Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat. |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
13-11-11, 00:18 | #1 |
Nytt Medlem
Medlem siden: Nov 2011
|
Lavkarboråvarer som erstatter høykarboSavner en liste over lavkarbo-råvarer som kan erstatte høykarbo råvarer. |
Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med inspirasjon fra mange dietter |
13-11-11, 00:26 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboErstattere for mel: mandelmel, kokosmel, jbk, fiberhusk... finnes mye ulikt. Noe spes du skal bruke det til? |
Min kostholdsfilosofi: LCHF |
13-11-11, 00:52 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboErstatning for mel er proteinpulver. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo |
13-11-11, 01:03 | #4 |
Nytt Medlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboTakk for bidrag! |
13-11-11, 02:07 | #5 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarbo
Jeg har ikke gjort det selv men har lest at andre bruker forskjellig etter smak. Vanlig norvegia eller annet du liker. Kanskje du finner en tråd om det. Ostechips blir vel søkeordet da. |
13-11-11, 02:13 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboFrukt erstattes av bær og grønnsaker |
13-11-11, 02:25 | #7 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2010
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboSquash - strimlet og presset for vann, stekt i varmt smør, blir pasta. Skåret i skiver med ostehøvel, tørket med litt salt, blir veldig gode lasagneplater.
13-11-11, 02:32 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
|
Vet du om kan spise mye av slike mel-erstatninger? Kan man spise lavkarbo-brød til frokost, lunsj og kvelds, akkurat som mange gjør med vanlig brød? (vet at dette selvfølgelig er individuelt da... ) Jeg bare tenker at de erstatningene kanskje vil stoppe vektnedgag? |
Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. |
13-11-11, 02:41 | #9 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarbo"Mye" er ganske relativt. Karbohydratene teller med i "regnskapet". Jeg kan selv spise lavkarbobrød og -knekkebrød uten at det går ut over vektnedgangen. Mandelmel er bare fettreduserte, kvernede mandler, så det kan du spise en del av. Fiberhusk og jbk bruker du bare en ts e.l. av, så det er ikke så farlig... I går lagde jeg vafler av mandelmel, egg, litt sukrin, bakepulver fiberhusk og fløte (dr Eensfeldts sine + litt søtning). Det er sundt og godt! Hadde litt rørte bær på... |
13-11-11, 02:53 | #10 |
Seniormedlem
|
For en del er brød-varianter vektstoppere. Om det gjelder deg er umulig å si, sånn bare tatt fra lufta. En annen ting er at så lenge du går på ketolyse, med omkring 15 gr. karber, bør de komme fra grønnsaker, og litt meieriprodukter. Brød vil veldig fort ta opp en hel del av karbene pr. dag. Selv om det kanskje bare er 1-2 gr. karber pr. skive er det omkring 10% av dagskvota. Det er mye, og det er bare pr. brødskive!
13-11-11, 03:01 | #11 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboSå ikke at du gikk på ketolyse. Det passer ikke sammen, nei. Jeg har ganske mye høyere kvote enn deg på karbene da! Ligger på ca 30-50 for dagen... |
13-11-11, 11:56 | #12 |
Seniormedlem
|
Nå fikk jeg lyst på vafler!! Takk for informasjonen |
Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo. |
13-11-11, 13:57 | #13 |
Seniormedlem
|
De ble litt smaksløse, så anbefaler å ha litt sukrin og vanilje i |
13-11-11, 16:39 | #14 |
Seniormedlem
|
oki |
13-11-11, 16:42 | #15 |
Seniormedlem
|
Ja, skjønner hva du mener. Jeg bakte møllerens lavkarbo brød i dag. 12,9 kh pr 100. Jeg spiste 44 g, dvs to tynne skiver, og vips... 5,6 kh med en gang... Men har vært i ketose i 5 uker nå, så tipper jeg tåler litt mer kh nå enn 15 kh pr dag. Men jeg spiste knekkebrød i går, selvlaget av linfrø, solsikkekjerner og sesamfrø, og vips, opp på vekta i dag med 1,2 kg. Jeg er bare så lei av å lage sånn middagsmat hele tiden... Kjekt å bare ta ei skive eller et knekkebrød. |
13-11-11, 16:59 | #16 |
Seniormedlem
|
Du får teste ut om du tåler noe mer, trapp opp litt og litt. Men selv om du tåler f.eks. 20 gr., så er 5,6 gr. fortsatt over 25%! av dagstotalen din. Det er veldig mye. Hvis du vil ha noe å ha pålegget på - har du prøvd å steke osteskiver i mikro'n? Godt med ost oppå, eller kjøttpålegg (f.eks. spekeskinke). Jeg synes det blir veldig med brie og enten valnøtter eller stangselleri.
13-11-11, 22:19 | #17 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboPå iherb finnes det nå en sjokolade uten søtning. |
13-11-11, 22:42 | #18 |
Seniormedlem
|
Bruker du brie opp-på eller? jeg har prøvd å smelte hvitost og baconost i mikro´n, men jeg syns det ble litt kvalmt. Hvilken ost vil anbefale? |
13-11-11, 23:07 | #19 |
Seniormedlem
|
Steker vanlig gulost i mikro'n, i noen minutter, litt avhengig av hvor sterk den er. Stek til det ikke lenger bobler. Når de er avkjølt har jeg på brie, eller annet pålegg. Også veldig gode som tacoskjell, eller chips - krydr da med det du liker
13-11-11, 23:13 | #20 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboJeg bruker forresten ferdigskåret first price til tacoskjell, og til "knekkiser" og chips bruker jeg vanlig norvegia.
15-11-11, 22:24 | #21 |
Nytt Medlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboErstatning for potetgull : baconcrisp eller tørrfisk. Nå har det vistnok kommet en nærmere luktfri variant http://www.torrfisk.no/ (Sea gold) , Noen som vet hvor man får tak i den? |
15-11-11, 22:50 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboSkal du panere noe - knus baconcrisp og bruk det i stedet
15-11-11, 22:50 | #23 |
Seniormedlem
|
Sv: Lavkarboråvarer som erstatter høykarboLag "pizzadeig" men del den opp til hamburgerbrød. Det finnes lagd av squash, egg og ost f.eks. |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Hvor mye Sukrin erstatter man 1 dl sukker med? | Krøllerellerei | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 3 | 21-08-10 18:12 |
Soyaprotein? Erstatter det mel? | May-Linn | Spørsmål om matvarer og oppskrifter | 3 | 26-02-09 13:31 |
Erstatter transfett med helsefarlig olje | Kanutten | Generell ernæringsdebatt | 9 | 09-02-07 17:46 |
Erstatter for poteter, pasta og ris?????? | Flippa | Spørsmål og svar | 4 | 28-05-06 21:09 |
Noe som erstatter hvetemel og maisenamel? | Nett | Spørsmål og svar | 19 | 16-03-06 12:50 |