Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-05-08, 21:27   #1
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Kjenner en som snuser litt på lavkarbo, men som er litt redd for at for mye fett vil bare virke negativt inn på kolesterolet hennes. Hun har et arvelig problem med høyt kolesterol og går på medisiner for dette til vanlig. Hver gang hun slutter går nivået opp.

Vil det være farlig for henne å prøve lavkarbo. Selv med oppfølging av lege for å sjekke hvordan dietten påvirker kolesterolnivået i blodet???

Takker på forhånd for svar!!

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 21:02   #2
Madamim
Medlem
 
Madamim sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Alder: 45
Innlegg: 124
Madamim er ny på veien

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Kanskje du får raskere svar om du mailer spm. direkte til: post@ketolyse.no
Han er flink og svare der også

Madamim er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-05-08, 21:27   #3
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=kolestrol

Mens du venter kan du ta en titt på denne tråden her. Kanskje den kan hjelpe litt.

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 03-05-08, 00:13   #4
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Opprinnelig lagt inn av Icerus, her.

Kjenner en som snuser litt på lavkarbo, men som er litt redd for at for mye fett vil bare virke negativt inn på kolesterolet hennes. Hun har et arvelig problem med høyt kolesterol og går på medisiner for dette til vanlig. Hver gang hun slutter går nivået opp.

Vil det være farlig for henne å prøve lavkarbo. Selv med oppfølging av lege for å sjekke hvordan dietten påvirker kolesterolnivået i blodet???

Takker på forhånd for svar!!

Hei!
Mitt kolestrol har gått mye opp etter at jeg begynte på ketolyse. (Begynte for flere mnd siden)
Fastlegen min advarer meg, og er veldig "streng" på at jeg må komme meg snarest over på fettfattig kost... Har blitt passe usikker etter dette.
Jeg har sendt en melding med ønske om et svar til Dr.Torkil... kan poste det når/om det kommer. Nå mener jeg ikke å skremme, men bare forteller min erfaring....

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 01:53   #5
Icerus
Medlem
 
Icerus sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Bergen
Alder: 41
Innlegg: 465
Icerus er ny på veien

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Opprinnelig lagt inn av tulla, her.

Hei!
Mitt kolestrol har gått mye opp etter at jeg begynte på ketolyse. (Begynte for flere mnd siden)
Fastlegen min advarer meg, og er veldig "streng" på at jeg må komme meg snarest over på fettfattig kost... Har blitt passe usikker etter dette.
Jeg har sendt en melding med ønske om et svar til Dr.Torkil... kan poste det når/om det kommer. Nå mener jeg ikke å skremme, men bare forteller min erfaring....

Det var det jeg var redd for, men hadde vært greit med en tilbakemelding fra Torkil eller tilsvarende. Vet ikke om det skilles mellom god og dårlig kolesterol... Takker på forhånd om postet svar når du får det

Icerus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo (atkins/ketolyse inspirert) Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 09:58   #6
Distrea
Støttemedlem
 
Distrea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Drammen
Alder: 53
Innlegg: 4.837
Distrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastiskDistrea er bare helt fantastisk

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Sitat:

Torkil
Seniormedlem
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 49
Innlegg: 1.213



Sv: Kolestrol
Hei
Kolesterol SKAL tas fastende, ellers er det bortkastet.
Totalkolesterolen bør være 5 eller lavere.
Det gode kolesterol >1 og det dårlige < 3.
Man kan ikke plusse godt og dårlig kolesterol, da også triglyceridene må regnes med.

OG IKKE MINST. 30 min gange er MYE viktigere for å forebygge hjerte - og karsykdom enn selve kolesterolvediene. OG familiehistorien betyr enormt. Er kolesterolet 7 og familien uten hjertesykdom, hadde jeg ikke bekymret meg.

Jeg har startet kolesterolsenkende behandling på personer med 4,2 i kolesterol og en familiehistorie hvor "alle" får infarkt før de er 50 år gamle.

Vurdering av kolesterol og lipider bør overlates til leger med interesse på området.

God Påske
Torkil

Det svarer Torkil i denne tråden :http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=kolestrol

Distrea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: samma det, bare jeg er i ketose Svar med sitat
Gammel 04-05-08, 12:47   #7
tulla
Medlem
 
tulla sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Akershus
Innlegg: 223
tulla har en fantastisk aura rundt segtulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dr. Torkil, ketolysekur og høyt kolesterol (arvelig) hvordan vil det evt gå?

Opprinnelig lagt inn av Distrea, her.

Det svarer Torkil i denne tråden :http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=kolestrol

Takk skal du ha Distrea. Da sier det seg selv at jeg må bort fra ketolyse. Med et kolestrol forhøyet opp i 10 med LDL 7,3 velger jeg å lytte til fastlegen min. Jeg har aldri før hatt høyt kolestrol, det har kommet nå etter omlegging av kosten

tulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
En merkelig erfaring ... modumodd Lavkarbo generelt 36 28-08-07 15:56
Kritikk av ketosebaserte dietter (flyttet fra en introduksjonstråd) vintage Ketolysekuren 79 02-08-07 18:42
sukker og karbofritt liv - mulig i lengden? bikini Lavkarbo generelt 11 22-05-06 12:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no