Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hårfjerning

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-07, 05:17   #1
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Hårfjerning

Hmm.. Rart hvordan ting endrer seg når man begynner å tenke på kroppen sin, og siden det er noen hunkjønn her, så kanskje dere vet...

Jeg undrer hva slags hårfjerningskrem/voks som fungerer bra uten at det koster skjorta. Har sjenerende mye hårvekst på skuldre + korsryggen, men jeg klarer ikke å høvle det bra selv, så jeg er nødt til å finne på noe annet...

Kan dere gi noen tips?

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 10:15   #2
Snikende Saccosekk
Medlem
 
Snikende Saccosekk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 118
Snikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt segSnikende Saccosekk har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hårfjerning

Det går ikke så lett som i tv-reklamen, det er sikkert og visst!

*mumle* smør på, skyll av - MY ASS.

Hvis du er plaget nok av det så ville jeg vurdert laser. En mer permanent løsning :-)

Selv pleier jeg å høvle oppå skuldrene mine en gang av og til, og en sjelden gang får jeg hjelp til å Veet'e hele ryggen.

En annen mulighet er jo voksing av ryggen, ser Vestkantbadet Helsesenter tar 350 kroner for det. Da blir du glatt og fin vet du. (Og litt øm første gangen)

__________________

startvekt: 165kg - mars 2011
Snikende Saccosekk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spisdegslank + egen Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:20   #3
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Hårfjerning

Hvis ikke du klarer å ta det selv med høvelen, så må du nok en tur på salong eller få hjelp av en bekjent.
Hvis du er i Oslo iblant, så kan du ta en tur hit: http://afroditeklinikken.no/voks.htm

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-02-07, 15:57   #4
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hårfjerning

Ville absolutt valgt voksing. Mindre sjanse for utslett (som med de forskjellige kremene, - som forøvrig aldri kan bare skylles av, - de må SKRAPES av - uansett hva reklamen sier). Det vokser seinere ut enn med barbering siden håret er fjernet med rota og ikke bare skjært av på hudnivå. Dessuten er det større sjanser for nupping/infeksjoner ved barbering.

Jeg har prøvde det siste nye i hårfjerning med pulslys/laser. Det virker best på helt mørkt hår. Da skal det falle av av seg selv og ikke vokse ut igjen ettter en behandling. Men håret vkser i sykluser, så det må minst 3 behandlinger til sies det. Har du lyst hår kan du glemme det Det funker IKKE. Og mange steder tar de ikke imot lyshårede da de vet at det ikke funker og ikke vil lure folk. Jeg er mørk/rødblond. Hm..... OK, håret forsvant etter første behandling, - så vokste det ut mer. Ny behandling - at håret forsvant, så vokste det ut mer. I alt hadde jeg 4 behandlinger og har like mye hår nå som jeg hadde før hele behandlinga startet. Med godt over tusen kr pr gang fant jeg ut at nok var nok.

Barberer om jeg ikke har tid til å noe annet, men sommerhalvåret vokses legger og bikinilinje - det blir penest, glattest og varer lengst. Vondt første gangen, litt mindre vondt gangen etter - og etterhvert venner huden/kroppen seg til det.

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 18-02-07, 04:16   #5
Traxior
Medlem
 
Traxior sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Bø i Telemark
Alder: 45
Innlegg: 291
Traxior er ny på veien

Sv: Hårfjerning

Joda, laser er nok det beste, men det koster en viss andel spenn...

OG vel, da blir det voks jeg skal forsøke, og selvsagt smøre inn området med aloe vera gel etterpå.. Har gjort det så lenge jeg har stusset andre steder på kroppen, og har aldri hatt noe problem med inngrodde hår noe sted så lenge jeg har gjort det.. Men god forby før jeg fant ut det.. fytterakkern

Og jeg tror ikke jeg behøver å dra til Oslo for å ta hårfjerning, er ganske sikker på at jeg kan få gjort det i Moss....

__________________



Besøk bloggen til Traxior på http://feitmann.com
Traxior er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert med inspirasjon fra ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Permanent hårfjerning jeef-micro Generell diskusjon 14 12-11-05 20:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no