Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Sara Bernard sjokoladekrem?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-13, 19:36   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Sara Bernard sjokoladekrem?

Noen som har prøvd å lage denne? Når jeg søker på nett finner jeg utrolig mange ulike oppskrifter. Noen som vil dele sine erfaringer? Hvordan laget du og hvordan blei konsistens? Har planer om å ha den på en kaka til 17.mai

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 12:30   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Jeg synes denne kremen er knallgod på sjokoladekake, erstatning for smørkrem.

3dl fløte varmes opp til kokepunktet, knekk i 50g sjokolade. Avkjøles helt, gjerne over natta i kjøleskap( eller sett kjelen i kaldt vann i kummen og rør helt til den blir kald også litt i kjøleskap). Når den er helt kald pisker du den opp som om det var krem( noe det for så vidt er), det går fort.
Til en stor rund kake som skal fylles med et lag og pyntes bruker jeg krem av 6dl fløte og 100g sjokolade. Hender jeg har litt ekstra søtning i. I dag laget jeg av 86%sjokolade, så da hadde jeg i 2ss sukrinmelis og noen dråper stevia.
Kremen kan fint brukes i Sarah Bernard også.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 13:22   #3
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes denne kremen er knallgod på sjokoladekake, erstatning for smørkrem.

3dl fløte varmes opp til kokepunktet, knekk i 50g sjokolade. Avkjøles helt, gjerne over natta i kjøleskap( eller sett kjelen i kaldt vann i kummen og rør helt til den blir kald også litt i kjøleskap). Når den er helt kald pisker du den opp som om det var krem( noe det for så vidt er), det går fort.
Til en stor rund kake som skal fylles med et lag og pyntes bruker jeg krem av 6dl fløte og 100g sjokolade. Hender jeg har litt ekstra søtning i. I dag laget jeg av 86%sjokolade, så da hadde jeg i 2ss sukrinmelis og noen dråper stevia.
Kremen kan fint brukes i Sarah Bernard også.

Denne kremen har jeg brukt mye også! Veldig god!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:36   #4
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Takk for tipset, Imse! Hvordan blir denne kremen i konsistens? Som vanlig krem? Så at noen brukte smør oppi, eller eggeplomme. Men du bruker altså ingen av delene? Det er til en sjokoladekake jeg har tenkt denne kremen. For jeg huska at jeg spiste en sjokoladekake en gang for leeeenge sia og hun som bakte den sa at det var Sara Bernard sjokoladekrem, men jeg husker jo ikke selvsagt hvordan hun sa hun laget den....

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 14:51   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Den blir ikke som vanlig krem, mere som smørkrem. Den er veldig god på sjokoladekake. Jeg skal lage en kake med den kremen i dag.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:04   #6
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Gaaaah! At det går an! Kremen min skilt seg nå når jeg skulle piske den så blei den plutselig småklumpete og det blei bare tynt og litt tykt i to ulike farger. Hva i alle dager gjor jeg galt? Nå må jeg lage alt på nytt.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 16-05-13, 23:36   #7
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Gaaaah! At det går an! Kremen min skilt seg nå når jeg skulle piske den så blei den plutselig småklumpete og det blei bare tynt og litt tykt i to ulike farger. Hva i alle dager gjor jeg galt? Nå må jeg lage alt på nytt.

Det skal veldig lite til før det blir krem av fløte/sjokoladeblandingen... går MYE raskere enn å vispe vanlig krem. Du må stoppe piskingen mens kremen fortsatt virker mer flytende enn om du skulle vispet bare fløte. Ihvertfall min erfaring. Så kjipt at den skilte seg!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 00:28   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Det skal veldig lite til før det blir krem av fløte/sjokoladeblandingen... går MYE raskere enn å vispe vanlig krem. Du må stoppe piskingen mens kremen fortsatt virker mer flytende enn om du skulle vispet bare fløte. Ihvertfall min erfaring. Så kjipt at den skilte seg!

Hm...mer flytende? Hvordan skal den da fylles i kaka? Jeg vil jo pynte med sånn kakesprøyte.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 18:10   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Går fint an å bruke kakesprøyte på denne kremen. Men det er superviktig at kremen er helt nedkjølt før du pisker den, ellers skiller den seg.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 17-05-13, 20:52   #10
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Sara Bernard sjokoladekrem?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Går fint an å bruke kakesprøyte på denne kremen. Men det er superviktig at kremen er helt nedkjølt før du pisker den, ellers skiller den seg.

Det må være derfor den skilte seg. To ganger blei det en fiasko! Sikkert fordi den var ikke helt kald. Skal prøve å la den stå til dagen etter neste gang. Inatt i 3 tia måtte jeg bare jukse. Laget en ostekrem med litt av denne kremen oppi. Funket fint. Resten brukte jeg til å bake muffins og lage konfekt. Kunne jo ikke kaste 1 liter fløte og 200 sjokolade, selv om det haddet skilt seg, hehe. Funket jo fint til andre formål, enn det jeg egentlig hadde tenk meg.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sjokoladekrem? Bik Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 16-09-12 17:28
Sara Bernhardt! Nett Kake/dessert og snacks 73 20-12-11 16:22
Biskvier (Sarah Bernard variant) minien Kake/dessert og snacks 8 24-04-11 22:17
Sjokoladekrem |Ingrrid Kake/dessert og snacks 6 12-01-11 22:15
Sjokoladekrem/fromasje Karbosara Kake/dessert og snacks 2 13-12-07 11:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no