Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ukesplan på mat?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-08-08, 16:43   #1
linncha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 43
Innlegg: 6
linncha er på en erverdig vei

Ukesplan på mat?

tenkte å starte på ketolyse. har bestilt boken, men tar noen dager før jeg får den. har lyst å starte allerede i morgen, og lurte på om noen kunne gimed noen oppskrifter,matplan for å klare meg til jeg får boken?

__________________

linncha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:01   #2
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: ukesplan på mat?

Opprinnelig lagt inn av linncha, her.

tenkte å starte på ketolyse. har bestilt boken, men tar noen dager før jeg får den. har lyst å starte allerede i morgen, og lurte på om noen kunne gimed noen oppskrifter,matplan for å klare meg til jeg får boken?


Frokost : egg og bacon
Lunsj: salat med kyllig,feta og olje..Eventuelt Dressing
Middag: biff med smørdampet grønnsaker,kanskje en salat på siden!En fet å rik saus på toppen...
Kveldsmelett med skinke toppet med ost!!!

Drikk MASSE vann...

Bare en liten sånn pang start!!! Les på oppskrift forumet hvis du vil ha litt tips å råd Lykke til...

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:02   #3
Ista
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Det kalde nord
Alder: 41
Innlegg: 164
Ista er ny på veien

Sv: ukesplan på mat?

Kveldsmelett med skinke toppet med ost!!!

Hehe...Kom et smile fjes oppi der..Men det skulle stå:

Kvelds: omelett med skinke toppet med ost!!

Ista er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon`ish..... Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 17:40   #4
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: ukesplan på mat?

Opprinnelig lagt inn av linncha, her.

tenkte å starte på ketolyse. har bestilt boken, men tar noen dager før jeg får den. har lyst å starte allerede i morgen, og lurte på om noen kunne gimed noen oppskrifter,matplan for å klare meg til jeg får boken?

Helt enkelt: Spis hva som helst av rent kjøtt, fjørfe og fisk/sjømat. Grønnsaker som vokser over jorden ved siden av, enten som salat, stekt, kokt eller smørdampet (eller most). Ha dressing på salaten (fortrinnsvis hjemmelaget siden det kan være mange karbohydrater i kjøpedressing), saus på kjøttet (lag selv, ikke fra pose eller noe med mel - som oftest blir det knallgod saus av å koke ut pannen med kremfløte etter at du har stekt kjøtt, for eksempel) - eller ha i en dæsj creme fraiche på slutten hvis du lager en gryterett av noe slag. Ost på toppen som får smelte er også godt til varme retter, eller bruk osteterninger i salater.

Bruk meierismør, gode oljer, kremfløte, creme fraiche og fete oster. Du kan spise litt nøtter, men vær obs på typen - det er varierende karbohydratinnhold i dem. Paranøtter har færrest karbohydrater med 3 gram kh/100 gram. Kjøp alle nøtter rå, ikke saltede eller lignende. Nøtter er også godt i salat. Velg gjerne fet fisk og kjøtt med naturlig fettinnhold, for eksempel biff med fett-marmorering eller koteletter med fettrand. Personlig synes jeg det er godt å spise naturlig fete matvarer fremfor å tilsette så mye fett, men man finner ut av hva man selv liker best etter hvert.

Styr helt unna mel (og dermed alle brødvarer - men det finnes oppskrifter på lavkarbo-brød her inne som du kan bake hvis du savner brød veldig), sukker, pasta, ris, rotgrønnsaker og frukt. Har du voldsomt lyst på frukt, kan du spise litt bringebær eller jordbær. Ferdigmat er stort sett utelukkende fy-fy. Vær obs på at krydderblandinger (f.eks. tacokrydder i pose) og buljongterninger kan ha høyt karbohydratinnhold. Gjør det til en vane å alltid lese næringsinformasjonen på pakkene. Etter et par uker går handleturen av seg selv

Drikk masse, masse vann! Og ta kosttilskudden som anbefales - du kan kjøpe ketolysetablettene, eller lage din egen miks (det står mye i boka om hvorfor du trenger de ulike stoffene i kosttilskuddene).

Boken er et uvurderlig hjelpemiddel, der finner du all informasjonen du trenger, og mye mer om hva slags mat du kan spise. Lykke til

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:03   #5
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 39
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: ukesplan på mat?

Opprinnelig lagt inn av nattfrue, her.

Helt enkelt: Spis hva som helst av rent kjøtt, fjørfe og fisk/sjømat. Grønnsaker som vokser over jorden ved siden av, enten som salat, stekt, kokt eller smørdampet (eller most). Ha dressing på salaten (fortrinnsvis hjemmelaget siden det kan være mange karbohydrater i kjøpedressing), saus på kjøttet (lag selv, ikke fra pose eller noe med mel - som oftest blir det knallgod saus av å koke ut pannen med kremfløte etter at du har stekt kjøtt, for eksempel) - eller ha i en dæsj creme fraiche på slutten hvis du lager en gryterett av noe slag. Ost på toppen som får smelte er også godt til varme retter, eller bruk osteterninger i salater.

Bruk meierismør, gode oljer, kremfløte, creme fraiche og fete oster. Du kan spise litt nøtter, men vær obs på typen - det er varierende karbohydratinnhold i dem. Paranøtter har færrest karbohydrater med 3 gram kh/100 gram. Kjøp alle nøtter rå, ikke saltede eller lignende. Nøtter er også godt i salat. Velg gjerne fet fisk og kjøtt med naturlig fettinnhold, for eksempel biff med fett-marmorering eller koteletter med fettrand. Personlig synes jeg det er godt å spise naturlig fete matvarer fremfor å tilsette så mye fett, men man finner ut av hva man selv liker best etter hvert.

Styr helt unna mel (og dermed alle brødvarer - men det finnes oppskrifter på lavkarbo-brød her inne som du kan bake hvis du savner brød veldig), sukker, pasta, ris, rotgrønnsaker og frukt. Har du voldsomt lyst på frukt, kan du spise litt bringebær eller jordbær. Ferdigmat er stort sett utelukkende fy-fy. Vær obs på at krydderblandinger (f.eks. tacokrydder i pose) og buljongterninger kan ha høyt karbohydratinnhold. Gjør det til en vane å alltid lese næringsinformasjonen på pakkene. Etter et par uker går handleturen av seg selv

Drikk masse, masse vann! Og ta kosttilskudden som anbefales - du kan kjøpe ketolysetablettene, eller lage din egen miks (det står mye i boka om hvorfor du trenger de ulike stoffene i kosttilskuddene).

Boken er et uvurderlig hjelpemiddel, der finner du all informasjonen du trenger, og mye mer om hva slags mat du kan spise. Lykke til

Veldig bra oppsummering

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:31   #6
linncha
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 43
Innlegg: 6
linncha er på en erverdig vei

Sv: ukesplan på mat?

takk for gode råd. tror jeg skal klare meg frem til boka kommer. et lite spørsmål til; kan jeg spise når jeg er sulten eller må jeg følge de fire måltidene(frokost,lunsj,middag, kvelds)?

__________________

linncha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: skal begynne på ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:36   #7
nattfrue
Seniormedlem
 
nattfrue sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 740
nattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snillnattfrue er virkelig snill

Sv: ukesplan på mat?

Opprinnelig lagt inn av linncha, her.

takk for gode råd. tror jeg skal klare meg frem til boka kommer. et lite spørsmål til; kan jeg spise når jeg er sulten eller må jeg følge de fire måltidene(frokost,lunsj,middag, kvelds)?

Spis når du er sulten. Tror det varierer veldig hvor ofte folk spiser. Personlig spiser jeg to ganger om dagen, vanligvis. En del vil nok foretrekke flere små måltider, men ikke spis hvis du ikke har lyst på mat - å bli flink til kjenne på om man er mett eller sulten er en av de viktigste tingene man kan gjøre.

__________________
Quidquid latine dictum sit, altum sonatur.
Min journal
nattfrue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketogen diett med utgangspunkt i Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-08-08, 18:36   #8
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: ukesplan på mat?

Spis når du er sulten, og spis deg passe mett

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 27-01-10, 20:48   #9
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Ukesplan på mat?

Jeg har satt opp denne planen for ut uken. Begynner i morgen

Torsdag:
frokost - eggerøre med fløte og bacon, vann og kaffe
lunsj - salat fra salatbaren på skolen
middag - kyllinglår og stekt sopp med fløte

Fredag:
frokost - eggerøre med fløte og bacon, vann og kaffe
lunsj - rester fra torsdagens middag
middag- cheeseburger uten brød og salat

Lørdag:
frokost - egg og bacon og stekt sopp
lunsj - fiskekaker, litt majones og salat
middag - nakkekotelett, fløtesaus og blomkål/brokkolimos

Søndag:
frokost - hjertesalat med tunfiskblanding
lunsj - kokt egg med kaviar og majones
middag - hjemme hos mamma og pappa (som går på lavkarbo)

hva synes dere????

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 16:11   #10
Charl8
Medlem
 
Charl8 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 152
Charl8 er på en erverdig vei

Sv: Ukesplan på mat?

Denne uken:
Tirsdag
F: cc m splenda og kanel
L: salat fra salatbar på skolen
M: omelett med bacon og brokkoli


Onsdag:
F: eggerøre + baconskiver
L: salat fra skolen
M: hamburger med salat ved siden av


Torsdag:
F: lavkarbobrød
Lunsj: salat fra skolen
M: ut og spise (kjæresten har bursdag) - skal prøve å bestille salat ved siden av og få de til å ikke gi meg ris/poteter



Fredag:
Frokost: eggerøre + baconskiver
Lunsj: lavkarbobrød
Middag: biff stroganoff


Lørdag:
Frokost: omelett
Lunsj: skyr blandet med cc
Middag: rester fra fredag


Hva synes dere?????

__________________
Startvekt : 76,4 kg
Nå: 74,6 kg
Delmål 1 : 70 kg

Sist redigert av Charl8 : 08-03-10 kl 22:15.
Charl8 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:14   #11
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Ukesplan på mat?

Blir du mett av dette? Og går vekta ned? I så fall er det bare å fortsette

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 17:21   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Ukesplan på mat?

Charl8:

Er det ketolyse du følger (som trådstarter er)?

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 08-03-10, 20:28   #13
nisse
Medlem
 
nisse sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 449
nisse er på en erverdig vei

Sv: Ukesplan på mat?

Opprinnelig lagt inn av Charl8, her.

Denne uken:
Tirsdag
F: cc m splenda og kanel
L: salat fra salatbar på skolen
M: omelett med bacon og brokkoli


Onsdag:
F: eggerøre + baconskiver
L: salat fra skolen
M: hamburger


Torsdag:
F: lavkarbobrød
Lunsj: salat fra skolen
M: ut og spise (kjæresten har bursdag)



Fredag:
Frokost: eggerøre + baconskiver
Lunsj: lavkarbobrød
Middag: biff stroganoff


Lørdag:
Frokost: omelett
Lunsj: skyr blandet med cc
Middag: rester fra fredag


Hva synes dere?????

Hei. Nå er jeg litt usikker her. Spiser du ikke litt for lite grønnsaker (karbo) ? og jeg spiser mye mere fett... Tar du vitaminer?
Lykke til

__________________


nisse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no