Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-12, 08:21   #14701
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurer veldig på hva i all verden jeg hadde på meg sist jeg var i denne størrelsen. Har rotet fram masse gamle klær, men de er enten for store eller for små. Gikk jeg naken

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 08:27   #14702
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg lurer veldig på hva i all verden jeg hadde på meg sist jeg var i denne størrelsen. Har rotet fram masse gamle klær, men de er enten for store eller for små. Gikk jeg naken

Kanskje det var en størrelse som bare "føk forbi"? Samt at samme vekt ikke nødvendigvis betyr samme størrelse... Jeg har iallfall prøvd samme vekt med ulik kroppsfasong.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 15-05-12, 09:57   #14703
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Jeg lurer veldig på hva i all verden jeg hadde på meg sist jeg var i denne størrelsen. Har rotet fram masse gamle klær, men de er enten for store eller for små. Gikk jeg naken

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-05-12, 09:59   #14704
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Kanskje det var en størrelse som bare "føk forbi"? Samt at samme vekt ikke nødvendigvis betyr samme størrelse... Jeg har iallfall prøvd samme vekt med ulik kroppsfasong.

Ja du sier noe. Husker at det var en størrelse som "føk forbi i rasende fart" forrige gang. Tydelighvis har jeg hoppet over en størrelse på vei opp igjen Men, men. Får bruke det jeg har på begge sider, og satse på kjapp nedgang

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 09:59   #14705
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Må ha gått naken - kan ikke skjønne annet

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 10:03   #14706
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Må ha gått naken - kan ikke skjønne annet

Så, fortsett med det

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 15-05-12, 10:05   #14707
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Så, fortsett med det

Mannfolk

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Gammel 15-05-12, 10:07   #14708
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det ikke av og til hyggelig at vi er her ?

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg.
Gammel 15-05-12, 10:48   #14709
silje21
Seniormedlem
 
silje21 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 34
Innlegg: 736
silje21 har en fantastisk aura rundt segsilje21 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Er det ikke av og til hyggelig at vi er her ?

haha å jo, tenk så kjedelig det hadde vært med bare damer, eller bare menn

-Spørsmål: Hvorfor tar det så lang tid for lønna mi å komme inn idag xD venter og venter og venter. Bortskjemt med å være vant til at den kommer både 1 og 2 dager fortidlig til vanlig :P

__________________




SiljeC sin Journal
silje21 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent
Gammel 15-05-12, 10:54   #14710
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ok, nå skjønner jeg ingenting. Var nettopp inne på Skatteetaten for å bestille kopi av skattekortet mitt. Jeg har gitt biarbeidsgiverdelen til et firma jeg tar litt oppdrag for, men nå har jeg gjort et oppdrag for noen andre igjen, og trenger ergo en kopi. Men så kommer det opp på kvitteringa:
"Du vil ikke motta kopi dersom:
- Du ikke har mottatt skattekort tidligere i år eller
- du har mottatt frikort med eller uten beløpsgrense"

Det første er jo bankers. Men ... Ehm. Frikort? Hva har det med NOE å gjøre? Jeg har ordinært frikort, skal jeg da ikke kunne få kopi? Eller er det jeg som er helt dum her, og at det finnes noe annet type frikort som ikke har noe med Helfo å gjøre ...?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-05-12, 11:22   #14711
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det finnes jo et skattefrikort også!
Ungdom som tjener mindre enn 1/2 G skal ikke betale skatt feks!

Bare bestill et nytt skattekort, du! Mye mindre tull!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 15-05-12, 11:27   #14712
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Må ha gått naken - kan ikke skjønne annet

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Så, fortsett med det

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Mannfolk

Hm..... lurer på hvor fort mennene med hvite frakker og lærreimer kommer for å hente meg jeg - hvis jeg prøver

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 11:43   #14713
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ok, nå skjønner jeg ingenting. Var nettopp inne på Skatteetaten for å bestille kopi av skattekortet mitt. Jeg har gitt biarbeidsgiverdelen til et firma jeg tar litt oppdrag for, men nå har jeg gjort et oppdrag for noen andre igjen, og trenger ergo en kopi. Men så kommer det opp på kvitteringa:
"Du vil ikke motta kopi dersom:
- Du ikke har mottatt skattekort tidligere i år eller
- du har mottatt frikort med eller uten beløpsgrense"

Det første er jo bankers. Men ... Ehm. Frikort? Hva har det med NOE å gjøre? Jeg har ordinært frikort, skal jeg da ikke kunne få kopi? Eller er det jeg som er helt dum her, og at det finnes noe annet type frikort som ikke har noe med Helfo å gjøre ...?

Går ikke du på aap? Da betaler du vel litt skatt av det og nav kan sikkert fortelle deg om hva biarbeidsgiver skal trekke i skatt.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-05-12, 11:43   #14714
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det finnes jo et skattefrikort også!
Ungdom som tjener mindre enn 1/2 G skal ikke betale skatt feks!

Bare bestill et nytt skattekort, du! Mye mindre tull!

Haha, se der! Det stemmer jo, men jeg har ikke forholdt meg til det på sikkert femten år, vettu. Kopien er alt bestilt.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-05-12, 15:33   #14715
Bønna200
Seniormedlem
 
Bønna200 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Akershus
Alder: 47
Innlegg: 8.394
Bønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastiskBønna200 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Hm..... lurer på hvor fort mennene med hvite frakker og lærreimer kommer for å hente meg jeg - hvis jeg prøver

Det tar nok ikke lange tida!

__________________
"Dyrene i denne verden eksisterer for sin egen skyld. De er ikke skapt for mennesker mer enn svarte er skapt for hvite eller kvinner for menn."
-Alice Walker, forfatter
Bønna200 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer. Ren mat og matglede.
Gammel 15-05-12, 16:16   #14716
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Bønna200, her.

Det tar nok ikke lange tida!

Kan ikke svare, plundrer med å klatre oppover veggen i retning av vinduet - det har gitter foran seg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 16:56   #14717
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Har følelsen av at det ikker er mange apotekansatte som bruker tragant når de baker kransekake (eller, kanskje de ikke baker kransekake i det hele tatt )

Jeg har nettopp skåldet mandler til kransekake som skal bakes om ei uke. Jeg har bakt flere kransekaker i mitt liv, men ALDRI hatt tragant i. Er det for å gjøre den seig? Jag har frosset ned ringene før bruk, og det har alltid fungert. Hjelp meg, dere flinke bakere! Hvorfor tragant? Og hvor mye?

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 15-05-12, 17:16   #14718
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Jeg har nettopp skåldet mandler til kransekake som skal bakes om ei uke. Jeg har bakt flere kransekaker i mitt liv, men ALDRI hatt tragant i. Er det for å gjøre den seig? Jag har frosset ned ringene før bruk, og det har alltid fungert. Hjelp meg, dere flinke bakere! Hvorfor tragant? Og hvor mye?

Se Gerd sin oppskrift her, 2ts til 300g mandler. Tragant er til for å gjøre/holde marsipan eller kransekake seig/fuktig ja

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose
Gammel 15-05-12, 17:23   #14719
akas
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Hvor: Ålesund
Alder: 70
Innlegg: 1.097
akas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt liktakas er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Se Gerd sin oppskrift her, 2ts til 300g mandler. Tragant er til for å gjøre/holde marsipan eller kransekake seig/fuktig ja

Takk, Lillemy! Og takk til Gerd for oppskrift. Jeg hadde tenkt å bake "vanlig" kransekake. Har dere tragant i den også? Jeg har mye mandler, så jeg tror jamen at jeg lager en porsjon lavkarbostenger også.

akas er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 15-05-12, 19:03   #14720
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av akas, her.

Takk, Lillemy! Og takk til Gerd for oppskrift. Jeg hadde tenkt å bake "vanlig" kransekake. Har dere tragant i den også? Jeg har mye mandler, så jeg tror jamen at jeg lager en porsjon lavkarbostenger også.

Jeg bruker tragant i "vanlig" også jeg

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort....
Gammel 15-05-12, 19:08   #14721
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet om det er en beløpsgrense for når man må betale toll for varer man bestiller i utlandet, og hvor mange prosent er tollen? Beløpet det er snakk om er 400 dollar

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 15-05-12, 19:18   #14722
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet om det er en beløpsgrense for når man må betale toll for varer man bestiller i utlandet, og hvor mange prosent er tollen? Beløpet det er snakk om er 400 dollar

HER har du en netthandelkalkulator.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 15-05-12, 19:22   #14723
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanskje, her.

Noen som vet om det er en beløpsgrense for når man må betale toll for varer man bestiller i utlandet, og hvor mange prosent er tollen? Beløpet det er snakk om er 400 dollar

Grensa for fri innførsel v forsendelse er på 200 norske kroner. Alt over det skal fortollast og reknast mva. Det finst ikkje ein fast tollsats, det kjem an på kva for vare det er snakk om. Enkelte varer er tollfrie. Tollvesenet har ein kalkulator på sine nettsider du kan bruke for å berekne kva du må betale (og anna nyttig info): http://www.toll.no/templates_TAD/Sub...epslanguage=no

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 15-05-12, 20:16   #14724
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg vet man kan blokke ut skinnstøvletter, men er det også en mulighet for å ta dem inn, hos skomaker? Dette er så typisk, men jeg har kjøpt snørestøvletter til bunaden, og hadde det så innmari travelt at jeg bare trakk på meg støvlettene for å se om de passet i foten, og da jeg kom hjem nå og skulle snøre dem igjen, var de selvfølgelig for vide rundt de hersens fyrstikkanklene mine, dette skjer alltid! Går det å fikse ...? Det er jo ikke überkrise, men det hadde jo vært fint med litt ekstra støtte.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 15-05-12, 20:36   #14725
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ikke billig å sy inn tror jeg, Photo, men er det mye eller holder det med å kjøpe noen skinnsnorer å knyte rundt hele...om du skjønner?

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no