Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

"Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-11, 12:42   #1
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei
Wink

"Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Hei alle sammen.
Jente på 24 år som alltid har sliti med "pølsefingre" Store pølsete fingre. De er ganske korte og tjukke. Håndleddet er også veldig "kraftig" Ser nesten ut som det er handa til en profesjonell armwrestler:P
Alltid vært litt lubben. Veier nå rundt 70 kg, og er 163 høy. Snart gått ned 5 kg.

Noen som har hatt det samme problemet og blitt kvitt det etter vektnedgang?Noen andre råd/tips?

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 12:52   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre"Og nei dette er ikke en oppskrift;)

Hm... du er jo ikke så veldig overvektig, så jeg tviler nesten på om du vil få veldig tynne og slanke fingre selv om du går ned litt til. Spørs om ikke det er naturen som har utstyrt deg slik. Jeg har også korte, kraftige fingre, er stor rundt håndleddet og skikkelig kraftige underarmer. Selv på mitt slankste, så var jeg ikke "slank og smekker" på de stedene.
Merket selvfølgelig at fingrene ble mindre med vekttapet, men absolutt ikke som min vennines med samme høyde og vekt. Dessverre kan ikke lavkarbo løse alle problemer

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:54   #3
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg, her.

Hei alle sammen.
Jente på 24 år som alltid har sliti med "pølsefingre" Store pølsete fingre. De er ganske korte og tjukke. Håndleddet er også veldig "kraftig" Ser nesten ut som det er handa til en profesjonell armwrestler:P
Alltid vært litt lubben. Veier nå rundt 70 kg, og er 163 høy. Snart gått ned 5 kg.

Noen som har hatt det samme problemet og blitt kvitt det etter vektnedgang?Noen andre råd/tips?

Hei nednoenkg.

Jeg har også det samme problemet, fingrene mine er skikkelig hovne .

Jeg har merket at når jeg er i ketose så våker jeg med betraktelig mindre hovne fingre.
Utover dagen blir de til skikkelige "pølsefingre" igjen.

Jeg er høyst sansynelig insulinresistent (har pcos, arvet av min mor), og inslulinet gjør at kroppen holder på både vann og lagrer fett.
Det er en mulig årsak, men nå bare synser og tror jeg altså.

Jeg er spent på å se om dette blir helt borte etterhvert,,,,,det hadde vert deilig å få hilse på sine gamle slanke fingre igjen

Håper du får noen tips og råd som kan hjelpe deg. Følger spent med

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 16:57   #4
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Glemte noe:

Første gangen jeg fikk disse herlige pølsefingrene var etter 6 måneder på Prednisolon (sterke kortisontabletter),
etter det har de liksom ikke villet gå tilbake igjen til sin gamle form.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 17:33   #5
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Hesteoghundejenta, her.

Glemte noe:

Første gangen jeg fikk disse herlige pølsefingrene var etter 6 måneder på Prednisolon (sterke kortisontabletter),
etter det har de liksom ikke villet gå tilbake igjen til sin gamle form.

Prednisolon kan jo gi vannansamlinger i kroppen, så da er det kanskje det du opplever

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:22   #6
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Hånd og fingre har ikke bare med vekten å gjøre.
Jeg er stor ellers,men har slanke fingre.
Da jeg og gubben skulle kjøpe gifteringer kunne jeg se på butikkdama at hun ble sjokka da jeg måtte ha en liten str

Men merker fort vann i kroppen. Så det kan hende det er der problemet ligger?

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:32   #7
shailene
Seniormedlem
 
shailene sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 983
shailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snillshailene er virkelig snill

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Hånd og fingre har ikke bare med vekten å gjøre.
Jeg er stor ellers,men har slanke fingre.

Jeg gikk iallefall ned i ringstørrelse, etter jeg mista rundt 8 kilo.. Ingen av de gamle ringene mine som som passer lenger.

shailene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 19:55   #8
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av shailene, her.

Jeg gikk iallefall ned i ringstørrelse, etter jeg mista rundt 8 kilo.. Ingen av de gamle ringene mine som som passer lenger.

Det er nok veldig individuelt. Har en venninne som har vokst ut av alle ringene sine. Men jeg har den samme ringstørrelsen som for 50 kilo siden

Så vekt behøver ikke alltid ha noe å si på fingrene. Man har jo forskjellige hender også. Tanta mi er tynn, men har korte, butte fingre og bruker større ringer enn meg

Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 20:10   #9
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 52
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Prednisolon kan jo gi vannansamlinger i kroppen, så da er det kanskje det du opplever

Huff ja har et elsk/hat forhold til den prednisolonen ja!! Den demper betennelsen, men ødelegger så mye annet i kroppen.
Blandt annet tar det muskel- og skjelettvev og gjør om til fett, og lagrer fettet rundt magen og i ansiktet.... (og fingrene?). På sikt kan man få hul benstamme

Er såååå glad for at jeg ikke må gå på den denne vinteren *bank i bordet*

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:13   #10
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Jeg har naturlig store hender og kraftige fingre (og føtter) men de blir betydelig slankere med vektnedgang.. Men tynne små pusefingre får jeg nok aldri.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 22:17   #11
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Mest sannsynlig vil fingrene dine bli smalere/magrere. Du kan jo også se på de du har arvet fingrene av, og bilder eller hukommelssforestillinger av deg selv som barn, om du var slank da.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-12-11, 23:32   #12
nednoenkg
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 172
nednoenkg er på en erverdig vei

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

hehe tynne puselanker tror jeg at jeg ikke vil ha;D
Men får håpe de blir litt mindre ihvertfall

Får begynne og ta finger sit ups:P Kanskje det hjelper

__________________


nednoenkg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 06:19   #13
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Har samme problem som trådstarter, og da jeg veide 40 kilo mindre var de likedan som de er nå. Har komplekser for henda mine, har skikkelig babyhender, blubbete og tjukke. Men jeg har ingen dobbelthake da, så jeg har i det minste et ok gen. Sånn for å fokusere på noe positivt liksom.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 08:17   #14
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

For min del merker jeg tydelige forskjeller på med/uten mel. Mel gir meg væske i vevet og ca en ringstørrelse mer.... Mer forskjell med det enn +/- 10-15 kg...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 09:10   #15
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 39
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

For min del merker jeg tydelige forskjeller på med/uten mel. Mel gir meg væske i vevet og ca en ringstørrelse mer.... Mer forskjell med det enn +/- 10-15 kg...

Signerer denne, jeg. Jeg visste faktisk ikke at det var så ille før en ukes Londontur nå for litt siden, da jeg endte med å spise en del panert mat (sukk) etter lang, lang tid helt uten mel/gluten. Jeg samlet vann i rekordfart og "mistet" både midje og bevegelige fingre... Følte meg som et esende bakverk eller noe. Tok en stund å synke ned til normalen igjen etterpå!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-12-11, 12:25   #16
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Pølsefingre" - Og nei, dette er ikke en oppskrift

Opprinnelig lagt inn av nednoenkg, her.

hehe tynne puselanker tror jeg at jeg ikke vil ha;D
Men får håpe de blir litt mindre ihvertfall

Får begynne og ta finger sit ups:P Kanskje det hjelper

Trening for hele kroppen, er nok bedre, og e vitamin kanskje hjelper? For å få igang blodsirkulasjonen og blod helt ut i kapillærene, om det er væskeopphopning.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Smørgrøt - finner ikke oppskrift *lilje* Ketolysekuren 7 18-09-11 19:30
Dette er en supergod (og enkel) oppskrift på brød ak87 Bakst 7 13-08-10 07:54
Dette med søtningsmiddel, sukkerarter ol, forstår ikke dette helt jeg! bella donna Spørsmål og svar 3 12-06-09 22:30
Finner ikke oppskrift på Black sunday(kake) Cammis Oppskrifter 3 29-01-09 12:18
Jeg finner ikke oppskrift på peanøttkjeks Summer Kake/dessert og snacks 4 08-11-06 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no