Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-13, 13:31   #51
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: En ting jeg ikke skjønner med lavkarbo ...

For noen er "spis deg ned i vekt" for godt til å være sant (for f.eks meg). Jeg må telle kalorier for å gå ned, jeg kommer ingen vei av å bare spise så mye lavkarbo jeg vil. Om forbruket går ned eller ikke kan man merke på formen. Hvis du begynner å føle deg sliten og tappet av energi har antagelig kroppen tatt noen tiltak for å motarbeide kaloriunderskuddet. Så lenge jeg er på lavkarbo kan jeg godt spise 1000-1500 kalorier i underskudd og alike vel føle meg bedre enn jeg noen gang ville gjort på et karbohydratrikt måltid. I følge diverse kalorikalkulatorer forbrenner jeg ca. 3500 kalorier om dagen, spiser jeg 2000-2500 kalorier om dagen går jeg ned litt over et kilo i uka så det tyder på at kroppen fortsatt forbrenner det samme. Å telle kalorier har noe for seg uavhengig om du prøver å begrense dem eller ikke. For mange som vil man automatisk spise litt mindre hvis man hele tiden er klar over hvor mange kalorier maten du spiser inneholder.

Carisma: Hvordan føler du deg hvis du spiser 1000-1500 kalorier om dagen? Blir du utmattet? Jeg har også hardt for å tro at du ikke vil gå ned i vekt på et såpass kaloriunderskudd.

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fersk og skjønner ikke så mye av dette Ilenna Spørsmål og svar 3 11-04-11 12:23
Jeg skjønner ikke helt lillamumi Generell diskusjon 8 05-10-10 14:06
Skjønner ikke karbohydratregningen ... marithja Lavkarbo generelt 3 17-09-09 21:32
Off, i dag slo ikke stixen ut - skjønner ikke helt det altså =( Tette80 Ketolysekuren 5 29-04-07 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no