Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-02-10, 18:23   #1
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Klarte ikke å la være. Jeg har vært flink og følte ketolyse i 7 uker.
Har egentlig ikke dårlig samvitighet og vet at jeg skal spise ketogen mat fom. NÅ. Vi kjøpte ferdig peppez pizza bunn med alt som skal på. Vanligvis gjør det ikke noe og jeg spiser salat mens andre tygge på pizza men ikke i dag... Og det var godt. Er det bare meg eller har noen av dere gjørt det samme? Hvordan påvirke dette vekta?
Det er bare å fortsette å spise riktig...

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:45   #2
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke....

Du er ikke alene nei...
Jeg spiste et kakestykke i går.....var på foreldremøte og kake ble sendt rundt. Jeg takket pent nei og sendte kaken videre.....helt til hun som hadde laget den oppdaget det og spurte om det var noe galt med kaka....Jeg brukte en unnskyldning om at jeg ikke tålte hvetemel - hvorpå hun strålte opp og sa hun hadde brukt glutenfritt mel så det var bare å lange i seg.....
At jeg ikke sa jeg ikke tålte nøtter i stedet..... æsj...
Neida, vet jeg burde sagt det som det var - men det var ikke rette settingen...
Well anyway - jeg spiste et lite stykke kake og den var NYDELIG! Nå kunne jeg jo gått i fella og spist mer siden jeg allikevel hadde "ramla utpå" - men det gjorde jeg ikke og stix viste at jeg ikke hadde falt ut av ketose ...så da var det jo ikke noe problem.
Nei - jeg koser meg en sjelden gang med "ulovlig" mat - og nekter å sitte å ha dårlig samvittighet for de gangene i året jeg spiser kaker / pizza.
For som noen kloke hoder har uttalt - det er HVERDAGEN som teller.......

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:50   #3
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke....

Jeg har hatt noen slike utskjeielser i løpet av mine 13 mnd på ketolyse - og det har ikke hatt noen særlig negativ effekt. Jeg har til og med brukt denne metoden for å komme over et platå. Mange opplever at en utskeielse "vekker liv i " kroppen etter lang tids stillstand.
Men for andre kan en utskeielse resultere i katastofe med opptil flere kilo på i dagene etterpå. Trøsten her er jo at disse kiloene er vann og vil forsvinne igjen.
Tror det viktigste er å ikke ha dårlig samvittighet. Det resulterer i stress og da slipper ikke kroppen kiloene.
Så lenge du vet at pizzaen er unntaket og du ikke faller utpå "karbokjøret" igjen vil jeg ikke tro at så mye er ødelagt for deg....
Pust ut....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 19:02   #4
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke....

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Jeg har hatt noen slike utskjeielser i løpet av mine 13 mnd på ketolyse - og det har ikke hatt noen særlig negativ effekt. Jeg har til og med brukt denne metoden for å komme over et platå. Mange opplever at en utskeielse "vekker liv i " kroppen etter lang tids stillstand.
Men for andre kan en utskeielse resultere i katastofe med opptil flere kilo på i dagene etterpå. Trøsten her er jo at disse kiloene er vann og vil forsvinne igjen.
Tror det viktigste er å ikke ha dårlig samvittighet. Det resulterer i stress og da slipper ikke kroppen kiloene.
Så lenge du vet at pizzaen er unntaket og du ikke faller utpå "karbokjøret" igjen vil jeg ikke tro at så mye er ødelagt for deg....
Pust ut....


oi, du har gått ned veldig mye! og hadde liten sprekk av og til. da må det gå bra med meg og. Nei, har ikke plannlagt flere sonne jeg. Har samme metalsmaken i munnen noen timer etter da er sikkert alt greit.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 19:04   #5
Monicah
Medlem
 
Monicah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 253
Monicah er ny på veien

Sv: fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke....

jeg har enda ikke spist noe "ulovlig" etter snart 6 uker på ketyolyse. har store planer om å spise kake på onsdag da jeg skal i bursdagselskap der jeg blir servert tropisk aroma kake. så siden jeg har vært så flink så lenge skal jeg nyte et stort kakestykke før jeg får tilbake til hverdagen på lavkarbo igjen gleder meg!!!

__________________


Monicah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 20:57   #6
Bubbi
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 35
Bubbi er på en erverdig vei

Sv: fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke....

Har vært på ketose/lav karbo 6 uker nå, begynner straks på den 7 Men de hadde fastelaensboller i barnehagen på onsdag, så da delte jeg og samboer en bolle med krem:/ MEN, det var sabla godt!! hehe.. Men får jo SÅÅÅÅ dårlig samvittighet da... Og så mye godt vi kan spise selv i ketose, så skulle det egentlig ikke vært noe problem å holde seg unna men......

__________________


Ser frem til å nå mine mål
Mamma til 2 flotte barn, f.07 & f.09
Bubbi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver Ketolyse.... Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 21:01   #7
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke ...

Legg det bak deg med en gang og fortsett med ketolysemat...ingenting å ha dårlig samvittighet for.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 21:39   #8
agurken
Medlem
 
agurken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sørlandet
Alder: 46
Innlegg: 187
agurken er på en erverdig vei

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizza stykke ...

Jeg ble invitert på pizza hos en kompis forrige helg, og spiste 3 ganske store stykker. Og det vaaaaar så godt!!! Har ikke spist det siden august, så det var ganske bra ja.
Men det resulterte i magevondt og en fryktelig høy puls da jeg skulle legge meg den kvelden. Og 1 kg opp i vannvekt... Men pyttsann, nå er kiloen vekk igjen, og jeg er tilbake i riktig spor. Tror det er greit å unne seg litt jeg, og særlig når man bare har noen kg igjen til målet, som jeg.
Nyt pizzaen, og vær flink igjen fra i morgen

__________________


agurken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 00:51   #9
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Jeg tryna kraftig i en pose med Twix i dag....Sønnen min får det hver helg, og det har ikke vært noe problem før nå, men idag gikk kroppen min helt av seg selv bort til posen og før jeg visste ordet av det var Twixen ramlet inn i munnen min...... Av og til så skjer det bare, men som andre sier her, det er bare å legge det bak seg og fortsette videre. Hjelper ingenting å stresse seg opp over det!

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 13-02-10, 21:26   #10
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Opprinnelig lagt inn av Solange, her.

Jeg tryna kraftig i en pose med Twix i dag....Sønnen min får det hver helg, og det har ikke vært noe problem før nå, men idag gikk kroppen min helt av seg selv bort til posen og før jeg visste ordet av det var Twixen ramlet inn i munnen min...... Av og til så skjer det bare, men som andre sier her, det er bare å legge det bak seg og fortsette videre. Hjelper ingenting å stresse seg opp over det!

Hei. Har sjekket stixen i dag og joda.Fikk utslag på den. Dette gikk så bra.
Har gått net litt og. Skal registrere vekta på mandag men ser ut at jeg gikk ned litt denne uka og. Men skal ikke spise noe slik før om lenge. Er sikkert bare heldig eller kanskje er det fordi det var et lite stykke og har ikke spist mye karbo den dagen. Og ikke noe vondt i magen etter det heller.

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 09:33   #11
Solange
Seniormedlem
 
Solange sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: ved Brussel, Belgia
Innlegg: 661
Solange er en juvelSolange er en juvelSolange er en juvel

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

Hei. Har sjekket stixen i dag og joda.Fikk utslag på den. Dette gikk så bra.
Har gått net litt og. Skal registrere vekta på mandag men ser ut at jeg gikk ned litt denne uka og. Men skal ikke spise noe slik før om lenge. Er sikkert bare heldig eller kanskje er det fordi det var et lite stykke og har ikke spist mye karbo den dagen. Og ikke noe vondt i magen etter det heller.

Så bra! Ja, man kan være heldig slik at det ikke får så store konsekvenser. Andre ganger tar det lenger tid, og det blir stillstand i lange tider.....Tror det går bra med meg også denne gangen...

__________________






Solange er avlogget   Min kostholdsfilosofi: pendler mellom ED og ketolyse. Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 14:21   #12
Dirtyday
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Bor på Sunnnmøre
Alder: 58
Innlegg: 6
Dirtyday er på en erverdig vei

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Opprinnelig lagt inn av nisse, her.

Klarte ikke å la være. Jeg har vært flink og følte ketolyse i 7 uker.
Har egentlig ikke dårlig samvitighet og vet at jeg skal spise ketogen mat fom. NÅ. Vi kjøpte ferdig peppez pizza bunn med alt som skal på. Vanligvis gjør det ikke noe og jeg spiser salat mens andre tygge på pizza men ikke i dag... Og det var godt. Er det bare meg eller har noen av dere gjørt det samme? Hvordan påvirke dette vekta?
Det er bare å fortsette å spise riktig...

Hei.-) Hva spiser du til frokost?

Dirtyday er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 18:28   #13
Ignite
Seniormedlem
 
Ignite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østfold
Alder: 57
Innlegg: 3.205
Ignite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastiskIgnite er bare helt fantastisk

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Så du spiste et pizzastykke!!!!

Ja, da er nok løpet kjørt.

Neida, men poenget mitt er at dette ikke er viktig, du er jo i gang med noe bra!

__________________

Ignite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbolivsstil Svar med sitat
Gammel 14-02-10, 20:55   #14
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Fyyy. I dag spiste jeg et pizzastykke ...

Opprinnelig lagt inn av Dirtyday, her.

Hei.-) Hva spiser du til frokost?


Til frokost spiser jeg
#egg (kokt med litt rømme på og isbergsalat, omelet med skinke,ost,litt paprika eller det jeg har lyst på, eggerøre med lax) en av de
#avokado hvis jeg har dårlig tid
#burger med ost og litt tomatpesto innpakket i salaten
#grønnsaksalat med mayo og reker + litt sitron
#salat rull ( 2skiver skinke og 2med ost og litt rømme pakket inn i kinakål)
spiser 2 eller 3.Godt til kveldsmat og
#rekesalat(pass på karbo.Spiser delikat har litt over 2) inpaket i salaten
Dette er det jeg har kommet på akkurat nå

Spiser mye grønnsaker til andre måltider
Og kaffe med lett melk eller instant kaffe med soya melk

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Slik spiste jeg før StoreLilleMeg Ketolysekuren 32 13-12-09 19:47
Dette spiste jeg i går ... Frankie Ketolysekuren 5 18-06-08 20:31
Jeg spiste en Yoplait 0.1% VioLETTa Ketolysekuren 12 17-10-07 13:33
Jeg spiste en appelsin i dag.. Luska Ketolysekuren 4 01-04-07 21:30


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no