Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Lavkarbosvar på junkfood?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-09, 18:51   #26
Olli123
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 79
Olli123 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbosvar på junkfood?

Sitat:

Siden du har Ketogent i filosofi-feltet så er det jo å leve i ketose vil jeg anta. Men hvis du f.kes følger ketolyse, Skaldeman eller Atkins sin filosofi skal karbohydratene hovedsaklig komme fra grønnsaker som vokser over jorda. Stivelse (som poteter er fulle av) og sukker er ting man skal uinngå. I potetsalat har du jo både fett og stivelse, noe som kan gjøre at du legger på deg siden stivelsen gir blodsukkerstigning, og kroppen dermed frigjør insulin, som igjen gir signal om å lagre fettet som befinner seg i blodet.

Ja, jeg bør kanskje kutte ut potetsalaten, har gode kunnskaper når det kommer til GI og blodsukkerstigning så jeg vet hva det dreier seg om. I og med at jeg holder meg i ketose så er det jo minimalt med karbohydrater som skaper blodsukkerstigning. Selv om jeg er i ketose må jeg også passe på så jeg ikke spiser mer enn jeg forbruker, hvis ikke kan det være vrient å gå ned i vekt. Så lenge jeg gjør det (tror jeg at jeg gjør det i alle fall) så vil ikke blodsukkerstigningen fra potetsalaten føre til at fett lagres. Men igjen så vil jo ikke potetsalaten hjelpe noe særlig :P Bør kanskje spare potetsalaten til natt til søndag :P

Olli123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror avgifter på junkfood gir vekttap donjuanwannabe Generell ernæringsdebatt 10 23-05-07 00:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no