Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskemiddag - hjelp!!

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-05-09, 01:42   #1
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Fiskemiddag - hjelp!!

Er det noen som har en veldig god oppskrift på fiskemiddag som dere vil dele?? Er egentlig ikke glad i fisk, eller andre ting fra havet, i det hele tatt, men skulle gjerne hatt en middag en gang i blant som inneholdt fisk.... Det må være fisk som ikke smaker så veldig fisk, som steinbit f.eks. Og ikke rød fisk fordi noen andre i familien ikke kan spise det. Kravstor...
Skulle absolutt hatt noe mer å variere med enn bare kjøtt...
Tar imot alle tips med stor takk!!!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 08:53   #2
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Hvis du deler opp en masse grønnsaker (feks brokkoli, squash, paprika, løk, sopp), pluss fisken, har det i en langpanne og har over en god olje, salt, pepper og steker det på 200 grader i minst 30 min. får du en god middag. Syns du ikke steinbit smaker fisk? Syns den smaker kjempefisk jeg da men. Du kan jo ta pangasius feks, en billig fisk de har i disken på coopkjedene, den syns jeg smaker lite fisk, den er litt søt i smaken. Ellers er det greit å marinere fisk, da blir ofte smaken annerledes.

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:09   #3
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Takk for tips, Imp Synes ikke steinbit har så veldig intens smak nei, men fisk smaker det, hehe. God ide med marinering Hva slags marinade er godt til fisk da? Helt "grønn" når det gjelder fisk jeg... Flere tips mottas med takk!

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:13   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Bacalao? (eller hvordan det nå skrives)

Det fins en variant av den her inne som jeg synes er veldig god..

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:14   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Her

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=torsk

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:15   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Og som du sier, smaker ikke "veldig fisk"

mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 12:24   #7
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Kjøp kveite i skiver (ofte på tilbud), la den trekke i vann tilsatt laurbærblad og server med agurksalat og rømme. Både laks og kveite kan tilberedes på den måten og det smaker himmelsk.

  Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:42   #8
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Vann ut tørrfisk og wok den sammen med grønnsaker, nyydelig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:44   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.

Kjøp kveite i skiver (ofte på tilbud), la den trekke i vann tilsatt laurbærblad og server med agurksalat og rømme. Både laks og kveite kan tilberedes på den måten og det smaker himmelsk.

Sei også! Vi kaller det "Kald-sei". Men vi har også eddik, salt og helpepper i vannet.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:46   #10
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Sprøstek seifilee i tynne skiver, blank løk og hell over rømme! Nyyyt

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 15:53   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Skjær uansett fiskeslag i tynne strimler, legg dem i olje tilsatt salt. La trekke et par timer. Pisk sammen egg og litt JBK, ha oppi chili og hvitløk. Sil olja av fisken. Vend alle fiskestrimlene i eggblandinga. Varm opp mye rapsolje i ei stekepanne, ha en og en strimle oppi slik at de blir godt stekt og ikke henger fast i hverandre. sikle:

Vend gjerne i strø laget av knust baconsvor før steikinga.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:16   #12
Ivory
Seniormedlem
 
Ivory sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Hedmark
Innlegg: 680
Ivory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlysIvory er et fyrlys

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Tusen takk for svar! Noe av dette må prøves

__________________

Ivory er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:25   #13
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Skjær uansett fiskeslag i tynne strimler, legg dem i olje tilsatt salt. La trekke et par timer. Pisk sammen egg og litt JBK, ha oppi chili og hvitløk. Sil olja av fisken. Vend alle fiskestrimlene i eggblandinga. Varm opp mye rapsolje i ei stekepanne, ha en og en strimle oppi slik at de blir godt stekt og ikke henger fast i hverandre. sikle:

Vend gjerne i strø laget av knust baconsvor før steikinga.

Høres kjempegodt ut

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:28   #14
Liv:)
Medlem
 
Liv:) sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Alder: 39
Innlegg: 172
Liv:) er ny på veien

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Stek sei er ganske godt!

__________________


Liv:) er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generell Svar med sitat
Gammel 23-05-09, 17:40   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Fiskemiddag - hjelp!!

Opprinnelig lagt inn av Mjauritz, her.

Høres kjempegodt ut

Det ER godt! Jeg har ei tante fra Peru som pleier lage det, men ho har litt mel i denne eggerøra slik at det blir som ei vaffelrøre uten sukker, meeen har lavkarboisert den jeg

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min beste fiskemiddag Ullabulla Middag 10 27-04-11 13:17
Kjempegod fiskemiddag Kokkå Middag 1 21-04-09 12:29
Vår deilige fiskemiddag Tuppelure Middag 1 06-02-06 01:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no