Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Solsikkekjerner?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-09-12, 21:25   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Solsikkekjerner?

Har altids brukt solsikkekjerner fra et merke og der sto det jo 19 g karbo pr. 100 gr. Igår kjøpte gubben en pakke på en anen butikk enn det vi bruker å handle på og der var det solsikkekjerner med bare 7 gr karbo!!! Hvordan kan det være så stor forskjell? Ellers var jo både protein og fettinnhold veldig likt. Kan dette virkelig stemme? at den ene pakken har under halvparten enn den andre?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 23-09-12, 22:36   #2
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Re: Solsikkekjerner?

Mener det står 7,2g på min og 10,2g fiber som blir 17,4 inkludert fiber. Tallet 19 er mindre nøyaktig enn 17,2 så det kan hende det er avrunningsfeil og at det representerer samme målt verdi og at 19 dermed inkluderer fiber. 7,2 er dermed hva du skal telle

Hvis du ønsker å gå dypere inn i materien er det jo bare å se neder på liknende tråder og vi har mange som diskuterer 19 vs 7 så emnet er ikke nytt, men tro ikke at frø i en pakke kan ha mindre karber i en annen pakke for DET ville vært sprøtt.

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Forskjell på karbohydrat i solsikkekjerner Hellokitty0210 Spørsmål om matvarer og oppskrifter 9 06-02-12 13:02
Solsikkekjerner natalie2004 Ketolysekuren 2 30-07-10 21:00
Kruskakli, knuste linfrø, solsikkekjerner, etc.... Borealis Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 26-05-10 15:38
Solsikkekjerner? BMS! Generell ernæringsdebatt 8 15-02-10 23:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no