Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Ny her inne og uvant med lavkarbo

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-01-09, 16:09   #1
maylah
Nytt Medlem
 
maylah sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 44
Innlegg: 1
maylah er på en erverdig vei
Cool

Ny her inne og uvant med lavkarbo

Heisann alle sammen!

Jeg er en jente på 29, som for halvannen uke siden begynte på lavkarbo for første gang. Vi har prøvd å få barn i halvannet år, og jeg har fått påvist svak grad av PCO. I den forbindelse fikk jeg anbefalt av min gynekolog og begynne med lavkarbokosthold.
Min bror og samboeren hans var i februar i fjor på kurs i Polen og lærte seg optimal ernæring, og jeg og mannen min har fått en god del råd av dem
Har allerede gått ned to kilo og er fornøyd, men dette er veldig uvant.
Føler jeg spiser veldig mye fett, og mannen min er litt bekymret for kolestrolet. Synes det er vanskelig å finne pålitelig informasjon på nettet, siden de gode linkene drukner i 500 dårlige når man googler...
En ting jeg lurer på er hvor ille det er med litt sukker av og til når man spiser lavkarbo? F.eks bursdagskake eller en liten sjokolade på lørdagskvelden. Så langt har min eneste utskeielse fra dietten vært en liten sjokolade på lørdagskvelden forrige uke, og litt chips, men sjokoladen smakte nesten for søtt og jeg orket ikke mer enn noen ruter...
Jeg er veldig skeptisk til sukkererstatninger, og tror at mange av dem er mer skadelige i lengden enn bittelitt sukker i ny og ne.

Vil gjerne høre deres tanker rundt dette.

__________________
Nygift og lykkelig
Gått ned 2 kilo, 18 igjen
maylah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/Kwasniewski Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 16:15   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ny her inne og uvant med lavkarbo...

Velkommen

Grattis med - 2 kilo

Det er vel ikke skadelig om du tar en kakebit en sjelden gang. Så lenge du klarer stoppe og ikke går bananas ( erfaring )

Og er nok litt enig med deg angående all dette kunstig søte

Lykke til videre

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 17:03   #3
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Ny her inne og uvant med lavkarbo...

Hei
Tenk naturlig og hel mat. Dvs fett som kroppen har selv eller kjenner igjen er helt ok. Fett er ikke farlig, fett og karbo er en ikke så god kombinasjon.

Kolesterol er noe du trenger til vedlikehold av kroppen, jo høyere det er jo mer signaliserer kroppen at den trenger å repareres. Spis derfor mat som kroppen kan bygges opp av, dvs rene, hele naturlige råvarer der man ikke er redd for mat fra dyreriket. Sukker, kunstige ting, tilsetninger og lavkvalitet ferdigmat stresser kroppen mer enn fersk naturlig mat slik at behovet for opprydning og vedlikehold fra bla kolesterol øker og dermed øker kolesterolnivåene.

Du er på meget god vei til bedre livstil slik du og dere legger inn bevisste endringer. Det er vel egentlig det viktigste her.

Bare fortsett den gode veien og tro på deg selv :-)

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hei! Ny her inne! screwball Ketolysekuren 171 24-08-10 20:43
For en feit middag! Uvant ... leyla73 Lavkarbo generelt 4 19-04-08 00:04


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no