Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
10-08-18, 11:15 | #1 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2012
|
Jeg tror jeg spiser for mye fettJeg er på min første uke, er kvalm, svimmel, hodepine som karbo abstinenser jeg pleier å ha. Men det går vel over. Jeg syntes det er tøft å starte så jeg bestemte meg for at når lysten på noe søtt kommer så skal jeg spise noe, feks smelta ost eller kvarg ( sukkerfri fra sverige 4,5 karbo pr 100 gram) eller andre ting. Så det gjør jeg selv om jeg ikke er sulten så er hodet vanskelig å argumentere mot nå i starten. |
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
10-08-18, 19:48 | #2 |
Juniormedlem
Medlem siden: Sep 2012
|
Sv: Jeg tror jeg spiser for mye fett
|
Min kostholdsfilosofi: ketolyse |
10-08-18, 20:58 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
|
Sv: Jeg tror jeg spiser for mye fettEn uke er for liten tid. Gi det noen uker
10-08-18, 23:43 | #4 |
Systemutvikler
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 48
|
Sv: Jeg tror jeg spiser for mye fettDet ser ikke ut som at du spiser for mye fett. Du spiser mye meieriprodukter, kanskje få inn litt mer kjøtt? Korn ville jeg unngått i starten.
11-08-18, 04:13 | #5 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jul 2017
|
11-08-18, 10:20 | #6 |
Systemutvikler
|
Hvis man (faktisk) teller karbohydratene så trenger man normalt ikke telle kalorier for å ha et kaloriunderskudd fra kosten. Det samme hvis man spiser nok proteiner. Kalorier kompliserer og fører til dårligere matvalg (feks en del lettprodukter) hvis man er vant med å telle kalorier; 20g karbohydrat er enkelt.
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre". Sist redigert av HP : 11-08-18 kl 10:39. |
Min kostholdsfilosofi: Keto |
12-08-18, 04:48 | #7 |
Seniormedlem
|
Det gjelder ihvertfall ikke meg, da jeg drev å gikk ned så lå jeg på en fordeling med godt over 70% fett og kun de karbene jeg fikk fra egg. Men jeg kunne uten problemer ha spist det tredobbelte i mengde om jeg ikke hadde tellt kalorier. Da jeg begynte å holde orden på mitt BMR og begynte å telle kalorier, så jeg jo raskt hvorfor jeg hadde stoppet tvert på 107 kg. Mitt LCHF kosthold inneholdt for mye kalorier til å gå videre ned i vekt.
Fullstendig carnivore nå og karbohydrater er lyst i bann... Sist redigert av Sofagubben : 12-08-18 kl 04:58. |
Min kostholdsfilosofi: Strikt carnivore nå. |
12-08-18, 04:54 | #8 |
Seniormedlem
|
12-08-18, 09:59 | #9 |
Systemutvikler
|
Jeg teller dager. Løpende dager jeg spiser mindre enn 20g (ketogent), faster periodisk, spiser nok proteiner. Vekten og helsen går riktig vei når rekken er ubrutt over tid (kroppen min trenger 5-10 dager før jeg merker resultater). Bursdager, dager med mye stress, ekstra karbohydrater, eller med inaktivitet er det som ødelegger for meg.
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Tror jeg spiser for lite karbohydrater | Kanskje | Lavkarbo generelt | 22 | 05-02-11 17:59 |
Spiser jeg for mye fett? | Gelica | Lavkarbo generelt | 4 | 06-07-10 12:43 |
Jeg tror jeg har spist for lite fett i d siste... | hoppetussa | Spørsmål og svar | 3 | 03-04-10 20:50 |
Hvorfor forbrenner man mer fett når man spiser fett? | Pelen | Ketolysekuren | 9 | 30-07-09 21:08 |
Tror ikke jeg spiser nok! | !Skrammel! | Ketolysekuren | 1 | 18-01-08 14:50 |