Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Minus 40 kg

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-11-07, 15:52   #51
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Takk for det, i dag tillater jeg meg dog litt kunstig søtstoff og fløte, men i morgen er det på ribba igjen! Steker også opp en ny til å ha med på jobbreisa.

Spiser du ribbe hver dag?? Har du det til lunsj eller? Hva har du til? Ble veldig nysgjerrig nå

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 19:52   #52
Robyn
Seniormedlem
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 49
Innlegg: 805
Robyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snillRobyn er virkelig snill

Sv: Minus 40 kg

Wow, 40 kg... helt utrolig!!!

Du er bare utrolig flink BiB, gratulerer så mye med en fantastisk nedgang.

__________________
Endelig i mål.
Robyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett fase 2 Svar med sitat
Gammel 25-11-07, 23:44   #53
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Spiser du ribbe hver dag?? Har du det til lunsj eller? Hva har du til? Ble veldig nysgjerrig nå

Hei Selma!

Jeg har stått stille en god stund og kjente meg svært motivert for litt fart på nedgangen. Har før erfart at det er vanskelig for meg å få i meg nok fett siden jeg ikke tåler meieriprodukter (bare SMØR), da stopper nedgangen. Og for lite fett... ja da stopper også nedgangen. Så nå har jeg i noen tid spist hovedsaklig ribbe til alle måltider, og kjenner det gjør MEG godt. Dette anbefaler jeg IKKE til andre, med mindre man har MANGE, MANGE kilo som skal av, har hatt LAAANGT platå og har forsøkt andre metoder. Jeg spiser lite grønnsaker, også det for en periode, men kompenserer etter beste evne med tilskudd.

Håper dette var et informativt svar (poenget mitt er, om noen er i tvil, at mitt kosthold for tiden ikke er et eksempel til etterfølgelse)

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 01:09   #54
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Minus 40 kg

WOOOOWWW!!!!

Mine 12 er jo bare peace of cake i forhold. Kjempebra!!

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 10:19   #55
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Hei Selma!

Jeg har stått stille en god stund og kjente meg svært motivert for litt fart på nedgangen. Har før erfart at det er vanskelig for meg å få i meg nok fett siden jeg ikke tåler meieriprodukter (bare SMØR), da stopper nedgangen. Og for lite fett... ja da stopper også nedgangen. Så nå har jeg i noen tid spist hovedsaklig ribbe til alle måltider, og kjenner det gjør MEG godt. Dette anbefaler jeg IKKE til andre, med mindre man har MANGE, MANGE kilo som skal av, har hatt LAAANGT platå og har forsøkt andre metoder. Jeg spiser lite grønnsaker, også det for en periode, men kompenserer etter beste evne med tilskudd.

Håper dette var et informativt svar (poenget mitt er, om noen er i tvil, at mitt kosthold for tiden ikke er et eksempel til etterfølgelse)

Takker for svar Jeg har ikke så mye som skal av nå, så skal ikke spise ribbe til alle måltider, var bare nysgjerrig Men gleder meg veeeeldig til jeg skal spise ribbe til jul

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 21:07   #56
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Hei
Runde dager og runde vekttap må feires. Jeg vet det ikke alltid har vært lett for deg, og ønsker deg al lykke til videre nedover.
Kjempeflott!!!!

Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:12   #57
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

....Jeg vet det ikke alltid har vært lett for deg, og ønsker deg al lykke til videre nedover.
Kjempeflott!!!!

Torkil

Tusen takk!
Nei, det har slett ikke alltid vært lett, hverken på den ene eller den andre måten, men det jeg virkelig har erfart dette året er at hver dag står for seg selv og det er jeg som skaper dens verdi. Livet er i sannhet her og nå, jeg taper så mye om jeg lever det mer i fortid eller framtid framfor nåtid.

beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-11-07, 22:53   #58
Betty Boop
Medlem
 
Betty Boop sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 253
Betty Boop er en juvelBetty Boop er en juvelBetty Boop er en juvel

Sv: Minus 40 kg

Du er helt utrolig!! Tenk hva du har klart! Gratulerer, vær stolt av deg selv.

Betty Boop er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 27-11-07, 08:43   #59
Peita
Juniormedlem
 
Peita sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Hvor: Vest Agder
Alder: 52
Innlegg: 38
Peita er ny på veien

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Takk, takk, det er nesten uvirkelig å tenke på det. 80 pakker SMØR... det er mye det, like mye som en gjennomsnitlig 6. klassing tror jeg.. Jeg får meg likesom ikke til å tro det, men fikk en aha-opplevelse i dag da jeg måtte ha jakke m hette pga været på morgenkvisten- den var alt for stor, jeg svømte i den. Herlig!! Og det e rutrolig deilig å være over halvveis, ikke sant Peita?


Javisst er det det. Har strevd veldig for å komme i gang igjen etter sommeren, men det viktigste er at jeg ikke legger på meg. Takker dere her inne for det Har vært veldig motivert i det siste og kjører ED kombinert med lavkarbo... Så nå håper jeg at det blir resultater etter hvert. Jeg merker at selvfølelsen også kommer snikende tilbake med vektnedgangen og det er herlig. Delig å finne tøy som plutselig er for STORT

__________________
Peita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodietten Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 12:06   #60
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Tusen takk!
Nei, det har slett ikke alltid vært lett, hverken på den ene eller den andre måten, men det jeg virkelig har erfart dette året er at hver dag står for seg selv og det er jeg som skaper dens verdi. Livet er i sannhet her og nå, jeg taper så mye om jeg lever det mer i fortid eller framtid framfor nåtid.

beste hilsen BiB


KLOKE ord!

Lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 05-12-07, 12:23   #61
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

KLOKE ord!

Lykke til
Torkil

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 06-12-07, 12:53   #62
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Tusen takk for koselige besøk og anerkjennende ord!

Beste hilsen BiB

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:03   #63
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av BiB, her.

Ja, jeg stikker nesa fram igjen, i pur lykke over at nok en milepæl er nådd
Tusen takk til forumet, både eiere, hjelpere og brukere, dere er gull verd!! At jeg klarer det bør overbevise alle om at da kan de også klare det, jeg er i utgangspunktet ikke kjent for min viljestyrke i fht "slanking" (har utallige mislykkede forsøk bak meg) , men så er da ikke dette en vanlig slankekur heller, men god og riktig mat som holder humøret jevnt, energien oppe, gir en lov til å være mett, gir bedre hud, hår og generelt velvære.

Lykke til alle dere andre også!

Hei BiB
hvordan går det med fortsettelsen? Du har jo allerede klart et utrolig flott vekttap.

Jeg ønsker deg all lykke til
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 16:21   #64
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Torkil, her.

Hei BiB
hvordan går det med fortsettelsen? Du har jo allerede klart et utrolig flott vekttap.

Jeg ønsker deg all lykke til
Torkil

He, he, du valgte nå rett dag å spørre på I dag har jeg hengt med leppa, men den er på tur oppover igjen, takket være god støtte og oppmuntring i journal og blogg, samt fra en fantastisk fastlege.

Den 27.12. hadde jeg gått ned ytterligere, nesten 2 kg til, til 103,2 om jeg ikke husker feil, men den 3.januar viste jammen vekta 106,6 kg, og jeg gikk rett i kjelleren. Gråt og låt, masse selvbebreidelser, følelse av skyld og skam. Legen har Tanita-vekt jeg bruker, og jeg fører nitidige oversikter. Selv om jeg regnet på det (og jo vet med meg selv at dette umulig kan være 3,4 kg fett) - og tallene sa at jeg var gått ned drøyt 2 kg i fett siden 20.12 så innhentet altså katastrofetankene meg.

Det er lenge siden katastrofetankene innhentet meg i en slik grad, og jeg velger å se på det som en nyttig påminnelse om at det er JEG som er SJEFEN, både over hva jeg tenker og ikke tenker, hva jeg gjør og ikke gjør. Når jeg velger understreke også skillet på hva jeg tenker og ikke tenker er det fordi det er så lett å la seg drive med tankemessig i negative spiraler, selv jeg som i årevis har praktisert å snakke høyt til meg selv for å endre tankemønstre glemte dette i dag, men fikk en flott påminning fra Carbokiller.

På samme måte er dette et bevis på (for meg) hvor viktig det er å legge nettopp slike tanker fram i forumet, ikke bare de gode. Ved å sette ord på tanke rog følelser gjør jeg dem tilgjengelige for meg selv, en forutsetning for å kunne handtere dem på vettig vis og noen ganger, som i dag, er det utrolig flott å hente hjelp og støtte he rinne. Byrdene blir mer enn halvert, gledene mangedoblet når man deler dem med andre!

Limer inn tallene mine for 3 utvalgte datoer i høst (fra Tanita-journalen min) som viser utviklinga, like mye som en oppmuntring til meg selv, for jeg synes det har gått sakte. Imidlertid er det bedre når man regner litt på det og ser "bak" tallene:

Sitat:

Tallene er fra hhv 31.07.07, 20,12.07 og 03.01.08

vekt: 112/103,4/106,6
Fett%:47,2/44,8/41,5 (det går rette veien sjøl om vekta gikk opp)
BW%: 38,7/40,2/42,6
FFM(kg):57,9/54,4/59,2 (ser jo her at jeg var "kunstig" lavt på FFM den 20.12, sannsynligvis lett dehydrert)
VFR: 13/11/11

Om jeg regner rett, og vekta er rett, har jeg altså gått ned 5,4 kg siden 31. juli, mens FFM har økt med 1,3 kg og fett i kg (omregna fra %) har gått ned 8, 3kg, fra 52,86 til 44,23 kg.

Tusen takk for at du spør!

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 22:50   #65
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Minus 40 kg

"Om jeg regner rett, og vekta er rett, har jeg altså gått ned 5,4 kg siden 31. juli, mens FFM har økt med 1,3 kg og fett i kg (omregna fra %) har gått ned 8, 3kg, fra 52,86 til 44,23 kg"

Har du gått ned 8,3 kg rent fett siden juli???? Det er jo helt vannvittig!!! Er ikke det helt utrolig bra da?? Blir helt imponert og forundret

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:49   #66
anneca
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Akershus
Alder: 52
Innlegg: 284
anneca er ny på veien

Sv: Minus 40 kg

Jeg er så utrolig imponert over deg!! Du har vært utrolig flink!!

__________________



Min journal


Nov`07-Nov`08: minus 25 kg på ketolyse.
anneca er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny runde med ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-08, 23:56   #67
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

"Om jeg regner rett, og vekta er rett, har jeg altså gått ned 5,4 kg siden 31. juli, mens FFM har økt med 1,3 kg og fett i kg (omregna fra %) har gått ned 8, 3kg, fra 52,86 til 44,23 kg"

Har du gått ned 8,3 kg rent fett siden juli???? Det er jo helt vannvittig!!! Er ikke det helt utrolig bra da?? Blir helt imponert og forundret

Opprinnelig lagt inn av anneca, her.

Jeg er så utrolig imponert over deg!! Du har vært utrolig flink!!

Tusen takk dere, for hjelp til å holde fokus. Det har ikke vært lett i dag, mange tårer, men sånn er det: Noen ganger fortaper jeg meg i detaljer, som en midlertidig oppgang i vann, andre ganger klarer jeg å fokusere på hele bildet, minus 40 kg (vel 39, om jeg hadde justert tickeren i går men det gidder jeg ikke siden dette er forbigående!).

Ja, det er kanskje veldig bra å miste 8,3 kg fett siden 31. juli?? Det blir 0,5 kg fett i uka... sånn ca i alle fall. Joda, kanskje ikke så ille

Igjen, tusen takk for oppmuntring

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:11   #68
Selma
Medlem
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Harstad
Innlegg: 246
Selma har en fantastisk aura rundt segSelma har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Minus 40 kg

Ikke så ille??? Synes det er meget bra jeg Flinke du

__________________
Hilsen Selma
Klar for kamp
Selma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 05-01-08, 00:18   #69
BiB
Seniormedlem
 
BiB sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 57
Innlegg: 4.939
BiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastiskBiB er bare helt fantastisk

Sv: Minus 40 kg

Opprinnelig lagt inn av Selma, her.

Ikke så ille??? Synes det er meget bra jeg Flinke du

__________________
Livet er her og nå - min journal
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wgCFCKk/]


BiB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Net Carbs i grønnsaker blir minus?! Paradis-Oscar Vedvarende vekttap 4 19-04-07 22:51
Minus melk Aqua Ketolysekuren 4 26-11-06 15:36
Pluss og minus - svart og hvitt mofe Generell diskusjon 8 31-01-05 13:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no