Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-10-08, 14:40   #51
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Peanøtter, lassevis av peanøtter. Tror jeg kan spise ubegrensa av dem, uten at vekta får hikke. Sundt? overhode ikke når de er ristet og salta. Har kjørt på med endel ubehandla peanøtter fra invandrern, og rista dem sjøl. Fungerer greit, men må innimellom skeie ut med ordentlige greier, fulle av livsfarlige fettstoffer og salt.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 16:19   #52
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg har lurt litt på dette med bacongull; Det er jo stekt i vegetabilsk olje - og det er jo slett ikke sunt. Vegetabilsk olje er noe fabrikkfremstilt søl som ikke er ment for folk i det hele tatt, og her om dagen mens jeg var halveis nedi en gullpose fra Kims slo det meg at det kanskje ikke er så veldig smart å dytte i meg alt dette bacongullet? Bruker rømmedip da...

Litt off topic det her, men er det noen som har greie på hva slags fett de steker bacongull i?

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 17:11   #53
David
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 48
Innlegg: 207
David er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Bacongull fra Kims? Inneholder ikke det 60 karber??? Eller har jeg oversett noe? Jeg holder meg til baconcrispet til Maarud, har ikke sett noe annet som kan matche det...?

__________________
David er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 19:12   #54
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Husker ikke om det heter gull, crisp eller svor? Jeg mener iallefall ikke de mais-greiene med baconsmak, altså.

Goggens hjemmeside har en god oversikt over de fleste på markedet. Det er den gullposen som er min favoritt.

Her er bilde.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:14   #55
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Den som heter Bacongull er fra Maarud og har 2,5gk

Den som heter Baconsvor er fra Maarud og har 0,5gk

Den som heter Baconsnacks er fra Kims og har 1,6 gk

Og så er det den over her...

Er det flere enn dem og?

De skulle hatt med kyllingkryddersmak...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Gammel 09-10-08, 22:30   #56
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av David, her.

Forståelig!
Men siden motivasjonen sannsynligvis er på topp, er det bare å kjøre på
Hva med å spise lavkarbo en måned? Så får du et hint om hvor raskt kroppen responderer, og så kan du sette deg noen oppnåelige mål?

Potetgull...det er min store last. Jeg kan ikke åpne en pose, da spiser jeg hele. Samme hvor stor den er. Så det forsøker jeg å meg unna. Jeg har ingen andre tips der... baconcrisp er jo en erstatning, og jeg har spist myyye av det. Og det har ikke hatt noe å si for min vektnedgang. Men det er klart, da sitter jeg jo og dytter i meg noe foran tv'n, og det er en dårlig vane jeg prøver å kvitte meg med...

Vel, idag hadde jeg en isfrappe (ca latte..), og venter spent på om den gjorde utslag. Om den gjorde det, så er det bye-bye latte!
Nå er jeg forberedt på en måned med lavkarbo, da jeg vet at neste fest ikke er før om noen helger! Så jeg gleder meg veldig til å se resultatene =) Ingen sprekker nå nei!

Potetgull er også min store last... Heldigvis smaker bacongullet til maarud nyydeligt, så det er en 80% god erstatning! :P Og slik som med deg, så påvirker den ikke vekta mi. Dårlig vane å bytte ut en type chips med en annen bare pga karbsinnhold men.. En plass må man starte

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 02:42   #57
Marita
Seniormedlem
 
Marita sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Alder: 38
Innlegg: 1.426
Marita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjentMarita begynner å bli godt kjent

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

vil bare skyte inn en ting til scartz.. du får en mye mer spennende drink om du blander sprit, fun light saft og SPRITE zero! Da får drinken litt fuzz og blir litt mer morro synes jaffal jeg.. hehe.. kommer også litt an på hvilken fun light saft man tar.. sist var det den tropiske og da slapp jeg oppi en sitron og en appelsinbåt også

__________________
Besøk meg gjerne på: Maritas vei mot et bedre liv
Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har funnet mitt eget opplegg :) Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 19:58   #58
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

vil bare skyte inn en ting til scartz.. du får en mye mer spennende drink om du blander sprit, fun light saft og SPRITE zero! Da får drinken litt fuzz og blir litt mer morro synes jaffal jeg.. hehe.. kommer også litt an på hvilken fun light saft man tar..

Haha, må bare kommentere, at jeg først leste "jeg vil bare skyte scartz.."! Jeg bare "åj, her er det noen som ikke liker kommenterene mine" :P hehe

Men ja, tilbake til saken. Jo, planen er å variere med sprit, funligth og vann, evt sprite zero. Men jeg har egentlig aldri vært glad i sprudlende drinker. De går ann, men appelsinjuice er mye bedre elsker eksotiske, søte drinker!
Men jeg kjenner at jeg er så motivert til lavkarbo en god tid fremover nå, så jeg skal lett klare å holde meg på funlight, bacongull og annet! Dette skal jeg klare!

Desverre måler jeg med ketostixs min. 1 gang til dagen (jeg vet jeg vet, jeg burde ikke gjøre det men...) Og ifølge stixsene så virker det som at jeg faller inn og ut av ketose iløpet av en dag! Jeg VET jeg spiser alt rett... Men men. PitteLITE utslag, er utslag!!

Opprinnelig lagt inn av Marita, her.

sist var det den tropiske og da slapp jeg oppi en sitron og en appelsinbåt også

oooh, det hørtes godt ut! Tropisk med fruktpynt i! Nam, nam! LETT at jeg skal prøve det!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 20:22   #59
Bulldog
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Desverre måler jeg med ketostixs min. 1 gang til dagen (jeg vet jeg vet, jeg burde ikke gjøre det men...) Og ifølge stixsene så virker det som at jeg faller inn og ut av ketose iløpet av en dag!

Kroppen vil skille ut varierende mengder med ketoner i løpet av en dag. Ikke noe å bry seg om. Kast målepinnene og konsentrer deg om å spise ren og bra mat i stedet

  Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 20:27   #60
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Opprinnelig lagt inn av Bulldog, her.

Kroppen vil skille ut varierende mengder med ketoner i løpet av en dag. Ikke noe å bry seg om.

Ålrait!! Men jeg klarer ikke å hive stixsene... my babies... vekta er min baby nr 2...

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 21:20   #61
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Stiksene skal brukes om kvelden, minimum et par timer etter siste måltid!
Måler du utenom dette, vil du nok få en masse rare "verdier". Som det ble sagt her, kroppen finner på mye rart i løpet av dagen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 21:54   #62
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Åh, det var greit å vite!! For det faktisk om kvelden jeg alltid har mørk lilla utslag... Før kveldsmaten ser jeg hele spekteret!

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 10-10-08, 22:25   #63
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Husk at dersom du får veldig mørkt utslag, kan det bety at du drikker for lite!
Fargen har jo egentlig ikke noe å si, utsalg er utslag,fettforbrenning på gang!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 13:09   #64
Anitra
Seniormedlem
 
Anitra sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Skien
Alder: 54
Innlegg: 817
Anitra har en fantastisk aura rundt segAnitra har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Hehe, ang stix. Jeg pøsa innpå 1 liter vann i løpet av kort tid i går ettermiddag, og stixen bla...ja lys!!

__________________
Bloggen
Anitra er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-10-08, 17:20   #65
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Jeg er ikke flink til å drikke vann Så det påvirker nok ikke mine stix veldig mye. Igår var jeg i forbrenning, så hadde jeg taco (med vanlig krydder og rømme), og datt ut på kvelden Men idag er jeg back in business, mørke lilla

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 13-10-08, 10:16   #66
Karbosara
Seniormedlem
 
Karbosara sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Fjerdingby
Alder: 57
Innlegg: 7.302
Karbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastiskKarbosara er bare helt fantastisk

Sv: Alle de kiloene ... Hvordan klarer dere det?!

Hvis du leser i boka til Torkil, han som har skrevet "slank med ketolysekuren", får du masse god info om de stixene der...

__________________
fra Karbosara... vei mot lettere
tider!
Den siste nedtur-Velkommen hjem til meg! Blogg


Karbosara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren, startet 1.nov, 2007 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Cocosa, hvordan klarer du å få det i deg? Lisbeth Spørsmål og svar 51 16-02-08 20:16
Hvordan får man fikset på kiloene på telleren ? Kokosbolla :o) Ketolysekuren 2 18-07-07 19:05
hvordan klarer dere det?? karlista Lavkarbo generelt 6 04-01-06 18:56
Klarer dere det! Marit Lavkarbo generelt 11 22-08-04 16:00
Hvordan klarer dere det? magdalena Induksjonen 5 10-03-04 23:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no