Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tortillapizza

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-02-09, 18:52   #1
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Tortillapizza

Wow!!!

Kjøpte et par pakker mama lupes før jul som jeg ikke har brukt før idag.
Leste gjennom endel ideer til hva jeg skulle bruke dem til og idag lagde jeg pizza.

Tortilla bunn, ketchup (neste gang blir det hjemmelagt tomatsaus, men det var tomt i frysen), biff, løk, sopp og ost. Pizzakrydder og litt olje rislet over.

NYDELIG! Nå blir det pizza fremover. Har laget oppsie pizza men godt med litt variasjon.

Vet de også kan brukes som wraps. Skal jeg bare bruke dem slik de er da?
Må de "mykes opp" først?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 18:56   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tortilla pizza

Jeg har også laget pizza av de tortillasene, både de og vanlige tortillas. Funker helt ypperlig og smaker kjempegodt. Pitabrød funker enda bedre, men de får jeg ikke tak i noen steder. Lavkarbo-sorten, altså. Lavkarbopikene får dem vel inn med tid og stunder, da skal jeg prøve dem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:14   #3
limala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 20
limala er på en erverdig vei

Sv: Tortilla pizza

hm. er det ikke en del kalorier i trotilla wrapen da?
leste ett sted att det var skummelt mye.

__________________


limala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:16   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tortilla pizza

Opprinnelig lagt inn av limala, her.

hm. er det ikke en del kalorier i trotilla wrapen da?
leste ett sted att det var skummelt mye.

Ikke de hun snakker om, Mama Lupes. De er lavkarbo og inneholder vel 3 karber per tortilla. Selges på www.lavkarbopikene.no og andre nettbutikker med lavkarbo-varer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:22   #5
limala
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Steinkjer
Innlegg: 20
limala er på en erverdig vei

Sv: Tortilla pizza

hm. aldrig hørt om den siden før, takk for tipset

__________________


limala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:32   #6
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tortilla pizza

Skal være på utkikk på pita brødene.

Må innrømme det ikke er så mange lav karbo produkter jeg har vært fornøyd med. Har forsøkt majo og peanøttsmør (Walden Farms) men det syntes jeg var heller pyton.

Litt derfor jeg har ventet med å forsøke tortillaene. Men angrer ikke på det kjøpet.

Men et spørsmål. Dersom jeg skal bruke dem som "brødskive", skal jeg bruke dem slik de er? Uten at de må forberedes på noen måte - de virker kanskje litt tørre.

Noen så vet hvor lenge de holder seg?

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 19:43   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Tortillapizza

Oppbevar dem i kjøleskapet. Jeg synes de er best om jeg varmer dem litt før bruk, så de er mykere. Det gjør jeg selv om jeg skal spise dem kalde senere, som wraps, feks. Vet ikke om det er psykisk, men jeg synes de har bedre konsistens og smaker bedre da.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 19-02-09, 21:35   #8
isabella
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 195
isabella har en fantastisk aura rundt segisabella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tortillapizza

Takk for det. Varmer dem jeg også - kanskje psykisk men jeg synes også de virker tørre.

isabella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: konvertert til ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no