Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Er lavkarbo bærekraftig?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 20:52   #51
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Er lavkarbo bærekraftig?

Dette er muligens et litt sært argument, men la gå:

Jeg har flere ganger sett argumentet om at lavkarbo er miljøfiendtlig fordi kuene promper så mye, og dette er skadelig for klimaet (global oppvarming).

Meeen så er det også vanlig at mennesker på karbohydratrik kost har mer gass i magen enn samme person på lavkarbo. I tillegg er det flere som reagerer på gluten i kornet, noe som også bidrar til tarmkrøll og gjerne mer luft på norsk standardkost.

Når de tar kuprompen med i klimaregnskapet, så får de pent ta med menneskeprompen også.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 11-06-12, 17:11   #52
FredrikW
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 32
FredrikW er ny på veien

Sv: Er lavkarbo bærekraftig?

Det ser ut til at mine spådommer om insektkosthold fra litt lenger opp i denne tråden nå er et hakk nærmere å bli en realitet Se artikkel:

Kjøttboller lagd av mark

FredrikW er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / steinalderknask Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbo eller ikke lavkarbo? hermanlizm Spørsmål og svar 11 24-02-11 15:55
Lavkarbo Brownies, men er den egentlig lavkarbo?? Jolly Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 03-02-11 20:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no