Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 21-05-10, 10:04   #2101
Sisteinnsats
Medlem
 
Sisteinnsats sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 249
Sisteinnsats er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hvis du vil ha med deg noe av festen hadde jeg droppa drikkinga ja! Drikking i ketose er ganske spesiellt (man er 16 igjen i toelransenivå...). Forøvrig drikker jeg aldri på konserter uansett fordi jeg heller vil ha med meg happeningen enn å stå i bar- og dokø...

Jeg skal ikke drikke på konserten nei, det har jeg ikke tid til innimellom all digginga..
Men på før/etterpartyet hadde jeg tenkt å drikke litt. Får drøye det til etterpartyet da vel, så er jeg safe. Da kan jeg jo dra hjem hvis jeg blir full.

__________________


Sisteinnsats er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren
Gammel 21-05-10, 18:53   #2102
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg oppfatter smaken i zero som mer konsentrert i lakrissmaken og søtsmaken. Mer koffein i er det også føler jeg.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert
Gammel 24-05-10, 09:34   #2103
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg trenger tips om noe reseptfritt effektivt slimløsende! Brukte noe bronk .... et eller annet tabletter (har kasta pakka), men det smakte så grusomt, som appelsinsaft -hvilket jeg hater . Men det funka greit. Noen supertips?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-10, 10:33   #2104
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jeg trenger tips om noe reseptfritt effektivt slimløsende! Brukte noe bronk .... et eller annet tabletter (har kasta pakka), men det smakte så grusomt, som appelsinsaft -hvilket jeg hater . Men det funka greit. Noen supertips?

Vel du har jo de vanlige apotek-produktene Bisolvon og Solvipekt, men selv har jeg flere ganger brukt timian i form av te med godt resultat.

1ts timian, hell på kokende vann, legg lokk på koppen og la det trekke i ca 10 minutter. Sil vekk urten og drikk.
Både fersk og tørket timian brukes, men jeg har kun prøvd med tørket siden det er noe som alltid står i krydder hyllen.

Timian har forøvrig god effekt på tarmsystemet, sår hals (gurgle timiante), luftsmerter og ikke minst kan man bruke et avkok til å vaske uren hud med. Bruker da 2-3 ganger mer urt enn når jeg lager te.

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 24-05-10, 10:36   #2105
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Vel du har jo de vanlige apotek-produktene Bisolvon og Solvipekt, men selv har jeg flere ganger brukt timian i form av te med godt resultat.

1ts timian, hell på kokende vann, legg lokk på koppen og la det trekke i ca 10 minutter. Sil vekk urten og drikk.
Både fersk og tørket timian brukes, men jeg har kun prøvd med tørket siden det er noe som alltid står i krydder hyllen.

Timian har forøvrig god effekt på tarmsystemet, sår hals (gurgle timiante), luftsmerter og ikke minst kan man bruke et avkok til å vaske uren hud med. Bruker da 2-3 ganger mer urt enn når jeg lager te.

Åh, det har jeg aldri hørt om. Så timian er slimløsende, altså? Jøss. Er det effektivt? For jeg holder på å bli frisk fra en forkjølelse, men tørrhosten sitter fortsatt i, og det er frustrerende å ikke få opp slimet ... urk. Jeg har ventolin fra jeg hadde lettere astmabronkitt, men nå er den tom, og jeg får antageligvis ikke mer siden jeg er friskmeldt . Men det skal jeg teste, timian har jeg jo .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-10, 10:48   #2106
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, det har jeg aldri hørt om. Så timian er slimløsende, altså? Jøss. Er det effektivt? For jeg holder på å bli frisk fra en forkjølelse, men tørrhosten sitter fortsatt i, og det er frustrerende å ikke få opp slimet ... urk. Jeg har ventolin fra jeg hadde lettere astmabronkitt, men nå er den tom, og jeg får antageligvis ikke mer siden jeg er friskmeldt . Men det skal jeg teste, timian har jeg jo .

For meg har timian vært redningen flere ganger ved forkjølelse, men vi er jo alle forskjellige. Det fine er jo at timian er helt ufarlig , og som du sier - dette er jo noe du har. Give it a try

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 24-05-10, 12:26   #2107
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvor får man tak i vaniljestang? Hvordan ser den ut, er det en stang eller ett pulver?

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 24-05-10, 12:30   #2108
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Hvor får man tak i vaniljestang? Hvordan ser den ut, er det en stang eller ett pulver?

På de fleste dagligvarehandler, så vidt jeg vet. Den er i krydderhylla sammen med alt annet krydder. Black Boy har vaniljestang, og da er den i en sånn vanlig grønn pose akkurat som det andre krydderet de har . Vaniljestang er en stang, ja .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-10, 13:04   #2109
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Grotingeling: Det hjalp faktisk! Men det smakte helt forj***ig, da .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-10, 13:26   #2110
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Grotingeling: Det hjalp faktisk! Men det smakte helt forj***ig, da .

Ja jeg skulle kanskje ha nevnt noe om smaken - noen bruker litt søtningsmiddel for å døyve den.
Men så bra at det hjalp

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 24-05-10, 13:40   #2111
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Sitat:

Timian har forøvrig god effekt på tarmsystemet

Nysgjerrig her! På kva måte har det god effekt?

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-10, 13:45   #2112
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Ja jeg skulle kanskje ha nevnt noe om smaken - noen bruker litt søtningsmiddel for å døyve den.
Men så bra at det hjalp

Åh, trenger jo ikke det, var jo ikke ment som noen kosedrikk, det var jo bare å kyle ned. Det smakte uansett ikke like forferdelig som de smeltablettene med ''appelsin''smak som jeg nevnte. Men nå er jeg tom for timian, og effekten er jo midlertidig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 24-05-10, 13:59   #2113
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Nysgjerrig her! På kva måte har det god effekt?

Vel jeg har hatt god effekt ved diaré og magekramper, men det sies at den også hjelper ved magetarmkatarr, er fordøyelsesfremmende, febersenkende, svette- og urindrivende samt betennelseshemmende.

Du finner en god del informasjon om timian her.
For min del er det egen erfaring som tilsier at timian fungerer, og det skyldes nok helt og holdent min mor som alltid har brukt timian og andre urter i stede for apotekvarer til diverse ikke-livstruende-daglidagse plager

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF
Gammel 24-05-10, 14:36   #2114
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?

Vi skal på storfest et par ganger i sommer, og med erfaring her hjemmefra med å bli overbrisen av et par glass med vin, så har jeg ikke lyst til det på sommerfestene med masse ukjente mennesker og på ukjent plass....der går det i ett fra fredag til søndag, og da er det surt og ligge rett ut og kokelimonke for seg sjøl etter en dram...... Å være edru er ikke et alternativ, siden jeg er så sjenert at da møter jeg ikke opp - dessuten orker jeg ikke å være sammen med fulle folk hvis jeg er edru sjøl

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 24-05-10, 14:44   #2115
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av grotingeling, her.

Vel jeg har hatt god effekt ved diaré og magekramper, men det sies at den også hjelper ved magetarmkatarr, er fordøyelsesfremmende, febersenkende, svette- og urindrivende samt betennelseshemmende.

Du finner en god del informasjon om timian her.
For min del er det egen erfaring som tilsier at timian fungerer, og det skyldes nok helt og holdent min mor som alltid har brukt timian og andre urter i stede for apotekvarer til diverse ikke-livstruende-daglidagse plager

Takk, skal sjekke ut! Er greit å vite om. Har slite ein del med tarmsystemet nemlig, og det skadar ikkje å ha "enda ein ting" som hjelper!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-10, 19:38   #2116
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg prøver å finne på noe kult å ha på meg på Grand Prix-festen vi skal arrangere på lørdag, men sliter med inspirasjonen. Noen tips?
Helst noe med glitter og fjas som ikke er åletrangt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-10, 19:59   #2117
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg prøver å finne på noe kult å ha på meg på Grand Prix-festen vi skal arrangere på lørdag, men sliter med inspirasjonen. Noen tips?
Helst noe med glitter og fjas som ikke er åletrangt

Noko a la Bobbysocks? Det glitrar i alle fall

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-10, 20:21   #2118
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Furine, her.

Noko a la Bobbysocks? Det glitrar i alle fall

Ja, men det lukter symaskinprosjekt lang vei... Og symaskinen min er lite samarbeidsvillig for tida..

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 24-05-10, 21:04   #2119
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Leige Photo til å sy? Men ho skal vel snart på festival....

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 25-05-10, 08:19   #2120
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 25-05-10, 08:42   #2121
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Flippy, her.

Noen som vet hvor lenge man bør være ute av ketose, før man skal på fest for å slippe ketosefylla?

Det er et par ting som spiller inn. Noen blir dårlige av å spise mye karber etter å ha vært i ketose en stund, andre tåler hva det skal være.

Dersom du vet at du tåler karbene, kan du vel bare passe på å gå ut av ketose samme dag, men om du ikke vet, ville jeg ha gjort det dagene før, uten å ta av seff.
Altså bare spise akkurat nok karber til å være sikker på å gå ut av ketose en 2-3 dager før. Tenk om du blir så dårlig av karbene at alt blir ødelagt uansett, liksom!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-05-10, 10:39   #2122
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk, var det jeg lurte på serru, om det holdt med bare noen dager, eller om jeg måtte starte et par uker før.....for da går jo vinninga opp i spinninga liksom Jeg skal på stor fest-helg om to uker, så da starter jeg oppkarbing på tirsdag/onsdag den uka tenker jeg Aner ikke hvor høyt opp jeg må i karber, for har enda ikke klart å ramle ut av ketose siden jeg starta......får vel bare starte med en brødskive og jobbe meg videre derfra.....og vet jo heller ikke om jeg blir dårlig av det......men, jeg blir ihvertfall dårlig av både vin og sprit, og overdrita av ingenting, så det vil jeg ikke!

Noen tips om hvordan komme ut av ketose - uten å bare spise sjokolade og kake - holder det med litt potet eller pasta til middag f.eks? (regner med at det er individuelle forskjeller her, altså, men vil jo ikke overdrive heller....)

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 25-05-10, 10:45   #2123
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Du kan jo begynne med å spise alle typer grønnsaker, altså gulerot, kålrot etc og ikke telle karber i det hele tatt. Pasta, ris og brød er vel de karbo- kildene du helst ikke skal bruke. Eller i hvert fall velge de grove, fullkornsvariantene.
Tenker jeg ville drukket litt juice, spist en frukt, litt brunost på et knekkebrød..... ting jeg ellers savner når jeg kjører strikt ketolyse!
Is i varmen.......

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 25-05-10, 11:19   #2124
Flippy
Medlem
 
Flippy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Oppland
Alder: 52
Innlegg: 231
Flippy er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Åh, brunost
Har hele veien spist litt gulrot til middag, en gang har jeg spist en soft-ice, jeg har to ganger spist lompe på pølse, jeg har spist fiberrik en gang, og et par skiver med fløtemysost i starten...... Soft-icen spiste jeg vel en uke etter oppstart og gikk opp en kilo, nå i helgen har jeg for første gang gått ned på to uker - da spiste jeg to fiberrik til frokost lørdag, en pølse med lompe på søndag og en på mandag...... I tillegg spiste jeg en kjøttkake med kålstuing på lørdag (var innom en restaurant) - men har ikke vært ute av ketose noen av dagene......ikke engang den søndagen jeg spiste soft-ice......

Men, om jeg spiser litt fiberrik, litt fløtemysost og kanskje en frukt fra neste tirsdag, og tester på kvelden, så kanskje jeg kommer ut av ketose Tror jeg kommer lett i ketose, for jeg starta 14. april og kvelden den 15. var jeg i ketose......

__________________
Start 14/4-2010


Flippy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Har nådd målet, så det vil tiden vise :)
Gammel 25-05-10, 18:50   #2125
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvordan setter man inn uttrykksikoner når man vil gi tilbakemelding til noen ?

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no