Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ketose etter tre dager, vanlig?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-02-09, 10:45   #1
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Ketose etter tre dager, vanlig?

Jeg begynte på Ketolyse mandag og i går sjekket jeg med sticks første gang, de var ganske mørkelilla. Spiser etter boka, med egg og bacon, omeletter, kjøtt og grønne saker og ting
Bruker mye ost, steker kjøttet i Tine smør, har extra virgin oliven olje på salaten og bøtter innpå med vann.
Er det vanlig å komme i ketose såpass raskt? Altså, misforstå meg rett, er jo kjempefornøyd med det, men trodde det tok oppi mot en uke før man var i ketose, mulig jeg har misforstått noe..
En annen ting jeg lurer på er, er det greit å ikke veie seg? Ser mange som teller hundre-grammene, er det virkelig nødvendig? Tenkte meg å ta det mer på gefülen og stoppe når jeg passer inn i yndlingsjeansen min, som befinner seg en ca 15kg unna.
Ser mange skriver at ketose kjenner man fordi man føler seg litt "høy", mens jeg ikke kjenner stort jeg, kanskje bare litt "tingly" i kroppen..Er det slik det skal være, eller vil jeg oppleve en "opptur" etter en periode?
Gleder meg til å bli bedre kjent her inne på forumet, og kunne dra nytte av alles kunnskaper og erfaringer.
Nina

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:48   #2
Schmoopy
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 131
Schmoopy er på en erverdig vei

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Jeg kommer i ketose etter 2 dager, og har lest om flere her som gjør det etter bare en dag, så 3 er helt normalt ja

__________________

Slankestart 1. januar 09:
Schmoopy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:48   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Å komme i ketose kan gå veldig fort. Men ikke test med stix om morgenen - da kan resultatene vise feil da de fleste av oss har ketoner i urinen etter en lang natts faste.
Jeg ble rastløs de første dagene i ketose, spesielt slet jeg med å få sove om kvelden. Men det gikk fort over.
Høres ut som om du har en super holdning til vekt! Fortsett med det! Ingen som sier du behøver å veie deg - bruk buksa di som mål!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 10:54   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Jeg bruker ca 36 timer på å komme i ketose. Fra 2-5 dager er vel normalt.

Sticksen skal brukes om kvelden, 2-3 timer etter siste måltid for å vise korrekt utslag!

Syns det høres fornuftig ut å ikke veie seg!

Mange blir altfor opphengt i vekten og blir skikkelig deppa for litt oppgang eller "for lite" nedgang!

Noen bruker bare målebånd.

Lykke til med å komme inn i yndlingsjeansen!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:25   #5
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

Jeg begynte på Ketolyse mandag og i går sjekket jeg med sticks første gang, de var ganske mørkelilla. Spiser etter boka, med egg og bacon, omeletter, kjøtt og grønne saker og ting
Bruker mye ost, steker kjøttet i Tine smør, har extra virgin oliven olje på salaten og bøtter innpå med vann.
Er det vanlig å komme i ketose såpass raskt? Altså, misforstå meg rett, er jo kjempefornøyd med det, men trodde det tok oppi mot en uke før man var i ketose, mulig jeg har misforstått noe..
En annen ting jeg lurer på er, er det greit å ikke veie seg? Ser mange som teller hundre-grammene, er det virkelig nødvendig? Tenkte meg å ta det mer på gefülen og stoppe når jeg passer inn i yndlingsjeansen min, som befinner seg en ca 15kg unna.
Ser mange skriver at ketose kjenner man fordi man føler seg litt "høy", mens jeg ikke kjenner stort jeg, kanskje bare litt "tingly" i kroppen..Er det slik det skal være, eller vil jeg oppleve en "opptur" etter en periode?
Gleder meg til å bli bedre kjent her inne på forumet, og kunne dra nytte av alles kunnskaper og erfaringer.
Nina

Hei.

Du har fått svar her, men jeg må bare innom å si:

Åhhh for en flott tankegang du har

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:33   #6
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Da tror jeg at jeg dropper vekta jeg Og egentlig er vel vekt bare ett tall..? Få kroppen inn i shape( og jeansen) er vel egentlig det viktigste.
En annen sak er at jeg lurer på om jeg egentlig får i meg nok fett.. Jeg steker som sagt alt i Tine Smør, spiser endel ost, bruker olje på salat osv. Er det nok, eller trenger jeg ytterligere fett i maten?
I går lagde jeg en kylling panne med en DIGER klump smør i, sambo var helt sjokka han
Skal handle inn fløte og slikt i dag tenkte jeg, slik at jeg kan bruke som saus.
Aldri spist så god lunsj som nå jeg, mine kollegaer så litt sjalu ut i går, de spiste brødskiver, mens jeg fråtsa i salat med 200g stekt kyllingkjøttdeig, fetaost, rømme, oliven og masse annet deilig.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:36   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Mange her sverger til enten Cocosa eller MCT- olje for å være sikre på å få i seg nok fett!
Vet noen bruker Cocosa i kaffen og noen tar shots med olje!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 11:39   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Ketose etter tre dager..vanlig?

Så lenge du føler deg bra og føler at du går ned behøver du ikke bekymre deg over å få i deg nok fett. Det hørtes bra ut, det inntaket ditt. Bare husk å kanskje legge til litt ekstra fett når du spiser magert kjøtt, feks kylling.

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 13:12   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Åhhh for en flott tankegang du har

Ville bare signère Gerd her, samt ønske deg lykke til


Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

sjekket jeg med sticks første gang, de var ganske mørkelilla.

Husk på å drikke nok vann da (mørk stix kan indikere konsentrert urin, altså for lite væske)
Fett forbrenner fett - vannet skyller det ut

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:11   #10
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Takk det skal jeg passe på! Drikker anslagsvis 2,5 liter om dagen rent vann, i tilegg skal det kjøpes inn diverse mineralvann i dag, som fks Farris. Jeg drakk litt lite i går, det kan kanskje forklare den mørkefargen ja..

Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen, dette er det desidert koseligste forumet jeg har vært borti! Alle er bare ute etter å støtte hverandre og hjelpe hverandre fremover, og de egenskapene er virkelig en mangelvare ellers i samfunnet.

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:15   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Opprinnelig lagt inn av NinaOp, her.

Takk det skal jeg passe på! Drikker anslagsvis 2,5 liter om dagen rent vann, i tilegg skal det kjøpes inn diverse mineralvann i dag, som fks Farris. Jeg drakk litt lite i går, det kan kanskje forklare den mørkefargen ja..

Tusen takk for koselige kommentarer alle sammen, dette er det desidert koseligste forumet jeg har vært borti! Alle er bare ute etter å støtte hverandre og hjelpe hverandre fremover, og de egenskapene er virkelig en mangelvare ellers i samfunnet.

Vi har treff på Djengis i Torggt. kl 18 i morgen!
Kommer du en tur, vil du oppleve at alle er vel så hyggelige IRL!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:15   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Glemte denne

Oslotreff 6. februar 2009

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:31   #13
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Kitt: Å jeg skulle så gjerne ha kommet men i morgen har jeg allerede planlagt noe annet.. Men blir gjerne med neste gang!

__________________


NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 05-02-09, 15:34   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Trysiltur i mai

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-02-09, 10:16   #15
Muff-muff
Medlem
 
Muff-muff sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: England
Alder: 41
Innlegg: 229
Muff-muff har en fantastisk aura rundt segMuff-muff har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Ketose etter tre dager, vanlig?

Jeg ville bare kommentere at jeg synes det er flott om du lar være å veie deg. Jeg gjør det samme, med fokus på helse. Jeg merker jo at jeg har gått ned i vekt, men jeg er ikke det minste nysgjerrig på hvor mye jeg eventuelt har mistet av kilo.

Det er svært mange her som er utrolig opptatt av vekt og jeg tenker ofte at det er noe usunt. Da snakker vi nok en gang om en ny slankekur. Jeg får følelsen at enkelte bare teller ned kiloene til de kan spise "som normalt" igjen.

Muff-muff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Etter 4 dager... snuskebolla Ketolysekuren 3 07-03-08 21:33
Etter 3 dager er jeg i ketose :) Hønemor Ketolysekuren 2 14-02-08 10:57
Noen råd etter 15 dager ... rez Ketolysekuren 5 28-01-08 10:02
Etter 14 dager i ketose.... Lasse Ketolysekuren 14 04-03-07 18:50
Etter 14 dager ble resultatet.... Maxxx Induksjonen 1 05-09-05 18:59


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no