Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Kjærlighet og forhold; hvordan få det livsvarig?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-11-10, 18:15   #51
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Med unntak av det som foregår på badet, er vi nok der vi også!

Etter 18 år, 15 som gifte, 2 barn, hus, hunder, oppussing(er), dårlig økonomi, sykdom, overvekt, våkenetter og svigerfamilie og ........ er jeg fortsatt like forelsket og sikker på at dette er for livet!



Som nygift snakket jeg med en dame i forsikringsselskapet vårt og en dame i banken pga navnskifte etc. Begge to syns det var rart at jeg hadde tatt hans navn (så umoderne, da!) og begge to snakket om hva som ville skje NÅR jeg ble skilt!!!
Ikke noe vissomattedersomatte, men NÅR!
Ikke særlig oppmuntrende, men jeg er like sikker nå som jeg var da; vi skal ikke inn i den statistikken!!!

Min stemor tok pappa sitt etternavn og de gifta seg for..ehm, tror det er 2 år siden...tror det begynner å blit litt "in" igjen Det jeg også har sett er at de blandet etternavnene....jeg synes det er litt søtt å ta mannen/partnerens etternavn, men har bestemt meg for at jeg ikke vil det selv, fordi mitt etternavn er ikke noe ALLE heter, men kjæresten min sitt etternavn er det 12000 som har, mens mitt etternavn er det 500 stk som har.... Alternativt kunne jeg tatt bort etternavnet jeg har etter min mor og hennes istedenfor...men den tid den sorg, jeg skal ikke gifte meg i morgen, i år eller neste år

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 10:43   #52
katten
Medlem
 
katten sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Hordaland
Innlegg: 467
katten har en fantastisk aura rundt segkatten har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?

Opprinnelig lagt inn av Opheliia, her.

Min stemor tok pappa sitt etternavn og de gifta seg for..ehm, tror det er 2 år siden...tror det begynner å blit litt "in" igjen Det jeg også har sett er at de blandet etternavnene....jeg synes det er litt søtt å ta mannen/partnerens etternavn, men har bestemt meg for at jeg ikke vil det selv, fordi mitt etternavn er ikke noe ALLE heter, men kjæresten min sitt etternavn er det 12000 som har, mens mitt etternavn er det 500 stk som har.... Alternativt kunne jeg tatt bort etternavnet jeg har etter min mor og hennes istedenfor...men den tid den sorg, jeg skal ikke gifte meg i morgen, i år eller neste år

Mannen min tok faktisk mitt etternavn
Men det er fordi mitt er sjeldent (50 -60 i norge med det navnet), og me skal overta garden etter onkelen min, og den har jo samme navn.
Dermed avgjorde han at han ville ha mitt navn. Familien hans reagerte faktisk kraftig på det, og meinte han på den måten "meldte" seg ut av familien. At han gjorde det pga garden, meinte dei var ein unskyldning....
Jaja, dei om det

__________________


Aim with your heart, adjust with your head, and always, always, always, do all you can
katten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og Hexeberg i skjønn forening Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:26   #53
Opheliia
Seniormedlem
 
Opheliia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 661
Opheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlysOpheliia er et fyrlys

Sv: Kjærlighet og forhold ; hvordan få det livsvarig?

Opprinnelig lagt inn av katten, her.

Mannen min tok faktisk mitt etternavn
Men det er fordi mitt er sjeldent (50 -60 i norge med det navnet), og me skal overta garden etter onkelen min, og den har jo samme navn.
Dermed avgjorde han at han ville ha mitt navn. Familien hans reagerte faktisk kraftig på det, og meinte han på den måten "meldte" seg ut av familien. At han gjorde det pga garden, meinte dei var ein unskyldning....
Jaja, dei om det

Det skjønner jeg egentlig ikke, uansett navn er man jo i slekt? Men må innrømme at jeg har tenkt tanken, jeg har nemlig fornavn, mitt mors etternavn og pappa sitt etternavn. Selv synes jeg det er unødvendig med to fornavn, fordi jeg bruker bare det ene..men jeg har ikke turd å ta det bort av den grunn, i tilfelle mamma blir såret Men dagen en gifter seg så er dte jo andre saker, da har man en bedre grunn enn "fordi jeg bare bruker det ene"

(Men det er litt kult at mannen tok etternavnet, fordi det er ikke vanlig, ikke enda iallefall)

__________________
Livet er ikke perfekt, men det er alltid perfekte øyeblikk
Opheliia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt av alt og masse vektløfting :D Svar med sitat
Gammel 22-11-10, 15:53   #54
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kjærlighet og forhold; hvordan få det livsvarig?

Jeg skal ta sambos etternavn når vi gifter oss. Jeg synes hans navn er penere samt at jeg synes det er litt romlemantisk det at man har samme etternavn.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Min store kjærlighet MHM Livets lyse side 2 09-01-05 16:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no