Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Hvis du vant 2 millioner?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-07, 18:22   #26
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Det var aldri min mening å bringe frem vonde følelser hos noen. Tvert i mot.

Men du får kanskje tygge litt på den følelsen, og vekte den mot din fornuft. Så får du navigere ut i fra det. For det som er rett for den ene, er jo ikke nødvendigvis rett for den andre. Og jeg vet jo ikke om dine følelser angående dette var vonde eller gode. Men det er ikke for sent å korrigere sin kurs, basert på hvordan du ønsker å føle deg i fremtiden. Men uansett hvordan dette henger sammen, og hva du måtte gjøre, ønsker jeg deg lykke til videre på ferden!

Det viktigste er jo i grunnen at man ikke er bevisstløs i forhold til de valgene man tar.


Neida...Men jeg beundrer mennesker, som kan tenke så lite på seg sjøl, og så mye på andre...

Jeg tenker jo også på andre...Men i størst grad, på "mine" egne...
Føler det ligger litt instinktivt i meg...Ta vare på de jeg er glad i først, og så kommer alle andre i andre rekke....
Og for at jeg skal kunne ta meg av de jeg er glad i , er det viktig at jeg KAN gjøre det...At jeg har tatt meg av mine ting først....Om du skjønner?...

For å kunne "gi" bort penger, eller støtte en sak (iallefall med myye penger), er det for meg viktig, at mine behov er dekket først...

Men saken er jo klar!
Om jeg hadde kunnet betale min gjeld+hjulpet familie og venner, og FORTSATT hatt penger igjen, så skulle jeg med glede delt litt med "resten av verden" også...

Så må jeg nevne helt til slutt da, at jeg gjerne gir bort mine siste mynter i lommeboka om det kommer en litt sliten jente/gutt bort til meg, og spør meg pent..

finnes ikke et "nei-bein" i Hyper da nei....

Så jeg er da snill..bare en liten smule egoistisk i visse sammengenger...
Men det er vel de fleste av oss...?

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-07-07, 19:29   #27
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Neida...Men jeg beundrer mennesker, som kan tenke så lite på seg sjøl, og så mye på andre...

Jeg håper ikke det er meg du tenker på. Jeg er nemlig superegoist. Jeg gir ikke bort en krone, jeg putter dem i fond. Slik at det blir investeringsvillig kapital i de nevnte markeder. Dette gjør jeg hovedsakelig av 5 grunner:

a) Jeg har nok til å klare meg.
b) Jeg profitterer mest sannsynlig på disse fondene økonomisk over tid.
c) Investeringsvillig kapital vil bedre livsvilkårene for menneskene i de forskjellige områdene.
d) Jeg profitterer på at forskjellene mellom mennesker på planeten minsker fordi det fører til flere glade og fornøyde mennesker. Og derfor mindre krig og nød.
e) Det er ressurser nok til alle mennesker på planeten.

Kort sagt. Dette er noen enkle steg mot det verdensideal jeg jobber mot. Men jeg er egoistisk, for det er kun da man kan bedre situasjonen for andre. Dette kan kanskje best illustreres med en forulykket som er i en så stor nød at man ikke kan redde vedkommende uten vesentlig risiko for eget liv. Redningsmannen må passe seg selv. For to offer er dobbelt så mye som ett offer. Og helt unødvendig. Men klart man skal strekke seg, men ikke ut over hva sunn egoisme tilsier.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 00:59   #28
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg håper ikke det er meg du tenker på. Jeg er nemlig superegoist. Jeg gir ikke bort en krone, jeg putter dem i fond. Slik at det blir investeringsvillig kapital i de nevnte markeder. Dette gjør jeg hovedsakelig av 5 grunner:

a) Jeg har nok til å klare meg.
b) Jeg profitterer mest sannsynlig på disse fondene økonomisk over tid.
c) Investeringsvillig kapital vil bedre livsvilkårene for menneskene i de forskjellige områdene.
d) Jeg profitterer på at forskjellene mellom mennesker på planeten minsker fordi det fører til flere glade og fornøyde mennesker. Og derfor mindre krig og nød.
e) Det er ressurser nok til alle mennesker på planeten.

Kort sagt. Dette er noen enkle steg mot det verdensideal jeg jobber mot. Men jeg er egoistisk, for det er kun da man kan bedre situasjonen for andre. Dette kan kanskje best illustreres med en forulykket som er i en så stor nød at man ikke kan redde vedkommende uten vesentlig risiko for eget liv. Redningsmannen må passe seg selv. For to offer er dobbelt så mye som ett offer. Og helt unødvendig. Men klart man skal strekke seg, men ikke ut over hva sunn egoisme tilsier.


Da ser det jo ut til at vi er enige da..du er bare littegranne flinkere enn meg til å få fram det du tenker....

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 13:00   #29
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Da ser det jo ut til at vi er enige da..du er bare littegranne flinkere enn meg til å få fram det du tenker....

Takk.

Men riktig hva du tenker er ikke helt lett for meg å vite noe om. Siden du ikke har sagt så mye om det. Men det er naturligvis flott dersom enigheten innebærer at også du er engasjert i å oppfylle dette verdensideal. For man kan vel ikke rimeligvis si at man har et slikt ideal, dersom man ikke ofrer noe for å få det?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 13:03   #30
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

For å si det på min enkle lille måte da, så er vi begge interessert i å hjelpe andre-etter vi har hjulpet oss selv!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 13:21   #31
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

For å si det på min enkle lille måte da, så er vi begge interessert i å hjelpe andre-etter vi har hjulpet oss selv!

Og bare for å være pirkete så kan jeg jo presisere at jeg er like intressert i å hjelpe alle mennesker på denne planeten. Men for å få til dette, så må jeg først dekke mine egene minimumsbehov for eksistens. Og dette glade faktum gjør meg til en superegoist.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 14:34   #32
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Og bare for å være pirkete så kan jeg jo presisere at jeg er like intressert i å hjelpe alle mennesker på denne planeten. Men for å få til dette, så må jeg først dekke mine egene minimumsbehov for eksistens. Og dette glade faktum gjør meg til en superegoist.

Da er vi to!

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 15:37   #33
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Hyper, her.

Da er vi to!

Flott! *gir henne en stooooor klem*

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 23-07-07, 16:02   #34
Hyper
Seniormedlem
 
Hyper sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2006
Hvor: Kristiansand
Alder: 41
Innlegg: 6.709
Hyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressursHyper er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Flott! *gir henne en stooooor klem*

For en god klem da gitt

__________________

Hyper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 01:16   #35
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Thorwald:
Dette er jo bare drømmer på ett forum så langt fra virkeligheten som man kan komme, tror nok at du hadde gjort andre ting enn det du sier hvis du faktisk hadde fått 2 mill ekte norske kroner på din konto.


Hvis jeg hadde vunnet/fått 2 mill hadde jeg:

1. betalt ned huslån (da har jeg 1 mill igjen)

2. Kjøpt meg (brukt) BMW Cabriolet med stort stereoanlegg (da har jeg ca. 650.000 igjen)

3. Kjøpt meg noen dyre ting (kanskje bedre stereoanlegg hjemme med projektor, nyere/bedre videokamera kanskje ++) Da har jeg ca. 600.000 igjen

4. Gitt større gaver til nieser, nevøer enn det jeg bruker

5. Spandert en skikkelig ferietur med masse luksus til foreldrene mine (cruise) Da har jeg ca. 550.000 igjen

6. Så hadde jeg ventet til jeg blir slank og reist på en skikkelig ferie med sol og varme med det beste hotellet i Thailand eller Sheycellene e.l. og spandert på min beste kamerat som skal være med. Da har jeg ca. 500.000 igjen

7.
Etter på hadde jeg kjøpt dyre klær og sko (da har jeg ca. 470.000 igjen)


8. Kanskje kjøpt litt gull. Spandert noe på søstrene mine også.

Hadde vel spart resten inntil videre.


Alt dette hadde jeg garantert gjort, men at jeg får 2 mill skjer jo aldri likevel. Men det var moro mens det varte

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 25-07-07, 01:41   #36
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Thorwald:
Dette er jo bare drømmer på ett forum så langt fra virkeligheten som man kan komme, tror nok at du hadde gjort andre ting enn det du sier hvis du faktisk hadde fått 2 mill ekte norske kroner på din konto.

Misstroisk?
Du må jo få lov til å tro hva du vil. Og siden du inviterer til troing så kan jo jeg si hva jeg tror. Jeg tror nemlig du sier nettopp dette for å forsvare overfor deg selv at din adferd er god. Og det skal jeg ikke si noe på. Men det var jo en grunn til at jeg svarte som jeg gjorde på spørsmålet. Og det er jo fordi jeg hadde gjort det på den måten. Jeg gjør delvis det allerede, men med langt mindre summer. Så jeg er så sikker som jeg kan være. Synd du trekker dette i tvil.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 01:57   #37
Kenny
Medlem
 
Kenny sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Hedmark
Alder: 41
Innlegg: 201
Kenny er ny på veien

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Startet en bedrift og tjent nye millioner

__________________
Slanking og trening. Hardt arbeid.
Beefcake er målet.
Kenny er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:22   #38
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Betalt ned all gjeld og dratt til syden.
Har da ca 500.000 igjen som jeg ville brukt på å pusse opp sommerhuset til en perle av de sjeldene.

Tatt opp nye lån og kjøpt meg båt og ny bil. 2 mill er visst i minste laget

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 10:33   #39
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Betalt ned Hus og billån og levd for resten ut studietiden. Tror ikke det hadde blitt mye luksus. En ferie hadde det blitt.

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:24   #40
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Gitt en del penger til et prosjekt i Mellom-Amerika, samt kjøpt en flybillett til meg og en venninne til Mexico, og reist nedover i hele sommer, og ikke hatt dårlig samvittighet fordi jeg bare bruker penger og ikke jobber i sommer :-) Resten av pengene skulle fått stått og godgjort seg på høyrentekonto eller liknende noen år, med noe penger utbetalt hver måned, så jeg ikke trenger å jobbe mer i studietiden.

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat! Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:40   #41
nypdblue
Nytt Medlem
 
nypdblue sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 8
nypdblue er på en erverdig vei

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Noen ganger fantaserer jeg litt...tenk om jeg skrapte meg frem til en mill på dette skrapeloddet...hm...hva skal jeg da gjøre med pengene.

Joda, jeg vil gi bort nesten alt, til foreldre, søsken, venner og gode saker. Mine foreldre trenger ny kledning på huset, en bedre bil. Min bror trenger det meste, og så var alle de fattige. Jeg sitter der og fantaserer og deler ut av fiktive kroner, og kjenner meg så snill...og god...

Så vinner jeg da.

Ikke en million, men 100 kr.

..og kjøper meg noe digg...det var jo mine penger...plutselig.

nypdblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 12:50   #42
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 39
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

jeg ville IKKE betalt lånet mitt hvertfall!
Kjekt med litt lån.

Men hadde tatt med meg mamma på ferie.. og kjøpt masse hesteutstyr til stefaren min

Så ville jeg gitt litt til diverse veldedige foremål (for å redde megselv fra den dårlige samvittigheten) dårlig grunn til å gi bort, JA! men er resultatet som teller

så hadde jeg begynt på skolen for fult! UTEN lån (lån er fint, men holder med det på leiligheten)

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 17:30   #43
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Skulle ha satt 500 000 på sperra konto til hver av ungene. Tatt alt av søsken og foreldrene mine med på en tur til Peru... har slekt der.

Mamma og pappa skulle ha fått 200 000 for lang og tro tjeneste overfor oss unger. Kjøpt meg ny bil. Gitt 200 000 til et veldedig formål. Brukt 200 000 på oppussing av hus og inventar. Gjemt resten. Har ikke lån, så det er lite å nedbetale der ja

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 13:10   #44
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 46
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Like kjedelig jeg, som alle de andre!

Huslånet - poff bort!
Billånet - poff bort!

Pusse opp huset her, dvs: Bytte kledning, tak, bygge ferdig garasjen, bygge opp veien så vi ikke sliter med å komme opp på vinterstid, bytte vinduer, bygge ut kjøkken og nytt kjøkken, flislegge begge badene, legge panel i alle rom, legge parkett i alle rom, bytte tak, bygge hems i stua, bygge ut huset (vi kan bygge ut 60kvm uten å søke), bytte terrasse oppå garasjen, fornye uthuset, gjøre ferdig de uinnredede rommene nede i kjelleren (tre stk), lage hobbyrom til meg og verkstedrom til mannen, lage masse morsomme greier for kattene..bygge platting på plenen, bygge gigahuske til vesla..OSV

Så en stooor shoppingrunde både i byen og på nett!
Så ta med et par gode venner og dra på opplevelsestur til Island, Canada eller et annet spennende land med mye flott natur og som ikke er for varmt

Nå har jeg overskredet budsjettet LITT tror jeg..

Sånn er det når man er en fattiglus og drømmer altfor mye!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-08, 14:06   #45
Embla
Juniormedlem
 
Embla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 47
Embla er på en erverdig vei

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Jeg skulle så gjerne ha kjøpt feriehus i Spania til min far, hytte i Alpene til min mor og spandert en skikkelig spa-ferie på min søster(slik at hun får komme seg litt bort fra livet som husmor).....dette nettopp for å gi dem en liten(dog materialistisk) gave som takk for alt de har gjort for meg opp gjennom hele livet mitt. Selvsagt kommer det ikke i nærheten av å være takk nok, men jeg ønsker å gi dem noe de kan ha glede av og bruke i tillegg til all kjærlighet og støtte osv.

2 millioner hadde nok ikke strukket til der, så for å være litt mer realistisk:

Det første jeg ville gjort hadde nok vært å betale ned studielånet. Etter det ville jeg spandert en gedigen fest på venner og venners venner. Hadde deretter(dersom pengene strakk til) spandert en type jorden-rundt-reise på den ene bestevenninnen min(og meg selv da) + invitert min rumenske venninne til Norge(på min bekostning selvsagt). Kanskje en ferietur på far, mor og søster også(kan vel fint få en ferietur til Syden for en billig penge i disse dager). Og så ville jeg reist til Romania eller Mellom/Sør-Amerika og jobbet som frivillig på et barnehjem + donert litt til veldedige formål.

__________________



Embla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ny i gamet- vurderer ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-01-08, 22:30   #46
KW87
Medlem
 
KW87 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Nordland
Alder: 37
Innlegg: 220
KW87 er på en erverdig vei

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Jeg skulle ha betalt ned gjelda,bygd ut stua(og fått terasse ut fra soverommet,og 2 soverom under utbygget),reist på en flott ferie,handlet meg nye klær,for det må jeg jo ha når jeg har gått ned
Resten skulle jeg satt inn på fond,et til oss,og et til vår datter!

__________________
Oppstart 5.jan.10
-8,5kg
KW87 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-08, 17:40   #47
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

  • Satt av penger til barnebarna
  • Betalt gjelda
  • Pusset opp resten av huset, først soverom og bad, etterpå ny kledning utenpå, nye vinduer, og ny maling. Drenert grunnmur, isolert og pusset opp ytterkjeller. Ny trapp, ny ytterdør.
Og da var det vel egentlig ikke mer igjen. Nytt elektrisk opplegg, rør og nytt kjøkken/stue kom på nærmere 400.000 da vi pusset opp sist. Vi har milliongjeld, - MEN hvis det hadde vært noen kroner igjen:
  • Kjøpt ny bil (kjører Renault Megane -97 modell - plutselig er den ikke "ny"lenger.....)
  • Satt penger på feriekontoen og spandert USA-familietur på sønn, svigerdatter og barnebarn
Sønn har bytta Audi A6 stasjonsvogn i ny BMW stasjonsvogn og har mye mer penger enn jeg noengang har hatt. Men er det noe igjen etter alt dette hadde det vel blitt noen kroner på ham også !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-01-08, 15:38   #48
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

http://www.hblad.no/nyheter/article133333.ece

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 30-01-08, 09:16   #49
Smula
Seniormedlem
 
Smula sin avatar
 
Medlem siden: May 2007
Innlegg: 1.200
Smula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt liktSmula er veldig godt likt

Sv: Hvis du vant 2 millioner?

Betalt ned boliglånet, kjøpt foreldre en villa i Toscana og reist for resten.

__________________
You are what you eat, so stay away from
fruits and nuts!
(Sitat Garfield)
Smula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva skjer hvis ... hildabakk Spis deg ned i vekt med Skaldeman 13 02-06-07 01:04
Hvor mange karbohydrater bør man ligge på hvis man skal holde vekten? Dolly Spørsmål og svar 7 16-03-07 23:03
Hvis kvinner fikk bestemme.... Fedonisten Livets lyse side 7 25-11-04 13:54
Å bli vant med tanken på fett! ElinGH Atkins kosthold 9 21-11-04 21:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:40.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no