Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Gode ideer til frokost uten egg?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-02-06, 13:22   #26
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av Kristian



Lager du rømmegrøten fra bunnen av eller . Poserømmegrøt setter meg ut av ketose så det vil ikke jeg anbefale, da er det faktisk bedre med havregrøt, havregrøt gir meg energi til å yte mer og dermed kan komme i ketose igjen. Men bare hvis jeg trimmer etterpå naturligvis... Men dette er jo meg det, noen som opplever noe lignende?

HP lager den fra bunnen av, og spør meg ikke om hva han har i. Det er forresten bare på 17 mai vi har det.

Havregrøt er godt, men kansje litt mye karber for en som er på Atkins?

Når vi lager havregrøt til poden (frokost og kveldsmat nesten hver dag), så har vi i ca 1/3 liten boks med malte walnøtter, en eggelomme og koker på helmelk. En periode tilsatte jeg proteinpulver, og en annen periode, så brukte vi endel cottage chese i også. SÅ det er jo mye som kan gjøres for å få op protein mengden. Ja,også har vi olivenolje i (brukte Udos før).

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 14:51   #27
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Nå prøver jeg sånn pannekake med atkins bakemix!! Spennende...

OK; eksperiment utført: Spiste hele for det var så godt...med litt søtstoff strødd på. Men nå er jeg kjempekvalm! Ble for kraftig med rømme, smør, fløtemixen for meg ja..neste gang mere mix mindre fløte tror jeg.

__________________

Sist redigert av luringen : 06-02-06 kl 16:01.
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 17:23   #28
JEHAGEN
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2006
Innlegg: 23
JEHAGEN er en ukjent kvalitet ved dette stadiet

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Opprinnelig lagt inn av David

En wienerpølse inneholder jo en 5 - 6 karber, gjør den ikke??

Det stemmer.

Man merker definitivt at Wienerpølser er dårlig mat sammenlignet med feks kotteletter. Blandt annet ved at jeg blir raskere sulten og føler meg mindre opplagt. Men det er jo veldig kjapp mat på morgenen, og sammen med noen egg holder det en stund.

I følge Wolfgang Lutz, så kan man jo spise 5-6 brødenheter per dag - og det er vel disse jeg benytter meg av med pølsene. Folk som spiser mer ekstremt lavkarbo må passe seg.

JEHAGEN er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 17:54   #29
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Kristian: http://forum.lavkarbo.no/showthread....=r%F8mmegr%F8t

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 18:23   #30
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Den oppskriften skal jeg jammen prøve neste gang de ber meg lage grøt. Litt byggmjøl tåler jeg nok. Men om familien vil ha det, det er en annen sak. men de får da den rømmegrøten sin.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 06-02-06, 19:22   #31
Bea
Medlem
 
Bea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 54
Innlegg: 131
Bea har en fantastisk aura rundt segBea har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Jeg spiser en god salat, jeg. Litt varierende hva jeg har oppi, men litt ost, skinke og/eller kylling må med Ellers bruker jeg agurk, salat, tomat og det jeg måtte ha lyst på. Jeg spiser ofte dette til lunsj også jeg da....
Jeg tåler heller ikke egg nemlig, hverken det hvite eller det gule. Blir kjempedårlig *sukk* Ikke kan jeg spise meieriprodukter heller. Så jeg synes det er litt vanskelig å finne på ting å spise. Jeg har av og til litt hvit ost i salaten, men det må være lite altså Elsker ost nemlig.......

Bea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 09-02-06, 00:15   #32
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Gode ideer til frokost uten egg?

Så langt har mine frokoster bestått av røkelaks eller røkt ørret, kyllingbryst, stekt sådann med salsa og rømme og salat og ost. Ellers gomler jeg mye hvitost. Kan også anbefale baconpanne uten egg. Tunfisk svisja i panna med sitron og pepper, litt løk og paprika. Røkt makrell med litt majo og sitron. No grønt ved siden av i form av ruccola, sukkererter og litt paprika.

Noen rekefrokoster har det også blitt.
Tacokjøttdeig med passende tilbehør, dog uten tortilla og tacoskjell.

50/50 cottage cheese og vanlije kesam røres sammen. Smakes til med søtstoff og en dæsj ublanda rød funsaft på toppen. Smaker og føles som riskrem med rød saus. En kremdott kan blandes i.

En boks kalkunskinke er et godt utgangspunkt for en frokost. Eller litt annet påleggsgreier som hamburgerrygg og skinkesteik.

Bare fantasien og karboinnhold som setter grenser egentlig.

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sukker - en ulv i fåreklær HP Artikler 15 03-04-09 09:23
En litt lengre innføring i PCOS Albertine PCOS og karbohydratkontroll 1 27-10-08 00:03
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
Melk Kristian Generell ernæringsdebatt 39 06-06-05 04:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no