blir da virkelig bare 1410kcal! Som gir
Fett 44.7%
Protein 38.7%
Karbohydrater 16.7%

Om du tenker ketogent/streng lavkarbo er fordelingsnøkkelen 75% fett, 20% protein og 5% karber!
I tillegg skal du om du er normalt aktiv ha ca 1 g protein pr kg kroppsvekt, opp mot 2 om du er ekstremt aktiv!

Jeg tok bare tallene fra diett.no

Og nei, jeg skal ikke ha ketogent eller streng lavkarbo. Spiser jeg ketogent orker jeg ikke å trene hardt. Jeg har ca 7-9 økter med trening i uka, om ikke mer.. men jeg sliter med å finne en balanse på matinntaket som passer meg Jeg føler hele tiden jeg spiser for mye, men hvis tallene du kom med stemmer så er jo 1400 kcal alt for lite. Selv om jeg skal ned i vekt så hjelper det jo ikke å spise for lite, iallefall ikke når jeg trener den mengden jeg trener og går hele tiden

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 12:07   #9
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

På diett.no regner de ut hva du skal ha av kcal automatisk ved registrering, synes jeg å huske. Fordelingen er opp til deg utfra hvilken retning du velger å følge. Med 40 g er du langt over ketolyse som er 5 %, ihvertfall. Men det vet du sikkert.

Ketolyse er ikke noe for meg Er ikke det jeg sikter meg inn på heller. Heller mer i retning Fedon

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 15:30   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Fordeling

Ok, men fedon har ikke et tall for max karbohydrater.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-09-11, 19:49   #11
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Ok, men fedon har ikke et tall for max karbohydrater.

Jeg vet .

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 14:38   #12
r.o
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 188
r.o er ny på veien

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Jeg tok bare tallene fra diett.no

Og nei, jeg skal ikke ha ketogent eller streng lavkarbo. Spiser jeg ketogent orker jeg ikke å trene hardt. Jeg har ca 7-9 økter med trening i uka, om ikke mer.. men jeg sliter med å finne en balanse på matinntaket som passer meg Jeg føler hele tiden jeg spiser for mye, men hvis tallene du kom med stemmer så er jo 1400 kcal alt for lite. Selv om jeg skal ned i vekt så hjelper det jo ikke å spise for lite, iallefall ikke når jeg trener den mengden jeg trener og går hele tiden

Dette er sikkert individuelt og en vanesak i tillegg. Trener ikke veldig hardt men løper 2 x i uken 8-11km på tredemølla/gang+apparatene i tillegg (ca 2 timer) og svømmer 1 km 1x i uken. I tillegg bruker jeg sykkelen hver dag i stedenfor bil, når været tillater det.
De jeg trener sammen med har trent i årevis hardt og er mye yngre (27 og 30 år) og de har høykarbo-kosthold. DE må ofte spise barrer eller sjokolade under øktene våre og de virker mer slitne enn meg når vi er ferdige. De ser at det er mitt kosthold som gjør forskjellen. Det er jo nettopp ved lengre treningsøkter at lavkarbo viser sine gode sider...

r.o er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 15:07   #13
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Fordeling

Opprinnelig lagt inn av r.o, her.

Dette er sikkert individuelt og en vanesak i tillegg. Trener ikke veldig hardt men løper 2 x i uken 8-11km på tredemølla/gang+apparatene i tillegg (ca 2 timer) og svømmer 1 km 1x i uken. I tillegg bruker jeg sykkelen hver dag i stedenfor bil, når været tillater det.
De jeg trener sammen med har trent i årevis hardt og er mye yngre (27 og 30 år) og de har høykarbo-kosthold. DE må ofte spise barrer eller sjokolade under øktene våre og de virker mer slitne enn meg når vi er ferdige. De ser at det er mitt kosthold som gjør forskjellen. Det er jo nettopp ved lengre treningsøkter at lavkarbo viser sine gode sider...

Stemmer. Jeg har ikke behov for å tilføre energi under treningsøktene mine. Ei heller etterpå, men jeg tar allikevel bcaa før og etter øktene+proteinshake etter trening. Jeg har ikke behov for små måltider mellom måltidene mine.

Men jeg spiser rundt 60-70 g kh pr dag da. Ikke ketogent.

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fordeling av makronæringsstoffer Gaupe Spørsmål og svar 7 16-07-11 20:59
Fordeling av makronæringsstoffer Gaupe Dr Lindbergs 1 11-07-11 12:24
Fordeling 70/20/10 Okie Lavkarbo generelt 7 14-06-11 18:44
Ujevn fordeling av mat? sara Lavkarbo generelt 4 09-06-09 23:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no