Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Squash carbonara "-pasta lookalike" (m bilder)

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-09-10, 15:36   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Squash carbonara "-pasta lookalike" (m bilder)





Jeg har hørt flere bruke squash eller aubergine som pastaerstatter. Og da hannem som har kommentert i bloggen min har nevnt dette hos meg et par ganger fant jeg ut at nå skal jeg prøve.

Jeg brukte squash, delte den i to og fjernet kjernen inni med frøene, disse avgir mye veske og gjør den vassen. Deretter strimlet jeg den opp med ostehøvel. Stekte den i godt med smør til de var passe myke.



Her i huset er vi glade i carbonara saus. Den lages på følgende måte

Blands sammen

2 dl fløte
2 egg
en håndfull frisk revet parmesan
frisk grov kvernet pepper

Dette skal egentlig bare helles over ferdig kokt avsilt pasta, pastaen skal tilbake i gryten etter siling, og det hele røres sammen med stekt bacon til den tykner.


Denne gangen valgte jeg varme det opp i en liten gryte for seg siden noe av saiusen skulle med pastaen til resten av familien og noe over min "pasta"
En annen liten vri som dukket opp her var at fløten jeg visste jeg hadde var gått ut på dato og dermed ikke brukenes -så jeg brukte creme fraiche og satset på det gikk bra- noe det gjorde. Jeg haddde og bommet på hva jeg tok ut av frysen -baconet viste seg være strimlet skinke men ikke noe problem det heller -bare røre et inn i varme sausen og blande det med pastaen for familiens del og squashen for min del. Grovkvernet pepper over pluss et dryss revet parmesan -frisk er absolutt best



Slett ingen dum erstatter. Helt pasta er det ikke, det kan jeg ikke få meg til å si, men det er langt fra dumt og skal garantert gjentas. Mettende var det så absolutt.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-09-10, 21:49   #2
krølltoppen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 6
krølltoppen er på en erverdig vei

Sv: Squash carbonara "-pasta lookalike" (m bilder)

Oo, dette må jeg prøve! så jo kjempe godt ut

krølltoppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Carbonara med squash-tagliatelle Snehvit Middag 104 09-11-14 11:36
"Pasta" for ketolyse aldrimerjollycola Middag 7 15-07-10 21:15
Sånne før-etter "bilder" tonetrollet Spørsmål og svar 6 21-10-08 12:38
Har de fleste av dere tatt "før" bilder? Millsi Ketolysekuren 45 03-11-07 15:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:15.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no