Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-10, 14:00   #1
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Jeg har funnet ut at en skal få i seg 1g protein pr kg kroppsvekt. Jeg ser jo at flere sliter med dette her inne, men for meg er problemet motsatt siden jeg er normalvektig med ganske få kilo som skal bort. Jeg får i meg gjennomsnittlig 19g karbo og 165g fett og som regel 20-30g mer protein en jeg skal daglig. Da begrenser jeg også bruken føler jeg, kunne godt hatt mer kjøtt for min del, så jeg syns det er vanskelig å kutte...

Sticksen er lys rosa så ramler jo ikke ut av ketosen pga dette her, er det da ok med mengden? Vekta går ikke særlig ned, sånn 200g på en mnd. Kan det endre seg om jeg kutter ned på proteinen? Det kan selvsagt like gjerne komme av at jeg er normalvektig og har kort vei til målet mitt...

En vanlig matplan kan være slik
Frokost - Omelett av to egg, fløte, paprika og løk
Lunsj - Salat av brokkoli, diverse salatblader, paprika, løk, olje/rømme norvegia og 45g skinke/kylling/kjøttdeig etc
Middag 150g kjøtt, diverse grønnsaker og smør
Fyller på med en tekopp eller to med cocosa alt etter dagens fettinntak om karboinntaket er lavt blir det litt bær med fløte.

Forslag til hva jeg kan spise som har lite protein og mye fett i forhold til det jeg spiser? salaten feks, noe digg å putte i den istedenfor ost og kjøtt? (Utenom avokado) Noe annet til frokost, som feks?

Alle innspill mottas med takk!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-10, 23:20   #2
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Jeg lurer egentlig på akkurat det samme! Spiser for mye proteiner jeg også...

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 08:56   #3
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 36
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Har desverre samme problem, så mye hjelp er jeg kanskje ikke til... Men jeg prøver hvertfall å trene mer, siden du da kan beregne 1,5g per kg kroppsvekt Det er den eneste løsningen jeg har funnet så langt, for jeg klarer ikke kutte noe sted. spiser jeg mindre protein blir jeg ikke ordentlig mett...

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:04   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Nå klarer jeg ikke å regne ut hvor mye protein dette er helt nøyaktig, men det ser da ikke ut til mere enn 50-60g dette da.. Hvor mye veier du? Det er ikke sikkert det er så gæli med protein, det kan være at om du er veldig nær normalvektig trenger å se på kaloriene, kanskje du faktisk spiser FOR mye fett. Det er jo ikke slik at man skal pælme fett. Har du sett på energisammensetningen mellom karbo, fett og protein? I prosent eller gram? Duy nevner ikke noe om dette eller din vekt/bmi.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:29   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Jeg veier 63,4kg og proteinet er oppe i 90g ganske ofte! Tidligere spiste jeg mindre fett, rundt 100g men ville prøve å øke det for å se om det var noen effekt. Jeg økte på de siste 2-3 ukene, og gikk litt ned av det til tross for en planlagt sprekk. Så tenker å holde meg høyt på fett en stund nå for å se OM det hjelper i lengden. Jeg trener jo noe, går endel + vekter 1 gang i uka. (Nå kommer dette 30 days shred på 25 min daglig i stedenfor vektene). Så mulig jeg da kan unne meg litt mer protein en 1g pr kg? Er så fornøyd med maten ellers, så har egentlig ikke noe hastverk med de siste kiloene, om jeg bare ser at det beveger seg litt etter litt! Det gjør de jo og forsåvidt, men om noen sa til meg at proteinet var årsaken til at de gikk sakte, så skulle jeg alltids gjort en innsats for å kutte...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 09:39   #6
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

1g pr kg kroppsvekt er for de som sitter på rompa og ikke gjør noe

Og hvorfor legger du et en dagsmeny som ikek gir mere enn 60g protein når du sier du spiser oftere mye mere? Da har du lagt ut feil meny. Med den menyen du la ut får du i allefall IKKE i deg for mye protein, heller motsatt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 10:39   #7
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

huff ja det stemmer, tok en vilkårlig dag å la tydeligvis ut og den dagen jeg hadde klart å gjennomføre kuttet mitt! Mener jeg dobbelregna det i går men ser jo nå at det ikke henger på greip! Det var svært lite gjennomtenkt tydeligvis! Syns den matplanen ser så stusselig ut altså, og da er jeg på det nivået jeg SKAL ha... Hvor mye mer kan en belage seg på ut fra min treningsmengde da? Føler det ofte er utregnet i kg fett på kroppen og?! aner ikke noe om det,

Jeg kunne godt tenke meg å spise 200g kjøtt til middag, og mye mer kjøtt i salaten min! Noe som er det jeg og gjør...

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:47   #8
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Du kan spise 2 gram ganger ønsket kroppsvekt hvis du trener mye. Trener du moderat 1,5. Ikke noe:1 g. Det er jo forskjellige meninger om dette, som du sikert vet. Om du spiser 150 gram kjøtt tre ganger om dagen er ikke det mye. Det er 24 gram protein i 100 g kyllingfilet. Om du vil veie 60 kg vil det si at du kan spise opptil 120 gram protein som er det samme som nesten 500 gram kylling. Det er hvis du trener mye. Halvparten om du ikke trener noe.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 13:53   #9
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Du spør også etter mattips. Selv spiser jeg kjøtt to ganger om dagen. Kylling til frokost og finnbiff og salat til middag. Men mange her lager seg pannekaker, pletter etc. med mel som er avfettet og "avkarbet", som kokosmel, soyaprotein og bakemix. Da har det høyt innhld av proteiner. Tofu er fettfattig og proteinrik. Det samme med all slags fisk.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 14:12   #10
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Nå var jeg på jakt etter mat med lite protein da, men ellers takk for svaret! Mener å ha lest at det er fettvekt som skal ganges med 1,5 ikke ordinær vekt? Stemmer ikke det?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:31   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Nei. Du skal ikke regne med fettet ditt Glem fettet ditt, det skal bort Neida, du skjønner hva jeg mener? Om du vil bli 60 kg så gang i forhold til det. Om du vil bli 55 kg gang i forhold til det.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:34   #12
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Lite protein og lite karbo? Avokado, olje, smør, fet ost, nøtter,eggeplomme, frø, tahini(fra Monk er yammi. De siste har en del proteiner,da,men ikke fullverdig, om det hjelper

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-10, 19:35   #13
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Hvorvidt man skal regne etter dagens vekt eller ønsket vekt strides de lærde om. Logisk sett så bør man vel holde seg til dagens vekt, hvis det er å beholde muskler som er et poeng. Eller?

Har ikke helt tips til deg, om du går ned i vekt, er mett og fornøyd så er det ingen grunn til å forandre kostholdet.
Hvis ikke, tja. Mer grønnsaker, feks salat, agurk, selleri, lite av alle næringsstoffer, men metter.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:34   #14
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Det er ikke det minste logisk,Vettel, for det ekstra man har på seg er fett,ikke muskler. Det du spiser er ikke mye proteiner, synes jeg. Det er ikke 100 gram proteiner i 100 gram rent kjøtt.Langt derfra.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 19:42   #15
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Det er ikke det minste logisk,Vettel, for det ekstra man har på seg er fett,ikke muskler. Det du spiser er ikke mye proteiner, synes jeg. Det er ikke 100 gram proteiner i 100 gram rent kjøtt.Langt derfra.

Øh, jeg vil ikke miste alle kiloene med muskler.. Det trengs faktisk muskler for holde en stor kropp oppe. Så med min vekt( som er mye mere enn HI her), så beholder jeg gjerne noen muskler en stund til Musklene kan minske sakte, men ikke masse på en gang.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-10, 20:42   #16
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: Hva om en får for mye protein og ikke ser hvor en skal kutte?

JEG synes det fremdeles er logisk. For selv om det ekstra er fett, så er slanking (aka vektnedgang) en måte og stresse kroppe. Og kroppen tar først muskler som energi for dette er lettere å omdanne til energi. Eller noe i den duren. Derfor er det viktig å beholde musklene, for det er jo fettet vi vil bli kvitt, ikke musklene.
Overvektige har mer musker, for det kreves mer å holde en stor kropp igang, enn liten.

Ikke så god til å forklare....

MEN, hva som er tilstrekkelig proteiner, diskuteres både her og ellers i det vide og brede, hehe! Sykehusene regner 1,5 kanskje 2 gram per kilo KROPPSVEKT ved skade/sykdom. Men skadet/syk kropp trenger mer proteiner enn friske. Og veldig muskelbyggende personer mer. Men de er det jo ikke så mange av.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye protein? Bridget Lavkarbo generelt 27 25-05-11 22:33
Vet ikke hvor jeg skal skrive så det blir her LarsOlsen Generell diskusjon 6 09-01-10 14:55
Vet ikke hvor jeg skal poste Nuppe Lavkarbo generelt 3 10-11-09 14:00
Nykomling som ikke aner hvor hun skal begynne Budeia Spørsmål og svar 6 25-02-08 14:35
Hmmm ... forstår fortsatt ikke hvor mye fett man skal ha ... Kokosbolla :o) Ketolysekuren 7 13-08-07 13:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no