Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Bakst

Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Bakst Her finner du, og poster du oppskrifter på lavkarbovenlig bakst, som lavkarbo-brød, pannekaker, vafler, muffins, og andre gode ting du kommer på som kan bakes på et lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-10-09, 17:00   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Fedon Lindberg har på sine sider lagt ut en oppskrift på en sjokoladekake han kalle Weras fantastisk sjokoladekake: http://www.fedon.no/Weras+fantastisk...e.9UFRnI4X.ips

Jeg skulle gjøre halve denne i dag sammen med Prinsessa mi. Men røra ble en tørr klump, så jeg sprang i kjøleskapet etter litt biola ( som er lov på fedon) og helte i. Og fikk en fantastisk sjokoladekake.

Min variant ble som så:

250g malte mandler
30g sukkerfri sjokolade malt med mandlene
2ss kakao
2ts bakepulver
70ml sukrin ( ble litt på slump )
3 egg
2dl biola.

Tenker som så at for dere som må ha enda mindre karber så kan biola sikkert erstattes med noe annet, rømme og litt vann el.l. Eller bare fløte/rømme for helfeit kake Biolaen gav en god smak på kaka, og rømme er sikkert godt som erstatter.

Stekte ved 160g i 40minutter, langt ned i ovnen.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:12   #2
Tonje85
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 149
Tonje85 er på en erverdig vei

Sv: Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Bare et skikkelig dumt spørsmål. 70 ml, betyr det 0,7 dl? Har så lite erfaring med kunsti søtning, så klarer ikke å se hva som er logisk...

Tonje85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har ikke helt bestemt meg ennå Svar med sitat
Gammel 12-02-10, 18:23   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Ja, 70ml=0,7dl. 1dl =100ml

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 14:22   #4
ragrik
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 3
ragrik er på en erverdig vei

Sv: Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Nammers Hvor mange karber er det i denne a?

Ragnhild


ragrik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-02-10, 20:00   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Variant av Weras fantastiske sjokoladekake

Opprinnelig lagt inn av ragrik, her.

Nammers Hvor mange karber er det i denne a?

Ragnhild


Det aner jeg ikke, det er en kake jeg fant på siden til Fedon Lindberg, og der teller man ikke karber. Men det er da bare å sette seg ned og telle om du lurer

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny variant - lapper! luringen Frokost og kveldsmat 5 16-08-10 21:04
En annen variant fylt Oopsie Bergrosa Lunsj 8 28-01-10 22:57
Grønnsaks Wok-Karbosaras variant tilbehør til biffmat Karbosara Middag 5 08-09-09 21:03
God rekesalat til f.eks. OE-lapper eller på en brød-variant bluVelvet Mellommåltider 1 27-02-09 21:24
Nannahs variant av Ziggy-lapper Nannah Bakst 20 07-06-08 06:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no