Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-06-07, 13:03   #1
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 52
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien
Unhappy

Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Hei!
Jeg har lest mye av det som alle skriver her inne når det gjelder bruk av søtningsmiddel....Jeg syns det er vanskelig, det er mange forskjellige anbefalinger. Jeg har kjøpt Splenda og tenkte at det var best. Noen bruker fruktose i sin baking, men inneholder ikke det veldig mye karbohydrater?? Nåe jeg så på pakka i butikken sto det 84 g pr 100 g!! Er det jeg som leser helt feil? Det virka som det var Splenda som inneholdt minst..... Det er så mange gode bakeoppskrifter dere har lagt ut, så jeg må jo prøve meg på noen av dem, men syns dette med søtningsmiddel er vanskelig....Noen som har peiling?? Takker for svar....

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 20:00   #2
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Enkelt og greit: fruktose funker ikke på Atkins. Det er, helt riktig, for mange karber.

Splenda er anbefalt av Atkins, men husk at det er karbohydrater i denne også!

100 g Splenda = 100 g karbohydrat, men Splenda er veldig lett da ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:25   #3
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

100 gram Splenda tilsvarer samme søtningsmengde som 1 kg sukker. Det betyr at du bruker mye mindre av det enn du ville ha brukt av sukker.

1 ts Splenda tilsvarer samme mengde som 1 ts sukker og veier 0.5 gram og har 0,4 gram karber.....


1 dl Splenda veier 10 gram, 1 dl sukker veier 100 gram
1 ss Splenda veier 2 gram, 1 ss sukker veier 20 gram

...litt satt i perspektiv.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:43   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Kan Splenda brukes i hjemmelaget is med suksess?

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 21:46   #5
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Velsigne deg Nille, som har tålmodighet til å gi informasjon med teskje, so to speak ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 16-06-07, 22:26   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Trenger hjelp med søtningsmiddel!!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Kan Splenda brukes i hjemmelaget is med suksess?


Ja, jeg har brukt det i is, formasj, iskake etc. Alle steder der du trenger søtsmak. Det er kun SMAK - det har ikke sukkerets egenskaper i baking (i sukkerbrød eller sammen med gjær f.eks.) KUN som smakstilsetting der du ellers ville brukt sukker
!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 05-10-08 23:39
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no