Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Induksjonen

Lurerier på de første dagene!

Induksjonen De første 14 dagene med Atkins

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-01-08, 05:29   #1
zilla
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 39
Innlegg: 6
zilla er på en erverdig vei

Lurerier på de første dagene!

hehe, jeg lurer på noe altså!


TE!!! min største kos, atkins eller ej! har drukket ren, grønn te frem til nu, men lurer på om jeg kan drikke... PEPPERMYNTE TE yam, eller urte te??
2 kopper dagen hadde vært så fint!

hva sier det erfarne folket ?? noen annbefalinger på eksakt merke?

også, bare for å utfordre teorien.. om man var forlatt på en øde øy () i 14 dager med 140 atkins sjokko-barer (net 2 kh).. ville man gått ned like mye da som om man hadde hatt noen høns, svin og ca 77 dl kinakål da ??!

veldig kjekt å ha folk med kunnskap og erfaring man spørre


OGSÅ, kan noen komme med sine eksempler på noen typiske atkins-14 dagers spisevaner?! sånn; frokost, lunsj middag, snax

hurra

zilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-01-08, 05:44   #2
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Lurerier på de første dagene!

Sitat:

også, bare for å utfordre teorien.. om man var forlatt på en øde øy () i 14 dager med 140 atkins sjokko-barer (net 2 kh).. ville man gått ned like mye da som om man hadde hatt noen høns, svin og ca 77 dl kinakål da ??!

Den var god.
En atkinsbar, skavvise:

Nutrition Facts

Det betyr, at om du bare lever på atkinsbarer, si 9 stk (=2070kcal, nært anbefalt) så får du i deg ALT FOR MYE av vitaminer og mineraler. 5,4* daglig dose av vit A,D,E. Det er de fettløselige vitaminene man IKKE SKAL HA FOR MYE AV. Du hadde da antakeligvis blitt ordentlig sjuk.

Sitat:

Vitamin A overdose can cause symptoms such as orange skin, blurred vision and nausea. Vitamin A toxicity can cause more severe symptoms such as growth retardation, hair loss and enlarged spleen and liver and even death.

Sitat:

Vitamins A and D are fat-soluble vitamins that accumulate in the body because they aren’t dissolved and excreted in the urine. (See Important facts about vitamins A and D.) In most cases, hypervitaminoses A and D result from ingestion of excessive amounts of supplemental vitamin preparations. A single dose of more than 1 million units of vitamin A can cause acute toxicity; daily doses of 15,000 to 25,000 units taken over weeks or months have proven toxic in infants and children. For the same dose to produce toxicity in adults, ingestion over years is necessary. Chronic ingestion of only 1,600 to 2,000 IU daily of vitamin D is sufficient to cause toxicity.

100% daglig dose av vit D er 400IU, 5,4*400=2160IU=en skikkelig dårlig idé.
Vit E er ikke så lurt heller...

Ellers, snus litt rundt i journalene på medlemsområdet, der finner du masse fine menyer!!! Mange skrive hva de spiser hver dag.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 12-01-08, 17:28   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Lurerier på de første dagene!

Peppermyntete og annen urtete kan du fint drikke, ingen fare! Noen typer urtete eller fruktte har visstnok marginale mengder karbohydrater, men jeg vet ikke hvilke - og jeg personlig ville ikke brydd meg ... Hvis du regner én karb pr kopp har du ihvertfall tatt i mer enn nok.

Litt grønn te er vel OK det også, så lenge du veier opp for det med mer vann - grønn te er litt vanndrivende. Men det har 0 karber. Og er myyyye sunnere enn kaffe!

Rooibos-te er uten koffein og uten karber.

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De siste dagene har jeg "ufrivillig" kuttet ned på karbene, og nå er stixen mør lilla Lollypop! Ketolysekuren 1 29-09-07 11:32
Åhhh, min første lørdag ... Aquarius Lavkarbo generelt 3 09-09-07 14:19
De første 14 dagene ajn Induksjonen 1 17-07-05 17:09
Første steg til å bli sunnere... Fading Generell ernæringsdebatt 3 17-06-05 01:19


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no