Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Delfia og transfett - (Like bra som Cocosa?)

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-12-09, 10:50   #1
EostQ
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 5
EostQ er på en erverdig vei

Delfia og transfett - (Like bra som Cocosa?)

Heisann!

Jeg er ny her og dette er mitt første innlegg. Kom over forumet da jeg lette etter svar på om Delfia-fett inneholder transfett. Flere av brukerne her hadde sent email til Mills uten å få svar. Jeg prøvde allikevel og har nå fått svar, som jeg tenkte jeg skulle legge ut her!

Svar fra Mills:

***

Takk for din henvendelse angående Delfia kokosfett og innhold av transfett.
Delfia kokosfett er transfri.

Ingen av våre margariner inneholder transfett. Transfett dannes i en prosess som kalles for delvis herding. På noen av våre produkter står det herdet fett, men dette betyr ikke at det inneholder transfett. Vi er klar over at dette er litt vanskelig å forstå, men saken er at det er to ulike typer for herding, og den ene fører til dannelse av transfett mens den andre ikke gjør det.

Vi har følgende herdemetoder:

1) Delvis herding (kalles også noen ganger for partiell herding). Her blir det dannelse av transfettsyrer. Dette benyttes ikke i noen av våre produkter.
2) Fullherding (skrives oftest bare herding). Dette fører ikke til dannelse av transfett.

***

Dette stemmer jo godt overens med det en bruker her kalt Danish(tror jeg) forklarte, samt det jeg har forstått av Mary G. Enigs fettforskning.

Og det betyr vel at Delfia er en fullgod (og billigere) erstatning for iallefall Cocosa Pure(ikke-jomfruelig kokosolje)? For laurinsyren og de andre mellomlange fettsyrene bevares vel intakt selvom fettet hydrogeneres?

EostQ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewski / Weston A. Price Svar med sitat
Svar

Emneord
cocosa, delfia, delfiafett, kokosfett, transfett


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Transfett cheeca Lavkarbo generelt 2 12-03-07 22:44
Transfett i kjøtt themonk Generell ernæringsdebatt 15 31-01-07 09:02
artikkel om transfett janmesi Generell ernæringsdebatt 0 10-07-06 18:10
Transfett Karin Generell ernæringsdebatt 14 16-05-06 09:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no