Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjeeelp!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-04-08, 16:20   #1
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Hjeeelp!

Ok, nå har jeg vært på ketolysekuren i nesten 1 uke og er superfornøyd med kuren i forhold til vekttap og sånn... MEN.. Jeg går på p-sprøyta (av andre grunner enn som prevensjon/slippe mens) og nå har jeg så til de grader fått mensen!
Er det noen andre her som tar p-sprøyta og som har erfaringer de kan tenke seg å dele med meg? Tror jeg blir gal av det her, har så djevelsk vondt i magen hele tiden, og selv om fargen er lyserød og fin så er det SUPEREKKELT for ei som ikke har hatt mensen på 4-5 år.. Vil neste sprøyte stoppe disse blødningene?

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:27   #2
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeeelp! :(

Flere med deg som har fått forstyrrelse i systemet sitt ja. Det finnes en tråd en eller annen plass her inne om det mener jeg. Selv Bruker jeg p-ring og de 2 siste mnd. har mensen kommet 1 uke fortidlig og 5 dager for tidligt men i veldig begrensa mengder. Det går nok over skal du se. Se på det som en utrensing

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:33   #3
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeeelp! :(

Jo, det kan være.. men hvor mye er det å rense ut, når man har gått på p-sprøyta så lenge? Det skjer jo ingen eggløsninger når du går på den.. Og jeg har jo hatt mensen i seks dager nå, og det bare blir mer og mer for hver dag... ååååhhh, til slutt må jeg vel bruke pampers elno *klagelitt*

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:37   #4
Livsglede
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 565
Livsglede har en fantastisk aura rundt segLivsglede har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeeelp! :(

Ojsann.............. det var da fælt da. Det har jeg ingen erfaring med. Kanskje de mer erfarne ketolysefolka vet eller kanskje Doktor Torkil har svar

Livsglede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden redusert lavkarbo uten egg,meieriprodukt,nøtter,gluten, og hvetestivelse Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 16:45   #5
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeeelp! :(

Hihi, håper det... for jeg blir gæærn her..!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 11-04-08, 23:17   #6
Tvillingmamma:)
Juniormedlem
 
Tvillingmamma:) sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: I et feskevær:)
Alder: 38
Innlegg: 16
Tvillingmamma:) er på en erverdig vei

Sv: Hjeeeelp! :(

vet ingenting om det du spør om, men må bare si: WOW!! Fire kilo ned på en liten uke, kjempeflink du har vært!

__________________


Tvillingmamma:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse... Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:10   #7
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeeelp! :(

jeg har samme erfaring. etter åresvis uten mensen kom den luskende sammen med ketosen... og første gang hadde jeg faktisk mensen helt til neste sprøyte ... men så var det over igjen etter det.

har jeg ukesvis med pause fra katosen kommer blødningen tilbake, men jeg bare har noen dager ketosefri går det bra

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:15   #8
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeeelp! :(

Opprinnelig lagt inn av Tvillingmamma:), her.

vet ingenting om det du spør om, men må bare si: WOW!! Fire kilo ned på en liten uke, kjempeflink du har vært!

Tuuusen takk!! Er digg å endelig få et mål på at man gjør ting riktig og slikt.. Vært ganske usikker denne uka, gitt

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

jeg har samme erfaring. etter åresvis uten mensen kom den luskende sammen med ketosen... og første gang hadde jeg faktisk mensen helt til neste sprøyte ... men så var det over igjen etter det.

har jeg ukesvis med pause fra katosen kommer blødningen tilbake, men jeg bare har noen dager ketosefri går det bra

Tusen takk for svar, spesielt siden du også går på p-sprøyta! Høres ut som en fin deal om den forsvinner ved neste sprøyte... tok forrige rundt 15. februar så er ikke sååå lenge til neste Kan jo evt fremskynde den litt, om det blir plagsomt - og håpe jeg er som deg, og mensen forsvinner igjen!
Men forsvinner virkninga av sprøyta mens man har mensen, da?

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:23   #9
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeeelp! :(

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

Men forsvinner virkninga av sprøyta mens man har mensen, da?

vil ikke tro det, nå testa jeg ikke... så jeg kunne uansett ikke bli gravid

jeg har gått over til hormonspiral, samme virkning, men får mye mindre dose, da hormonene konsntrerer seg kun der den skal isteden for hele kroppen.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:26   #10
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeeelp! :(

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

vil ikke tro det, nå testa jeg ikke... så jeg kunne uansett ikke bli gravid

jeg har gått over til hormonspiral, samme virkning, men får mye mindre dose, da hormonene konsntrerer seg kun der den skal isteden for hele kroppen.

Hm ok.. det sku jeg egentlig likt å visst, for jeg er ganske avhengig av at sprøyta funker som den skal... Hvis ikke, må jeg få satt en ny ganske fort!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:31   #11
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeeelp! :(

jeg er ganske sikker på at den virker, det skal jo en del til å bli gravid med den type prevansjon, tar en stund før man er vanlig fruktbar igjen etter man slutter også.... som oftest hvertfall

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:57   #12
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeeelp! :(

Jeg tar det ikke bare som prevansjon.. den biten er grei nok.. Men jeg tar den av andre årsaker også

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 00:59   #13
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Hjeeeelp! :(

er det ennflere grunner... graviditet og mestrasjon, det var det jeg visste om

og jeg er kun "redd" for menstruasjonen

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 01:09   #14
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Mja, man kan ta den for å forsikre seg mot flere ting.. vil ikke ta det i public forum, asså.. Er mest redd for den tingen, at det er prevansjon og at jeg mister mens er mest en bonus!

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 01:54   #15
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjeeelp!

Jeg går også på p-sprøyta, men har heldigvis ikke fått menstruasjon på ketolyse. Du kan jo prøve å få satt den litt tidligere? Jeg skal prøve ut det nå, men det er fordi hormonene begynner å tulle med meg noen uker før neste sprøyte egentlig skal settes

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 02:03   #16
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

HÆ! Har du ikke? Fy søren, det er juks! Hvor lenge før skal du sette den da?

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 02:08   #17
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjeeelp!

Jeg har nok vært ekstremt heldig Tenkte jeg skulle prøve 2-3 uker før, det er da systemet begynner å tulle med meg
Nå har jeg gått på p-sprøyte i mer eller mindre 8 år da, så det kan jo være derfor den ikke setter i gang Men jeg klager ikke

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 02:11   #18
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 39
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Hjeeelp!

Hmmmmf... Jeg har jo gått på den i 4-5 år! Teller ikke det?! Jaja... blir vel med at jeg tar denne sprøyta tidlig selv, for jeg kan ikke gå i usikkerhet om hvorvidt sprøyta virker eller ei.. den MÅ virke. Basta. Men hvis blødningene stopper opp, har vel sprøyta seiret over utrensning og nullstilling av hormonbalanse og sånn? Kan jo håpe på det og..

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 02:30   #19
JenJen
Seniormedlem
 
JenJen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 38
Innlegg: 2.608
JenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressursJenJen er en virkelig god ressurs

Sv: Hjeeelp!

Hihi, jo det burde jo ha litt å si
Sprøyta slutter nok ikke å virke selv om du har mens, hormonene er jo fortsatt i kroppen din Men for å få en slutt på "styret" så kan det jo være greit å prøve. Kanskje lurt å spørre legen om det er greit å gjøre det sånn, bare for å være på den sikre siden
Jeg vet altfor lite om det med hormonbalansen, så det må nok noen andre svare på Men jeg mener å ha lest at det jevner seg ut etter en stund og kroppen går tilbake til normalen. Kroppen er bare litt forvirret nå i begynnelsen, og da reagerer den på den eneste måten den kan tror jeg.

__________________


Rest if you must, but don't you quit.


JenJen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lytter til kroppen Svar med sitat
Gammel 12-04-08, 12:11   #20
Budeia
Medlem
 
Budeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Østfold
Alder: 43
Innlegg: 171
Budeia har en fantastisk aura rundt segBudeia har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjeeeelp! :(

Opprinnelig lagt inn av Livsglede, her.

Flere med deg som har fått forstyrrelse i systemet sitt ja. Det finnes en tråd en eller annen plass her inne om det mener jeg. Selv Bruker jeg p-ring og de 2 siste mnd. har mensen kommet 1 uke fortidlig og 5 dager for tidligt men i veldig begrensa mengder. Det går nok over skal du se. Se på det som en utrensing

Jepp, sånn er det med meg og. La et innlegg inn her for en stund siden ang det.
Og jeg bruker i aller høyeste grad ringen som prevensjon, så jeg håper at det ikke betyr at den ikke virker som den skal..

__________________
Ketolysekuren, oppstart 18/1-16


Budeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søvnløs! Hjeeelp! Katovi Lavkarbo generelt 3 07-01-07 09:22
Hjeeelp!! Matgal er matlei!! matgal Lavkarbo generelt 25 12-05-05 15:29
Hjeeelp Adolph Tidemand Dumsi Generell diskusjon 4 07-06-04 23:28


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no