Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Copper- hvilke matvarer?

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-04-07, 13:15   #1
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Copper- hvilke matvarer?

Jeg leste en tråd her inne et eller annet sted om at copperforgifting blandt annet kunne være årsaken tl candida. Jeg går på streng diett (gjort det lenge) og medisiner, men det har hjulpet meg ganske så lite. Har hatt misstanke om at kanskje sink nivået mitt er lavt, men at det henger sammen med copper og sånt også viste jeg ikke. Må få tatt en sånn håranalyse test!
uansett.. lurer på hva slags matvarer som inneholder copper, sånn at jeg kanskje kan prøve å unngå de..
noen som veit?

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:47   #2
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Copper- hvilke matvarer?

Sjokolade, kaffe, te, peanøtter, pecannøtter, reker, avokado, druer, ørret er i alle fall matvarer du bør unngå. Samtidig kan du innta matvarer som har høyt sinkinnhold i forhold til kobber, som for eksempel oksekjøtt, cashewnøtter, egg og gresskarkjerner.

Ettersom mineralbalansen er såpass komplisert og sammensatt så ville jeg absolutt tatt en hårmineralanalyse, ved mistanke om ubalanser. Det kan være veldig lærerikt. Jeg anbefaler Trace Elements Inc. Der får du full mineralprofil inkludert tungmetaller, analyse av stoffskifte, mulige årsaker og symptomer og anbefaling av matvarer som bør unngås. Det er flere terapeuter i Norge som bruker dette laboratoriet. Prøv et internettsøk.

De fleste har heller ikke vondt av sinktilskudd. 15-30 mg daglig er tilstrekkelig. Større doser har ingen videre god effekt.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 13:51   #3
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Copper- hvilke matvarer?

Lav sinkverdi i forhold til kobber kan ofte være forårsaket av virusinfeksjoner, galleblæreforstoppelse, forstyrrelse i leverfunksjonen, østrogenbehandlig og enkelte typer p-piller. Det er også vanlig hos vegetarianere. Etter en stund får man ofte problemer med blodsukkersvingninger, hudflekker og sopplignende funksjoner.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 14:40   #4
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Copper- hvilke matvarer?

oi.. ørret også? er dette bare ørret, ikke laks eller annen fisk? jeg har begynt å ta sink (maintain) på 174mg daglig. det var bare for vedlikehold. tror ikke det er for mye? Ellers bor jeg i australia, så jeg må nok finne meg et annet sted og ta sånn prøve. håper jeg finner ut av noe takk for svar!

Lotusia

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 14:45   #5
themonk
Medlem
 
themonk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Follo
Alder: 42
Innlegg: 1.087
themonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressursthemonk er en virkelig god ressurs

Sv: Copper- hvilke matvarer?

Åja, det var du som bodde i Australia ja. Det er sikkert mulig å få sendt en hårmineralanalyse til Trace Elements derfra også.

Jeg tror ikke du trenger å unngå fisk generelt, nei. Lista med matvarer er forresten tatt fra min egen analyse. Jeg hadde nemlig veldig høye kobberverdier.

__________________
Power over others is weakness in disguise. True power lies within.
- Eckhart Tolle
themonk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Personlig tilpasset lavkarbo for optimal helse. Fokus på hel, naturlig og næringsrik mat. Svar med sitat
Gammel 17-04-07, 15:04   #6
Lotusia
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Alder: 40
Innlegg: 128
Lotusia har en fantastisk aura rundt segLotusia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Copper- hvilke matvarer?

Interessant. Er det vanskelig å få verdiene normale igjen? Prøver å finne noe lokalt tror jeg, ute etter raske svar- vil jo bli frisk snart!

Lotusia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Candidadietten, råvarer og kostillskudd Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matvarer tillatt på Fase 2 smosje Fase II 3 22-09-10 17:01
Hvilke matvarer inneholder magnesium? Kristian Spørsmål og svar 9 04-04-09 09:47
Hvilke suketter? Distrea Spørsmål om matvarer og oppskrifter 7 09-05-07 11:27
MATVARER - Tips til handlelisten! rsy Atkins kosthold 10 11-05-05 20:45
Tillatte matvarer på Atkins Induksjon! HP Induksjonen 0 25-02-04 21:50


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no