Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hva gjør jeg nå?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-04-10, 12:45   #1
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel
Unhappy

Hva gjør jeg nå?

Jeg hatt en ganske lang sykdomsperiode bak meg, og gikk ut fra at bacheloroppgaven min kunne utsettes til høsten med legeerklæring. Det viser seg å ikke være tilfelle. Jeg kan maks få to ukers utsettelse. Det betr at jeg må levere om ca tre uker. Jeg har gjort litt med oppgaven, men på ingen måte i nærheten av det jeg burde.

Det siste halve året har jeg lagt på meg mye fordi jeg ikke har klart å holde meg til lavkarbo. Jeg har rett og slett ikke vært motivert nok. I går bestemte jeg meg for at jeg vil i gang igjen. Føler meg veldig motivert. Spørsmålet er om jeg skal vente til jeg er ferdig med bacheloren eller om jeg skal starte nå? Det tar jo litt tid å komme inn i det, ikke minst for kroppen, og det går litt mer tid på å lage mat, men jeg vil gjerne i gang.

Hva sier dere?

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 12:57   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Så trasig med den oppgaven. Jammen kan de være sære noen ganger!

Personlig ville jeg ha ventet til oppgaven var vel i havn! Det er stress å skrive oppgave nesten uansett hvor god tid man har og du trenger ikke mer på toppen nå!
Du kan jo begynne å tenke litt mer på hva du spiser så lenge, velge sunnere alternativer etc til du er klar for å trå til ordentlig!

Masse lykke til med oppgaven i første omgang!

__________________

Sist redigert av Kitt : 16-04-10 kl 13:33. Årsak: Skrivefeil, gitt!
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:13   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Helt enig med Kitt

Lykke til

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:19   #4
Minni1
Seniormedlem
 
Minni1 sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Telemark
Alder: 52
Innlegg: 1.822
Minni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt liktMinni1 er veldig godt likt

Sv: Hva gjør jeg nå?

Enig med Kitt jeg også.

Lykke til med oppgaven.

Minni1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 13:44   #5
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 46
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Hva gjør jeg nå?

Signerer også Kitt - lykke til

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:32   #6
paprika
Medlem
 
paprika sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Hvor: Sandnes
Alder: 46
Innlegg: 343
paprika er en juvelpaprika er en juvelpaprika er en juvel

Sv: Hva gjør jeg nå?

Tusen takk for svar jeg får fråtse litt disse tre ukene da

__________________






Paprika, mamma til to
paprika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 15:23   #7
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Hva gjør jeg nå?

Vel, jeg ville ikke valgt å fråtse da... Husk at det skal av igjen.

Fokuser på oppgaven og spis deg mett på noenlunde fornuftig mat som ikke tar for mye tid og planlegging å få i stand.

Jeg har en liten mistanke om at hodet mitt fungerer litt dårligere i ketose, spesielt i starten. Kanskje det er fordi hjernen bruker litt tid på å omstille seg fra å ha rikelig tilgang på karbohydrater som energi. Hvis det er tilfelle for deg også, så er det en god grunn til å vente med f.eks ketolyse til etter innlevering.

Ønsker deg masse lykke til med oppgaven - og med kostomlegging etterpå!!

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 20:32   #8
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Sv: Hva gjør jeg nå?

De pleier å si "På seg selv kjenner en kun seg selv".... Og jeg ville startet det harde arbeidet med et bedre kosthold i bagasjen. Det er for min del mye lettere å fungere ordentlig om jeg har kostholdet i orden (dårlig kosthold forbundet med dårlige tider og stress, mens godt kosthold er forbundet med gode tider og balansert liv). Dette ville for meg gitt en ekstra giv til oppgaveskrivingen. Men hvordan dette er for deg, er det jo først og fremst du som vet.

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 13:42   #9
miss mia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 11
miss mia er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg nå?

hvordan får jeg sån snegle som viser vekttap?

miss mia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: andre Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 16:17   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av miss mia, her.

hvordan får jeg sån snegle som viser vekttap?

Her har du en flott oppskrift på ticker!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:16   #11
miss mia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 11
miss mia er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg nå?

takk =)

__________________
miss mia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: andre Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 20:34   #12
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

lykke til med oppgaven, med eller uten lavkarbo.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 00:12   #13
Susanne
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 69
Susanne er på en erverdig vei

Sv: Hva gjør jeg nå?

Hei Paprika
Jeg har ikke vært her inne på lenge, men stakk innom nå ikveld fordi jeg fikk så lyst til å oppdatere tickeren min
Også leste jeg det du skrev.. guri malla så sprøtt at du ikke får utsette bacheloroppgaven din når du tross alt hadde legeerklæring!!! Det er det tåpeligste jeg har hørt!!! Selv har jeg vært sykemeldt i 4 år fra masterstudiet nå, og det har ikke vært noe problem så lenge jeg har hatt legeerklæringer hver gang jeg har søkt om ny utsettelse. Det fins regler om sånt tror jeg, iallfall på mastergraden. Det bør jo finnes regler om at det er lov å utsette bachelorgraden også??? Er sikkert på du har rett til det!!! Men det er vel bare slitsomt å bruke krefter på å kreve utsettelse nå når du har så dårlig tid, i tilfelle de nekter enda en gang..

Uansett, masse masse lykke til med oppgaven!!
Klem

__________________





Susanne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 01:41   #14
nonta
Medlem
 
nonta sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Kr.Sand
Innlegg: 270
nonta har en fantastisk aura rundt segnonta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva gjør jeg nå?

Opprinnelig lagt inn av Susanne, her.

Hei Paprika
Jeg har ikke vært her inne på lenge, men stakk innom nå ikveld fordi jeg fikk så lyst til å oppdatere tickeren min
Også leste jeg det du skrev.. guri malla så sprøtt at du ikke får utsette bacheloroppgaven din når du tross alt hadde legeerklæring!!! Det er det tåpeligste jeg har hørt!!! Selv har jeg vært sykemeldt i 4 år fra masterstudiet nå, og det har ikke vært noe problem så lenge jeg har hatt legeerklæringer hver gang jeg har søkt om ny utsettelse. Det fins regler om sånt tror jeg, iallfall på mastergraden. Det bør jo finnes regler om at det er lov å utsette bachelorgraden også??? Er sikkert på du har rett til det!!! Men det er vel bare slitsomt å bruke krefter på å kreve utsettelse nå når du har så dårlig tid, i tilfelle de nekter enda en gang..

Uansett, masse masse lykke til med oppgaven!!
Klem


Enig, er sikker på at det går an å utsette. Men det er jo ikke sikkert du får levert før neste gang de skal sette opp eksamen i faget igjen. (Hvis det ikke er et emne som går ut da, og overlappingsperioden er ferdig) Jeg har utsatt ved flere institusjoner, og om ikke du kan få utsettelse på forhånd kan du få legeerklæring på innleveringsdatoen, det kan de umulig underkjenne..Du bør sjekke det opp. Det er jo greit å ikke miste et forsøk, og også å få en god karakter.. Lykke til

__________________




Min blogg: http://purefoodlifestyle.blogspot.no/
nonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: PureFood Lifestyle Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva gjør du? Tussa Ketolysekuren 10 23-03-08 18:58
Hva gjør jeg nå? Bee Ketolysekuren 5 31-08-07 18:00
Syk - hva gjør jeg Tittentei Ketolysekuren 4 30-08-07 12:17
Hva gjør jeg? Isagel Induksjonen 5 21-03-05 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no