Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Mannen min snorker ikke lenger!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-05-10, 15:31   #1
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Mannen min snorker ikke lenger!

Mannen min har gått på lavkarbo en stund nå, han følger vel ingen spesielle filosofier men lever vel noenlunde etter Skaldemans prinsipper. Foruten et bra vekttap, har han sluttet å snorke, og han snorket SINNSSYKT mye før, såpass at han vurderte å få legehjelp! Og ryggsmertene han slet med er helt borte vekk! Han har heller ikke hatt pollenallergi-plager til nå.

I helgen skeiet han endel ut, det ble både potetgull, cola og pizza og sånt. Da begynte han å snorke igjen, jeg har knapt sovet i natt pga. snorking, og han har snufset og nøset og vært potte tett av allergi siden i går morges! Jeg tviler sterkt på at det er tilfeldig. Nå er han tilbake på lavkarbo igjen og jeg ser frem til flere snorkefrie netter.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:33   #2
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Er det rart vi likar denne livsstilen?!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:35   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Ikke sant! Og det som er så frustrerende er tanken på alle som kunne blitt bedre av diverse smerter, snorking og annet på denne maten, men de vet ikke om det eller tror ikke det har noe å si. Kostholdet har så enormt mye å si for helsa vår.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:35   #4
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Jeg lå og tenkte på dette i går. Lurer på om jeg snorker mindre? Må huske å spørre gubben...

Men så flott for deg, og han. For det er slitsomt for den som snorker også.

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 15:36   #5
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Jeg vil nesten dra den så langt som at kosthold på mange områder har ALT å si for helsa vår. Vi har bare den kroppen vi har, og Wasas slagord "du blir hva du spiser" passer godt inn i denne sammenheng.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad! Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 16:02   #6
Borghild
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 738
Borghild har en fantastisk aura rundt segBorghild har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Var det ikke Hippokrates som sa noe slikt som; "Din mat er din medisin, din medisin er din mat".
Klok mann.

__________________
Ned 21 og målet er nådd.
Jeg har god tid; resten av livet faktisk
Borghild er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/Eat Svar med sitat
Gammel 26-05-10, 16:46   #7
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Det med snorkingen kan jeg skrive under på. Tidligere fantes det ikke et støvfnugg igjen på soverommet om morgenen, og jeg hadde snorkestopp ørten ganger hver natt. Nå er det fullstendig tyst, og jeg er mye mer uthvilt når jeg står opp. Madamen jobbet tidligere på ØNH på sykehuset, og hadde (mann)folk inne til snorkemåling hver natt. Hun sier at de uten unntak var overvektige..

  Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 09:24   #8
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Jeg fikk beskjed fra mannen min i går at snorkingen min er redusert betydelig. Og det etter bare 3 uker og 4,5 kg. Kjempefornøyd!

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 10:34   #9
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Min mann har til og med tatt snorkeoperasjon tidligere, uten at det hadde stor effekt.. men etter noen måneder på lavkarbo og med et imponerende vekttap (over det dobbelte av mitt) har han nesten sluttet å snorke! Det er himmelen for meg i alle fall

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-) Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 11:59   #10
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Samme her!

Mannen min har en grense på 100 kg. Tipper han over det, snorker han en del.
Han har blitt med på mitt lavkarbokosthold og han har hatt et flott vekttap og snorkingen er nå vekk

For 2 år siden kjøpte han en shorts som var for liten, i det håpet om at han skulle bli tynn en gang Og igår kom han entusiastisk ut i stua med shortsen på!

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 27-05-10, 12:31   #11
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

For 2 år siden kjøpte han en shorts som var for liten, i det håpet om at han skulle bli tynn en gang Og igår kom han entusiastisk ut i stua med shortsen på!

Så morsomt! Da ser han vel frem mot sommer og varme?

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 20:52   #12
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Opprinnelig lagt inn av Chunky, her.

Madamen jobbet tidligere på ØNH på sykehuset, og hadde (mann)folk inne til snorkemåling hver natt. Hun sier at de uten unntak var overvektige..

Njah.... Min mor var tynn, ganske så tynn, og hun snorket som et rent helvete.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:02   #13
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 64
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Både stesønn og mann har søvnapne...og stesønns mor også. Både han og moren er tynne så søvnapne kan ramme hvem som helst.

Når det er sagt så er jeg astmatiker. Og jeg har hatt noen skikkelig høykarbodager denne uka...og i dag har jeg vært superdårlig av astmaen. Så jeg tror kostholdet spiller inn på så mangt ja

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 21:06   #14
Chunky
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

Jeg sier bare at samtlige som var inne til søvnapneundersøkelse i de årene hun jobbet der var overvektige. Så finnes det helt sikkert unntak og andre årsaker. Men det er ikke til å komme bort fra at det er en klar sammenheng mellom overvekt og snorking. Vi snakker om mange hundre tilfeller av alvorlige søvnapnepasienter. Jeg spurte henne nettopp nå, og hun bekreftet at hun aldri noensinne kunne huske å ha hatt en normalvektig pasient inne til overvåking..


Sist redigert av Chunky : 28-05-10 kl 21:14.
  Svar med sitat
Gammel 28-05-10, 23:06   #15
arkine
Seniormedlem
 
arkine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: vestfold
Alder: 70
Innlegg: 1.154
arkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snillarkine er virkelig snill

Sv: Mannen min snorker ikke lenger!

blir litt provosert av leger jeg da ,,
jeg snorker ,sier mine barn det durer i veggene , jada merker det selv ,,
legens dom ,, gå ned i vekt så slutter du og snorke ,, gikk ned 32 kilo ble slank ,, snorker som et helvete , men snorker uansett hvordan jeg ligger da ,vonde knær ,,, gå ned i vekt sa legen ,, gikk ned samme antall kilo ,, vel knærne er blitt værre

så legene er raske til og skylde på overvekt for det meste ,,også røyking da ,, bli slank ,, slutt og røyk ,, og du blir frisk og rask

også, en lege målte blodtrykket ,, hadde ikke vært hos henne før ,,
jeg var overvektig ,,ca 15 kilo,, ho målte en gang ,, to gang ,og tre gang,
å sa ,,, jøss så rart du har normalt blodtrykk,,, det hun egentlig mente var at jeg som overvektig burde ha høyt blodtrykk,, for det har jo allle overvektige,,

men mitt blodtrykk har vært normalt i all tid, enten jeg veide 40 kilo for mye .eller mindre

men snorking, joda mener selv at jeg snorker mindre på lavkarbo,,har bare katta som samboer .og den klager ikke uansett

__________________
start 18.01.2016

arkine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: røykfri,og snart slank,,håper jeg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke overvektig lenger Flippy Livets lyse side 28 23-08-10 19:06
Går ikke ned lenger, hva er galt? theakli Spørsmål og svar 14 16-01-10 22:51
Nå skjønner jeg ingenting, mannen min som ikke spiser ketogen kost får utslag på stix Lollypop! Ketolysekuren 25 18-12-09 00:29
Ikke sulten lenger marithja Generell diskusjon 15 15-10-09 10:59
Går ikke ned lenger VioLETTa Ketolysekuren 5 06-11-07 07:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no