Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Bjørkesøt søtningsmiddel

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-07-09, 11:10   #1
Hillelille
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 239
Hillelille er ny på veien

Bjørkesøt søtningsmiddel

På helsekosten i dag fikk jeg informasjon om noe som heter bjørkesøt naturlig søtningsmiddel. Damen bak disken skrøt søtningsmiddelet opp i skyene og mente at det var det beste i forhold til lavkarbo livsstil og andre søtningsmidler.

Nå har ikke jeg store kunnskapen om slike produkter, men jeg regner med flere av dere her har det. Er dette søtningsmiddelet virkelig så bra som de skal ha det til? Under har jeg limt inn informasjonsfolderen jeg fikk, så dere kan lese selv.


-------------------------------------
BjørkeSøt xylitol - naturlig søtningsmiddel for diabetikere og slankere

Gjør det søte liv sunnere!


BjørkeSøt xylitol er en naturlig sukker-erstatning til kaffe og te, kalde drikker, baking og matlaging. Det frigjør karbohydrater langsomt og egner seg derfor for diabetikere og slankere på lav-karbohydrat dietter. Gir ikke hull i tennene slik sukker gjør.

40% færre kalorier enn sukker
75% mindre karbohydrater enn sukker
100% naturlig - ingen farlige kjemiske stoffer som i mange søtningsmidler
I motsetning til sukker og andre søtningsmidler er BjørkeSøt basisk (ikke syredannende) i munnen og forsterker tennene og tannemaljen i stedet for å skade dem
Forbrennes langsomt i kroppen (lav glykemisk index)
Skaper ikke store svingninger i blodsukker og insulinnivå slik sukker gjør
Er som sendt fra himmelen for diabetikere og slankere
Hva er BjørkeSøt xylitol?
BjørkeSøt xylitol smaker som sukker og kan brukes som sukkererstatning i kaffe og te, kalde drikker, baking og matlaging. Men så opphører likheten. Den har ikke de skadelige virkningene sukker har for tenner, blodsukker og kaloriinntak.



BjørkeSøt er naturlig
BjørkeSøt xylitol er en naturlig substans som finnes i fiberrike grønnsaker, frukt og løvtrær som blant annet bjørk. Det fins dessuten i kroppen hvor vi produserer opp til 15 gram daglig i det normale stoffskiftet. De fleste søtningsmiddel på markedet er derimot fulle av kjemiske stoffer med ukjente og farlige virkninger for kroppen. Hold deg heller til det naturlige og ufarlige og bruk BjørkeSøt xylitol.

BjørkeSøt xylitol har i årtier
vært brukt i Russland som et søtningsmiddel for diabetikere. I Japan har det praktisk talt vært ukjent inntil for noen få år siden. I dag kjøper japanere xylitol-søtede produkter for over 3 milliarder kroner årlig.


BjørkeSøt styrker munnhygienen
BjørkeSøt xylitol motvirker hull i tennene, i motsetning til sukker. BjørkeSøt xylitol har også lav glykemisk index (7, mens sukker ligger på hele 100) og har dermed minimal innvirkning på blodsukker- og insulinnivået. Det er en langsom og sikker energitilførsel. Med BjørkeSøt xylitol trenger du ikke lenger å nekte deg søte fristelser. Det må være søt musikk i de flestes ører.



Referanser: American Diabetes Association, Clinical practice Recommendations, Diabetes Care Supplement 1, 1996. Bar A, "Caries prevention with xylitol, a review of the scientific evidence", World Review of Nutrition and Diabetes (55) 1988, s. 1-27. Bjørkesøt xylitol 200g: kr. 99,50
Bjørkesøt xylitol 800g: kr. 269,-

Hillelille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-07-09, 12:16   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Bjørkesøt søtningsmiddel

Hei,
“Xylitol kalles også for bjørkesukker, da det oftest framstilles av hemicellulosen, Xylan, i bjørkeved, (avledet xylo, av gresk xylon, som betyr "tre"). Av xylan utvinnes deretter Xylose, som sammen med hydrogengass under høyt trykk reduseres til Xylitol.”

http://no.wikipedia.org/wiki/Xylitol


Les denne tråden vedrørende Xylitol, http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18619&highlight=xylitol

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtningsmiddel isabella Spørsmål og svar 6 12-11-08 14:02
Bjørkesøt - noen med erfaring? Vibeke-67 Generell ernæringsdebatt 1 27-05-08 15:42
Søtningsmiddel Janis Ketolysekuren 3 13-10-07 16:10
Bjørkesøt... Hyper Spørsmål og svar 2 16-10-06 12:21
Søtningsmiddel deeluxe Induksjonen 9 29-01-04 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no