Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

OBLIGATORISK film til ettertanke

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-10-08, 20:52   #76
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Sitat:

Det jeg har kommet fram til er at det først og fremst er psyken det kommer an på, med rette instillingen kan du klare deg på hvilken som helst diett og overstyre det fysiske.. Må ha vilje og vite at hva man gjør, i stedet for å ta usikre skritt mens man nervøst venter å ser hva som skjer

Jaha - unnskyld meg - men hva har dette med saken å gjøre? Det er snakk om endel psyke ja, hos noen, og litt hos mange. Men hovedpoenget handler jo om at kroppen ....nei -gidder ikke svare. Det er for dumt og useriøst. Får lyst til å synge sangen:
jesus elsker alle barna, alle barna på vår jord,
om du er gul og rød og blå-
mmmmmmmtralalala

Blå eller filolett, om dere er samme eller to forskjellige - have fun!

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:24   #77
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av Vibeke40, her.

Jaha - unnskyld meg - men hva har dette med saken å gjøre?

At man kan gå ned i vekt med ca uansett diett, om man har psyken med seg Og det er jo sant, men det betyr ikke at det er sunt...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:29   #78
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Sitat:

At man kan gå ned i vekt med ca uansett diett, om man har psyken med seg

Stemmer sikkert for noen, men mange stemmer det ikke for. Jeg gikk opp, og mange andre også. Er jo nettopp det som er problemet. Og hadde ingenting med at jeg ikke trodde på dietten, hadde insulinresistens så hvilken diett er jo faktisk helt essensielt.
Stress virker jo også inn.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:39   #79
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Jeg har aldri opplevd å gå opp i vekt av en diett (som ble følgt slavisk, seff), og har ikke hørt om at noen andre har det heller. Men når jeg hører ordet KUR eller DIETT forbinder jeg det med PINING da, så behagelige dietter er det jo ikke :P Lavkarbo føles ikke som diett for meg, men en endring i livsstil som er enkel å holde. (helt til jeg går forbi en kaffe sjappe som selger kaffe latte.....)

Men er vel noen av de som legger på seg også. Jeg bare forstår ikke helt HVORDAN de legger på seg? Di fleste dietter går jo ut på å spise for lite (dermed har kroppen så og si ingenting å lagre) eller på å spise karbs og unngå fett (og hva lagrer kroppen da?) :/

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:51   #80
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Men er vel noen av de som legger på seg også. Jeg bare forstår ikke helt HVORDAN de legger på seg? Di fleste dietter går jo ut på å spise for lite (dermed har kroppen så og si ingenting å lagre) eller på å spise karbs og unngå fett (og hva lagrer kroppen da?) :/

Kroppen tar av muskelvev for å mate kroppen, samtidig som den tviholder på fettet. I tillegg vil den skru av alle unødvendige "forbrukere", og grunnforbrenningen går rett i dass. På den måten vil man, over tid, kunne legge på seg selv om man er i et teoretisk kaloriunderskudd. De fleste sultekurer innebærer også sk "belønningsmåltider" eller lignende, som ikke er nok til å øke grunnforbrenningen, men er nok til å gi kroppen noe å lagre.

  Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:53   #81
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

aha... men er man på lavkalori diett lenge nok, vil vel kroppen "gi etter" når den kommer over sjokket? (litt sånn, anoreksia stil...)

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 21:56   #82
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Hvis du leser her inne om insulinresistens og PCOS så skjønner du kanskje at man kan gå opp på en diett. Men heldigvis ikke på denne dietten - og jeg er helt enig, det er en livsstilsendring.
Men det som jeg ikke liker, er at sånne argumenter som både tante fiolett og onkel blå slenger ut her, er usaklige. Synes jeg. De har ikke den nødvendige respekt i seg. De kan såre. Å provosere er greit (forsåvidt), men å såre er noe annet. Hvis man provoserer klokt får man kanskje en nyttig debatt. Men jeg synes man bør være ganske varsom om man provoserer inne på et slikt forum. Jeg opplever å møte så mange vare og såre livshistorier som folk viser fram, som de deler. Og disse historiene handler ofte om følelse av ikke å lykkes. Av at man i mange år har blitt oppfattet som å ikke ha en strek psyke og vilje. Når jeg da leser innlegg av arten som blå startet med her, og fiolett fortsatte med - jeg da undrer jeg litt faktisk. Jeg håper det ikke ødelegger hva forumet er for både meg og andre. Det tror jeg ikke, men det kan nok skade noe. Kanskje det hjelper å si litt ifra, håper det da. For denne åpenheten som er her, at man deler disse historiene, har gitt meg enormt mye på min vei tilbake til normalt liv.


Sist redigert av Vibeke-67 : 09-10-08 kl 12:59.
Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:01   #83
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Er helt enig i det Vibeke40! Dette er et forum hvor vi skal støtte hverandre slik at vi kan åpne oss og diskutere problemene vi støtter på. Utrolig trist at noen skal lage bruker på dette forumet KUN for å provosere. Man kan være uenige, men på en saklig og voksen måte, hvor det er åpent for diskusjon...

f.eks, jeg er ikke en kristen person, men det betyr ikke at jeg lager en bruker på et kristent forum og skriver "Dere er dumme som tror på en Gud som ikke finnes!!!" ol.
Det er smakløst og respektløst mener jeg.

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 08-10-08, 22:25   #84
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: OBLIGATORISK film til ettertanke

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

aha... men er man på lavkalori diett lenge nok, vil vel kroppen "gi etter" når den kommer over sjokket? (litt sånn, anoreksia stil...)

Forutsatt at man reduserer energiinntaket i stor nok grad, ja. Man må sørge for at inntaket til enhver tid er lavere enn det reelle behovet, som synker som følge av et redusert inntak... En ørliten ond sirkel der

Dette gjelder ikke alle kalorireduserte dietter, så det er sagt, det er forskjell på dem.

  Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den store film-tråden! mofe Generell diskusjon 374 13-07-12 09:06
Obligatorisk lesestoff themonk Lavkarbo generelt 7 28-10-05 15:51
Til dyp ettertanke... HP Livets lyse side 4 24-05-04 12:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no