Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hvilket mel ligner mest på hvetemel?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-07-13, 11:58   #1
Bezzlee
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 11
Bezzlee er på en erverdig vei

Hvilket mel ligner mest på hvetemel?

Jeg lurer på hvilket mel ligner mest på hvetemel, både på smak og "oppførsel". Har lyst å lage rundstykker, brød, boller, vafler som har tilnærmet lik konsistens som når man bruker hvetemel.....

__________________



Sist redigert av Bezzlee : 09-07-13 kl 12:20.
Bezzlee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mindre ris, pasta, brød, sukker Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 12:31   #2
milena
Seniormedlem
 
milena sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 1.712
milena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt avmilena har veldig mye å være stolt av

Sv: hvilket mel ligner mest på hvetemel

Opprinnelig lagt inn av Bezzlee, her.

Jeg lurer på hvilket mel ligner mest på hvetemel, både på smak og "oppførsel". Har lyst å lage rundstykker, brød, boller, vafler som har tilnærmet lik konsistens som når man bruker hvetemel.....

Ingen... det er min erfaring. Man må forandre oppskrifter ganske mye og bruke helt andre ingredienser. Ta en kikk her:

Bakst: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=124
Søtsaker: http://forum.lavkarbo.no/forumdisplay.php?f=121

__________________
milena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver meg på Eurodiet Svar med sitat
Gammel 09-07-13, 14:42   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Hvilket mel ligner mest på hvetemel?

Anbefaler disse lavkarbovaflene. De er iallfall "bra like"
http://lchf-bloggen.blogspot.no/2012...bo-vafler.html

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-07-13, 17:50   #4
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilket mel ligner mest på hvetemel?

Bruk av kokosmel tror jeg er lurt, men det inneholder en del karbo, dessverre, så jeg har aldri testa. Jeg unngår all bakst og savner det ikke. Brukte å lage lefser av proteinpulver og eggehviter en stund men nå gidder jeg ikke mer. Kjøtt, ost og grønnsaker er diggest av alt.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Lavkarbobrød som ligner på vanlig brød zitapus Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 03-02-12 16:46
Par som ligner hverandre Kanutten Generell diskusjon 2 04-01-11 16:27
Hvilket pulsnivå forbrenner mest? Victory Trening 38 11-09-10 16:51
Sjokolade ligner kokain HP Generell ernæringsdebatt 2 03-02-04 23:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no