Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Pasta

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 10:30   #1
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Pasta

Jeg fant lav karb pasta i butikken i Charlottenberg (Sverige) i går...bare 6.3 karb pr.posjon....(46 gram)....endelig kunne jeg spise pasta igjen med god samvittighet....og den smakte veldig godt sammen med kjøttdeig, fløte og knuste tomater )

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 11:07   #2
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Pasta

Åhh? Kan du ta bilde av pakningen å legge inn? Var det i en vanlig butikk? Skal snart til sverige!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:18   #3
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:19   #4
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Var i Charlottenberg...inne på sentret der...maximat

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:22   #5
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Pasta

sto den med vanlig pasta eller med noe alternativ mat?

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:46   #6
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Den sto sammen med den andre vanlige pastaen'n De hadde også lav karb pasta som var i poser, ikke i eske, men de sto sammen i pasta-hyllen

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 13:49   #7
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av mindreogmindre, her.

Jeg fant lav karb pasta i butikken i Charlottenberg (Sverige) i går...bare 6.3 karb pr.posjon....(46 gram)....endelig kunne jeg spise pasta igjen med god samvittighet....og den smakte veldig godt sammen med kjøttdeig, fløte og knuste tomater )

Opprinnelig lagt inn av mindreogmindre, her.

Den sto sammen med den andre vanlige pastaen'n De hadde også lav karb pasta som var i poser, ikke i eske, men de sto sammen i pasta-hyllen

Og lav karb-brødene var med de andre vanlige brødene, men sto i egen hylle ved siden av.

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 14:12   #8
Ferskenbeinet
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 904
Ferskenbeinet er ny på veien

Sv: Pasta

ok flott! Om du tester ut sjokoladen og så skrik ut!

__________________

Ferskenbeinet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 15:44   #9
Idamor
Medlem
 
Idamor sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Eidsvoll
Alder: 39
Innlegg: 200
Idamor er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Så bra! Da skal jeg innom der neste gang jeg er i Charlottenberg :-)

__________________
Gravid som prøver å komme tilbake til lavkarbo...
Idamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 16:26   #10
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Pasta

Hvilken butikk var det?

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 17:51   #11
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Maximat i Charlottenberg Shoppingsenter

http://www.charlottenbergsshopping.s...t-hos-MaxiMat/

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:44   #12
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Pasta

Da skal jeg sjekke Maximat på Tøcksfors i helgen

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 20:56   #13
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Da skal jeg sjekke Maximat på Tøcksfors i helgen

Visst du ser på web-sidene til firma, så står alle butikkene som selger varene....og desverre står ikke Tøcksfors der...heller ikke Svinesund fører disse varene....så man må til Charlottenberg

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 01-09-10, 21:01   #14
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av mindreogmindre, her.



Visst du ser på web-sidene til firma, så står alle butikkene som selger varene....og desverre står ikke Tøcksfors der...heller ikke Svinesund fører disse varene....så man må til Charlottenberg

Søren klype!

Men får man prøve å få varen inn på Tøcksfors

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 17:49   #15
Nyfrelst
Medlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 78
Nyfrelst har en fantastisk aura rundt segNyfrelst har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Pasta

Håper ikke pastaen du har kjøpt har de samme egenskapene som den nevnt i et av Kostdoktorns innlegg (via Lena Beatrice): http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...lavkarbopasta/

Pastaen beskrevet der virket i hvert fall inn på testpersonens blodsukker så det holdt, det til tross for at den blir markedsført som lavkarbo.

Mener ikke å være en mood-killer her; hvis pastaen du har kjøpt er lavkarbo i praksis også, blir jeg hoppende glad, og kommer garantert til å prøve den selv Men jeg synes at jeg vet for lite om denne typen produkter. Kan vi stole på produsentene?

Nyfrelst er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-09-10, 19:56   #16
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av Nyfrelst, her.

Håper ikke pastaen du har kjøpt har de samme egenskapene som den nevnt i et av Kostdoktorns innlegg (via Lena Beatrice): http://lenabeatrice.net/mat-og-helse...lavkarbopasta/

Pastaen beskrevet der virket i hvert fall inn på testpersonens blodsukker så det holdt, det til tross for at den blir markedsført som lavkarbo.

Mener ikke å være en mood-killer her; hvis pastaen du har kjøpt er lavkarbo i praksis også, blir jeg hoppende glad, og kommer garantert til å prøve den selv Men jeg synes at jeg vet for lite om denne typen produkter. Kan vi stole på produsentene?

Jeg har diabetes selv, og jeg har spist denne pastan siden Juli, og har ikke forhøyet blodsukker på langtidsblodsukker.....jeg har brukt og målt blodsukkret selv etter 2 timer, og har ikke for høytet blodsukker da heller....så jeg har bare god erfaring....smaker jo ikke som vanlig pasta da, men jeg syns det er så godt å ha noe tygge-motstand når jeg skal spise middag )

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 00:16   #17
Sweet Pink Kitty
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 246
Sweet Pink Kitty er ny på veien

Sv: Pasta

Jeg spiser Dreamfieldspasta som beskrevet i blogginnlegget her, men jeg merker ingenting til denne blodsukkerstigningen ihvertfall.

Sweet Pink Kitty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 08:28   #18
JKBB
Medlem
 
JKBB sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 129
JKBB er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av mindreogmindre, her.

Jeg fant lav karb pasta i butikken i Charlottenberg (Sverige) i går...bare 6.3 karb pr.posjon....(46 gram)....endelig kunne jeg spise pasta igjen med god samvittighet....og den smakte veldig godt sammen med kjøttdeig, fløte og knuste tomater )

Hvilken type er dette?
Jeg var inne på sida til Lena beatrice en dag her, og hun hadde ett eget innlegg ang lavkarbopasta. En lege hadde testet blodsukker etter å ha spist denne pastaen...det er baare tull! Kroppen skal liksom ikke ta opp alle karbene i denne pastan, som gjør at blodsukkeret skal holde seg stabilt (ja, den lena b snakka om, vet ikke hvilken en du prater om..), men det var bare lureri....Legen sleit med ustabilt blodsukker i over 7 timer etter et måltid med den pastaen, så vær kritisk!

JKBB er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse-lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 08:34   #19
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av JKBB, her.

Hvilken type er dette?
Jeg var inne på sida til Lena beatrice en dag her, og hun hadde ett eget innlegg ang lavkarbopasta. En lege hadde testet blodsukker etter å ha spist denne pastaen...det er baare tull! Kroppen skal liksom ikke ta opp alle karbene i denne pastan, som gjør at blodsukkeret skal holde seg stabilt (ja, den lena b snakka om, vet ikke hvilken en du prater om..), men det var bare lureri....Legen sleit med ustabilt blodsukker i over 7 timer etter et måltid med den pastaen, så vær kritisk!

Så vidt jeg vet testet kostdoktoren Dreamfields, den er av durumhvete. Ser du på carbzone sin har den et annet innhold. Så kanskje kostdoktoren får teste den og?
Ellers synes jeg det var en dårlig test av kostdoktorn som åt kun pasta uten noe attåt. Den beste testen vill jo vært om han åt både animalsk protein og fett til.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-09-10, 09:00   #20
mindreogmindre
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 61
mindreogmindre er på en erverdig vei

Sv: Pasta

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Så vidt jeg vet testet kostdoktoren Dreamfields, den er av durumhvete. Ser du på carbzone sin har den et annet innhold. Så kanskje kostdoktoren får teste den og?
Ellers synes jeg det var en dårlig test av kostdoktorn som åt kun pasta uten noe attåt. Den beste testen vill jo vært om han åt både animalsk protein og fett til.

Jeg har jo som sagt diabetes selv...og har siden nyttår fjernet 6 metformin-tabletter om dagen pga at jeg ikke spiser karb.
Jeg har spist både brødet og pasta siden begynnelsen av Juli, og tok bort enda 1 tab etter det. Jeg spiser ca 3 skiver av brødet om dagen, og spiser pasta'n ca 2 til 3 ganger i uken, og sist jeg målte blodsukkret på sykehuset lå det på under 6. Så jeg har bare god erfaring med det

mindreogmindre er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
pasta


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Pasta? Fnutte Lavkarbo generelt 6 15-07-10 23:30
Lavkarbo-pasta? NinaPina Ketolysekuren 22 09-09-09 18:36
Alternativ til pasta? Trolla Ketolysekuren 2 20-07-09 21:16
Pasta sven Lavkarbo generelt 6 28-10-05 20:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no