28-09-12, 12:53 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Oslo
Alder: 35
|
Vi vil ha barnJeg og mannen har nå bestemt oss; VI SKAL PRØVE Å FÅ BARN!
28-09-12, 22:15 | #2 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
|
Sv: Vi vil ha barnKjør på med lavkarbo! Så lavt karboinnhold som mulig, gjerne ketogent så håper jeg det løsner for dere Har du sett på dr. Hexeberg sin sia om det er noe de fraråder/anbefaller de som har PCOS? veit ikke så mye om det... men veit jo at vektnedgang hjelper kroppen uansett! Masse lykke til med bedre kosthold, vektnedgang og selvsagt en baby på vei snart |
Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF |
29-09-12, 12:39 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sørlandet
Alder: 35
|
Sv: Vi vil ha barnKetogen kost er vel og bra, men vil bare påminne om at enkelte bruker ekstra lang tid på å bli gravid, etter bruk av prevensjon. Ta tiden til bruk, bli vant til et kosthold du/dere kan leve med, gjerne ketogent Kroppen trenger tid til å bli vant til de nye forandringene (kosthold, mangel av prevensjon osv) viktigst av alt, selv om det kan være vanskelig, IKKE stress |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse/ketogent |
29-09-12, 13:27 | #4 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
|
Sv: Vi vil ha barnJa, og så vil jeg anbefale appen Ovuview som et verktøy i prosessen. Man blir godt kjent med endringen gjennom syklussene (og når det er størst sjanse) via den og denne siden http://www.pernille.info/
29-09-12, 14:29 | #5 |
Seniormedlem
Alder: 43
|
Sv: Vi vil ha barnKjempespennende å sette igang prøvingen |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! |
29-09-12, 14:54 | #6 |
Seniormedlem
|
Sv: Vi vil ha barn
Selv om det ikke er forsket på ketogetn kosthold under svangersakpet så er det overhodet ikke farlig! Om man ser historisksett så har jo meste parten av verden gått gravid på ketogent kosthold frem til korn og potetene gjorde sin ankomst på 1700 tallet. Man kan selvasgt øke noe på karboene om man er komfortabel med det, men deter overhodeti kke nødvendig om man trives godt med kostholde med så lite karbo som mulig. |
29-09-12, 14:56 | #7 |
Seniormedlem
Alder: 43
|
Jeg nevnte det fordi jeg vet så godt at når man blir gravid blir man lett innmari engstelig for alt som kan være skadelig, og det er nå faktisk de retningslinjene bl.a. Sofie Hexeberg gir ift gravide. |
Min kostholdsfilosofi: Ren mat og lite karber, men kake så ofte som mulig! Nå tilpasset bolle i ovnen! |
29-09-12, 23:29 | #8 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Sv: Vi vil ha barnFor det første, ikke stress! Stress er det absolutt verste. Yoga er f.eks bra.
29-09-12, 23:56 | #9 |
Seniormedlem
|
det er klart at det er greit å vite men forhåpentligvis ikke fokusere på det. Jeg skulle øsnke jeg viste det jeg veit nå når jeg var gravid sist og ikke fokuserte på disse rådene om å måtte øke karboene. Det funket ikke for meg og resulterte etterhvert at det sklei ut og heldigvis så har vi jo også andre leger som har andre rettningslinjer har lest flere artikkler fra USA (om jeg bare var så flink til å ta vare på alle linkene! ) Og dr. Andreas Eenfeldt (kostdoktoren) har også skrevet om det i boken sin og på bloggen sin. |
01-10-12, 23:08 | #10 |
Medlem
Medlem siden: Sep 2007
|
Sv: Vi vil ha barnHar ingen konkrete tips, siden jeg ikke vet så veldig mye om PCOS annet en hva det går ut på...
07-10-12, 23:48 | #11 |
Gudinne
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 52
|
Husk at vi lever i en tid med mye miljøgifter, mange av disse sitter i fettvevet og man vet ikke hvordan det kan påvirke fosteret. Både Hexeberg og Lindberg anbefaler i alle fall å gå ut av ketose når man er gravid. |
Min kostholdsfilosofi: Intuitivt |
08-10-12, 21:20 | #12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
I tillegg til at østrogen lagres i fettcelllene om du spiser f.eks soyaprodukter...
Emneord |
gravid, overvekt, pcos |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Jordens barn | LibraGirl | Andre bøker | 3 | 20-06-11 17:15 |
Kromtilskudd til barn ...? | Fredrikke | Barns kosthold | 5 | 07-06-08 17:52 |
Barn og lavkarbokosthold ... | Jollers | Barns kosthold | 50 | 04-03-08 10:08 |
Barn og poteter | Andrine84 | Barns kosthold | 9 | 01-03-08 12:31 |
Er du som et barn? | HP | Generell diskusjon | 2 | 20-03-04 00:35 |