Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-04-08, 01:06   #1
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

I dag oppdaget jeg noe vanvittig skremmende. Jeg har etter jeg starta med lavkarbo diett hatt enkelte dager hvor jeg har blitt litt tung pusta. Men aldri tenkt mer over det. I kveld så hadde jeg fløte til kafeen, etter det kjente jeg at jeg fikk syre i magen. Så etter en stund, slappet jeg av men det gikk ikke vekk. Så fant jeg ut at dette måtte være kaffen jeg drakk, så jeg tok meg litt krem og litt fløte for å få magen til å roe seg. Dette førte etter hvert til at jeg ble enda værre og fikk mye vondere for å puste. Jeg ble også veldig svimmel noe jeg fremdeles er når jeg skriver dette. Så begynte jeg å søke på nettet så traff denne sida meg. Så nå kjenner jeg at jeg er RIMELIG redd.

http://www.answers.com/anaphylaxis?cat=health

Jeg har med andre ord Anaphylaxis.

Noe som kan føre til døden står det til slutt.

Så mitt spørsmål er, hvordan gjør dere med melkeallergi og lavkarbo? Man skal jo få i seg mye mer fett enn protein og karbo. Dæven håper dette går over snart føler meg kanon ekkel.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 01:28   #2
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Melke allergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Folk med akutt allergi skriver ikke på nettet under utbruddet ;-)

Du må gå og sjekke deg for allergi. Allergier som skalldyr og nøtteallergi ligger vel i denne litt ekle kategorien. Når det er akutt snakker vi om sykebil til intensiven og at folk får reaksjon ila minutter.

Ta det med ro du :-) men sjekk det ut.

Det er jo en fordel å kunne bruke melk, men å gå over til oljer, kokos, kjøtt går bra det og. Soya og kanskje geitemelk kan brukes.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 01:40   #3
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melke allergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Hehe jeg har alle de symptonene nå faktisk. Men pusten er ikke sånn at jeg ikke får puste , men er sånn ekkelt at jeg må trekke langt inn for å få nok luft. Er også veldig svimmel og har sykt sånn syre i magen. Er sikkert bare en mild version av dette. Jeg fikk det med en gang etter jeg spiste blåber med krem i kveld. Jeg har allergi og astma og er allergisk mot peanøtter, jeg får vanvittig eksem av de. Har aldri reagert på mandler eller andre nøtter.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 08:04   #4
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melke allergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Du beskriver et skikkelig hardt anfall av GERD, eller sure oppstøt! På Engelsk kalles det Heartburn. Du kan få smerter i brystet, hjertebank, trøbbel med pusten. Men egentlig du, med så mye trøbbel du har hatt i det siste så hadde det jo ikke vært no feil med å få en legesjekk heller, det er unge folk som også får infarkt. Og det finnes fine medisiner mot sure oppstøt!

Jeg er melkeallergiker, det er visstnok ganske sjeldent. Jeg reagerer også veldig langsomt, det tar timer før jeg får astmasymptomer.
Hurtigreaksjon ved allergi på ting man spiser karakteriseres med at man får en reaksjon i munn og svelg aller først, det fikk ikke du? Det er den reaksjonen som til slutt kan gi anafylaktisk sjokk.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:15   #5
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Jeg har aldri visst dette pga jeg har gått på astma og allergi medisiner siden jeg var liten. Etter jeg begynte med OE kosthold kutta jeg all medisinering. Og nå i det siste har jeg begynt å kjenne ting og tang, og jeg har hatt mye fløte hver dag til alle måltider
Så det tyder på at jeg muligens er allergisk mot laktosen i melken, altså sukkeret og ikke proteinet. Jeg skal til legen i dag forhåpentligvis å ta en sjekk. Er du allergisk mot alle melkeprodukter? eller er det samme som meg du har ? eller kan jo være jeg er hel allergisk også, da blir det vanskelig. Men er det bare sukkeret, så kan man jo spise smør osv. siden dette er laget av melkefettet og ikke sukkeret.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:17   #6
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Nei jeg fikk merkelig nok ikke i munn og svelg. Eller litt sånn tørr i halsen bare men ikke noe spesielt, det var syra i magen, pusten og svimmelheten som prega meg hele tida. Er enda ikke helt god i magen. Litt svimmel er jeg også. Jeg har også en del eksem noen plasser som er veldig rødt nå som skyldes dette.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:22   #7
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Samme som deg ja. Har allergi mot proteinet. Tar Clarityn-type allergimeds hver dag. Og kutter alt fra melk til smør, ja. Går an det og! Hvorfor i alle dager kutter du medsene dine da?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:23   #8
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

OG tusle deg på apoteket of kjøp pepcid duo, spør hvordan den skal brukes!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 14:53   #9
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

ok jeg tror ikke jeg er allergisk mot proteinet i melka. dvs smør og sånn kan jeg spise. Er melke sukkeret/laktosen jeg ikke tåler. Fordi jeg skal kurere meg selv fra astma og allergi, jeg mener grunnen kommer av kosthold ikke noe annet, så langt har jeg rett men ante ikke noe fare ved melk men nå har jeg fått bekrefta det. Eneste jeg trenger nå er bekreftelse for hvilken melkeallergi jeg har

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:01   #10
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Enkelt, tar du melkeenzymtabletter fra apoteket når du spiser melk får du ingen reaksjon. Dy får heller ikke reaksjon på lagrete oster (prøv en dag med sveitsertypen og ingen melk/fløte/cottage cheese). Laktoseintoleranse er ikke en allergi.

En blodprøve hos legen viser om du har IgE mot kumelksproteiner da er du god gammeldags allergiker!


Men setter du kjerra forran hesten her? Trodde det var sånn at man trappet ned evt medisiner NÅR OE hadde begynt å virke?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:06   #11
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Ja man gjør det, men medisinene slutter ikke å virke før om 6 uker. Så det er på en måte nedtrapping det også. Men det er kun astma jeg tar medisiner for, og jeg har anstrengelses astma noe som OE kurerer med en gang omtrent. Jeg har bare pollen allergi og diverse dvs at jeg tar ikke medisiner før sommeren kommer. Så har jo vent kroppen til kostholdet før den tid.

Ok må prøve å få tak i en blodprøve kjappt. Dæven spiste omelett nå med 2 egg og meierismør, føler at jeg begynner å bli litt svimmel. Dæven da er jeg nok allergisk mot kumelkprotinet også? eller er det slik at fløten i går enda ikke har satt inn ? siden jeg har spist fløte hver dag, men det var jo helst i går det satte skikkelig i gang etter jeg spiste mye krem og fløte.

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:11   #12
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Få tak i Pepcid duo. På apoteket. I dag. Det hjelper mot halsbrannen din. Du tar det bare ved plager. Og en sånn blodprøve får man svar på på en uke. Det tar fire timer for at jeg reagerer på kumelken. Da hoster jeg som en gris!
Gjør du alt dette sammen med legen din? Det er ikke så greit å mekke rundt med kroppen sin så mye som du ser ut til å gjøre for tiden, uten litt støtte og råd fra fastlegen... Vedkommende kan jo gjerne berolige deg litt og?

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 15:30   #13
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Melke allergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Opprinnelig lagt inn av dydde, her.

Hehe jeg har alle de symptonene nå faktisk. Men pusten er ikke sånn at jeg ikke får puste , men er sånn ekkelt at jeg må trekke langt inn for å få nok luft. Er også veldig svimmel og har sykt sånn syre i magen. Er sikkert bare en mild version av dette. Jeg fikk det med en gang etter jeg spiste blåber med krem i kveld. Jeg har allergi og astma og er allergisk mot peanøtter, jeg får vanvittig eksem av de. Har aldri reagert på mandler eller andre nøtter.

Gjør du dette noen minutter så hyperventilerer du og kroppen får for mye oksygen, ytterst ubehagelig og man blir skikkelig svimmel. Pust i pose.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 17:44   #14
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Få tak i Pepcid duo. På apoteket. I dag. Det hjelper mot halsbrannen din. Du tar det bare ved plager. Og en sånn blodprøve får man svar på på en uke. Det tar fire timer for at jeg reagerer på kumelken. Da hoster jeg som en gris!
Gjør du alt dette sammen med legen din? Det er ikke så greit å mekke rundt med kroppen sin så mye som du ser ut til å gjøre for tiden, uten litt støtte og råd fra fastlegen... Vedkommende kan jo gjerne berolige deg litt og?

Men hvor lenge varer symtomene?

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 18:33   #15
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

Kort, om du får deg Pepcid Duo!

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:09   #16
dydde
Sperret
 
Medlem siden: Feb 2008
Alder: 38
Innlegg: 378
dydde er på en erverdig vei

Sv: Melkeallergi som kan føre til døden? HJEEELP!

hehe ok

dydde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Min Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 20:09
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 11:34
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no