Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Kvalm og matlei

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-11-10, 10:29   #1
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill
Question

Kvalm og matlei

De siste dagene/et par uker har vert meget rare... jeg har vert helt kvalm og skikeklig matlei. Noen ganger følte jeg at jeg var sulten men klarer liskom ikke å få noe mat i meg for det frister ikke noe og heller ikke går ned. Hadde stekt en skikkelig god omlet i ovn i en ildfastform. Og den var jo supergod! Jeg veit jo det, for jeg spiste den før men hverken på fredag eller igår klarte jeg å få et stykke ned. Jeg brekte meg og holdt på å kaste opp. Ingen ting frister liskom. Det eneste jeg fikk i meg er nøtter og ost og litt salat og tomat. Og plutselig hadde jeg lyst på brød. Så idag tinte jeg to skiver med lavkarbo brød og smurte tykt lag med gorv leverpostei og syltagurk til lunch. Så jeg håper det går ned. Skjønner ikke hvorfor jeg plutselig fikk så dårlig matlyst. Noen som har en ide hva kan det være? Noe jeg har spist feil, gjort feil kanskje? Noen tips til å få matlyst igjen?

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:33   #2
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kvalm og matlei.

Jeg har også tidvis vært matlei, men ikke til den grad at jeg blir kvalm når jeg prøver å spise. Bare at ingenting egentlig frister. Disse dagene har jeg "jukset" og putta i meg en Atkins Advantage, rett og slett for å få i meg næring. Dette er vel ikke det lureste, men funka for meg.

Kan det kanskje være såpass enkelt at du er i ferd med å få omgangssjuke? Har du merka andre symtomer?

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:37   #3
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kvalm og matlei.

Opprinnelig lagt inn av Fjasnissen, her.


Kan det kanskje være såpass enkelt at du er i ferd med å få omgangssjuke? Har du merka andre symtomer?

nei, ikke noe omgangssjuke, for det har vert i fler dager og jeg er ellers i ok form utenom at jeg blir litt svimmel og sliten, men det er kanskje ikke rart når jeg ikke spiser så mye.

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:41   #4
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kvalm og matlei.

Hmmmm.... da kan de se ut til at du må ty til litt tjuvtriks for å få i deg nok næring (eller så setter vel kroppen på bremsene og begynner å holde på fettet).

Gjør all mat deg kvalm? Er det kanskje bare eggene? Hvordan gikk det med brødet? Salat? Kjøttdeig og tomatsaus? Bare maule litt ost?

Hvis tanken på sjokolade frister, og du har tilgang på Atkins Advantage med sjokoladesmak, så får det være en nødløsning. Bedre med det enn å ikke få i deg nok næring.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:46   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kvalm og matlei.

ja, det er jo akkurat det at det føles at vekt astopper opp når jeg ikke spiser noe. I helga det meste gjorde meg kvalm, følte jeg. Elsker jo taco f.eks. og selv det ikke fristet en gang. Heller ikke kylling. Men fikk spist en god porsjon med tandori kylling igår kveld så det er nå håp at noe går ned i alle fall, he-he. Skal prøve å se etter atkins barer Kanksje jeg vil ha noe slikt?
Har ikke spist lunch ennå, men det føles ok enda å tenke på brødskivene. De ser ganske fristene i matpakken min

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 10:52   #6
Fjasnissen
Supermoderator
 
Fjasnissen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 1.264
Fjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt liktFjasnissen er veldig godt likt

Sv: Kvalm og matlei.

Akkurat ja. Du får nesten bare prøve deg fram. Det viktigste er jo at du får i deg næring så du ikke blir så slapp og svimmel, for det hjelper jo ikke akkurat på matlysta heller. Blir en litt ond sirkel.

Alt du kan få i deg av "lovlig" mat er bra. Og må du ty til ulovligheter for å komme over kneika, så er jo det bedre enn at du ikke får i deg noe.

Jeg veit at bl.a. Meny og Kiwi (i alle fall de to jeg har vært i) fører Atkins-barer, i tillegg til diverse helsekostbutikker. Kan være greit å ha en eller to liggende på lur i kjøleskapet til krisesituasjoner.

__________________
I know that I'm born and I know that I'll die. The inbetween is mine.


Fjasnissen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo med ketogent underlag Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:50   #7
NinaOp
Medlem
 
NinaOp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Brumunddal
Innlegg: 137
NinaOp er ny på veien

Sv: Kvalm og matlei.

Min erfaring når jeg gikk på ketolyse sist, var at hvis jeg ikke hadde spist nok grønt, ble jeg fort lit kvalm, og da var det liksom ingenting som fristet. Hvis jeg klarte å presse ned noe grønt, med fks rømmedressing e.l, følte jeg med bedre med en gang.

NinaOp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse. Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 11:59   #8
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kvalm og matlei.

Mer grønt skal prøves, ja. Men jeg føler at jeg har spist masse grønt hele tia. Ofte salat og altids noe squash eller blomkål eller brokkolig til middag. Men, ja, hvem veit, kanskje det var litt lite.


det gikk fint med brodskivene til lunch. Så det ser bedre ut idag

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:03   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Kvalm og matlei.

Heia jeg har oogså tider med veldig lite matlyst men det går som regel over av seg selv.Ser at mange sliter med dårlig matlyst på ketolyse når det er gått en stund.
Eneste jeg kan si at det går over og at det er mange som har det slik
Lykke til håper kvalmen gir seg og matlysta kommer tilbake.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-11-10, 13:43   #10
linnkri
Juniormedlem
 
linnkri sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Asker
Alder: 43
Innlegg: 35
linnkri er på en erverdig vei

Sv: Kvalm og matlei.

Kjenner meg veldig godt igjen i beskrivelsen din! Hadde det sånn forrige uke. Var dritt lei av egg, omelett, fett og bacon. Brakk meg og manglet matlyst..

For meg var løsningen en stor salat med augurk, tomat, kylling/skinke og masse feta-ost. Spiste litt ekstra med brokkoli eller blomkål til middag så hjalp det også.

Mye bedre denne uken, selv om jeg ikke jubler når jeg får omelett til lunsj

__________________

Linnkri
linnkri er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 01:03   #11
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalm og matlei.

Har du nok fett å ta av er det neppe noe å bekymre seg over.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 08:20   #12
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Kvalm og matlei.

Jeg blir grusomt kvalm hvis jeg tar ketolyse-tablettene på bar mage, altså før frokost. Etterpå er ikke noe problem.

KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 18-11-10, 11:06   #13
Nicpins
Seniormedlem
 
Nicpins sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Melhus
Alder: 54
Innlegg: 991
Nicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastiskNicpins er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og matlei.

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Jeg blir grusomt kvalm hvis jeg tar ketolyse-tablettene på bar mage, altså før frokost. Etterpå er ikke noe problem.

Også vær så snill å husk at ketolysetablettene SKAL taes på de tidspunktene som står angitt på boksen. Mange sier de blir kvalme hvis de tar dem samtidig.

Nicpins er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - 54 kg med Ketolyse og generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-11-10, 20:03   #14
Benedictee
Medlem
 
Benedictee sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 204
Benedictee er på en erverdig vei

Sv: Kvalm og matlei

Har laget to ketolyse-brød de siste par dagene. var litt skeptisk, men med majones og salami på var det knall Fikk opp matlysta igjen når det tar 30 sekunder å smøre en skive framfor å finne frem stekepanne og alt mulig fjas som man gjør ellers

Bare synd det bare går 2 hele brød på en boks ketolyse-bakemix..blir dyre brød

__________________


Benedictee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 13:53   #15
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kvalm og matlei

Opprinnelig lagt inn av Benedictee, her.

Har laget to ketolyse-brød de siste par dagene. var litt skeptisk, men med majones og salami på var det knall Fikk opp matlysta igjen når det tar 30 sekunder å smøre en skive framfor å finne frem stekepanne og alt mulig fjas som man gjør ellers

Bare synd det bare går 2 hele brød på en boks ketolyse-bakemix..blir dyre brød

jeg bakte ikke brød med ketolyse bakemix men etter en oppsrkfit jeg fant i en tråd her inne. Med nøtter og linfrø. Skal se om jeg finner oppskriften. Den var god og rimelig, saftige og veldig greie brød. Oppsrkriften var lagt ut av Torkil mener jeg, eller naboen hannes...


Jeg har endelig funnet ut av hvorfor jeg har vert så kvalm og matlei: jeg er nemlig gravid! ikke tenkt eller plannlagt dette her men vi får ta det som det kommer jeg håper å fortsette med lavkarbo men regner med at det må bli mer Lindberg opplegg enn ketolyse for det funker jo overhodet ikke nå, he-he. Lykke til med nedgangen til dere alle! Jeg kommer nok tilbake for ned til 60 skal jeg etterhvert

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 14:07   #16
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Kvalm og matlei

Gratulerer med graviditeten

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:38   #17
Tøsa!
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 101
Tøsa! er ny på veien

Sv: Kvalm og matlei

Jeg gikk 2 uker på ketolyse, så hadde jeg to uker der jeg spiste karber (var på sykehus så var null utvalg) og nå er jeg tilbake på ketolyse igjen, og jeg må si jeg har det akkurat som deg.
Jeg brekker meg nesten av å tenke på kjøttdeig og egg, i det hele tatt feit og mektig mat.
Salat og brød er det eneste som frister.

Det er bedre nå da, men i går var det ekstremt.
Men satser på at det er overgangen som gjør det.

__________________



Tøsa! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 16:39   #18
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Kvalm og matlei

Å, så gøy (ikke at du er kvalm altså)! Gratulerer

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 24-11-10, 21:03   #19
lommerusk
Juniormedlem
 
lommerusk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Akershus
Alder: 31
Innlegg: 32
lommerusk er på en erverdig vei

Sv: Kvalm og matlei

Jeg har det også litt sånn fortiden. Kan det være noe med vintertiden...? :P

lommerusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 14:48   #20
Catwoman
Seniormedlem
 
Catwoman sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Värmland/Akershus
Alder: 52
Innlegg: 12.815
Catwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastiskCatwoman er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og matlei

Gratulerer så mye med bebis på vei










__________________



Catwomans Schratchpost!
Catwoman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kattalyse;) Svar med sitat
Gammel 25-11-10, 22:32   #21
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Kvalm og matlei

Opprinnelig lagt inn av Catwoman, her.

Gratulerer så mye med bebis på vei










takk for gratulasjoner og en herlig smile

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:36   #22
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalm og matlei

Jeg føler jeg må få i meg noe som smaker søtt for å få apetitt. Tyggis, brus etc. Uten det er jeg redd jeg ikke får lyst til å spise noe. Men det er vel også en vanesak? Har dog ikke prøvd å se om jeg får apetitt etterhvert uten hjelpemidler.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-11-10, 21:54   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kvalm og matlei

Opprinnelig lagt inn av Moogie, her.

Jeg har endelig funnet ut av hvorfor jeg har vert så kvalm og matlei: jeg er nemlig gravid! ikke tenkt eller plannlagt dette her men vi får ta det som det kommer jeg håper å fortsette med lavkarbo men regner med at det må bli mer Lindberg opplegg enn ketolyse for det funker jo overhodet ikke nå, he-he. Lykke til med nedgangen til dere alle! Jeg kommer nok tilbake for ned til 60 skal jeg etterhvert

Gratulerer!

Tenkte på det, men siden du ikke hadde tenkt på det selv, så.....

Mange her som spiser Fedon under svangerskap og følger Barn i balanse når poden skal begynne med fast føde etter hvert!

Masse lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 16:21   #24
Helene M
Medlem
 
Helene M sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 37
Innlegg: 421
Helene M har en fantastisk aura rundt segHelene M har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Kvalm og matlei

Gratulerer!

__________________
Min ticker

Samboeren sin ticker


Helene M er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei! Carisma Dr Lindbergs 12 27-01-11 22:25
Matlei =( HønePøne Spørsmål og svar 8 06-11-10 06:57
Matlei! Nerthus Generell diskusjon 3 26-10-09 21:39
Matlei - hva nå? Snehvit Ketolysekuren 5 30-03-09 09:35
Matlei smil! Ketolysekuren 8 13-02-09 22:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no